Gå til innhold

Hvor mye i lønn?

Fremhevede innlegg

Gjest septica
Skrevet

Jeg begynte som dagmamma på mandag(alltså 2 dager siden).

Jeg skal jobbe 7.5 t til dagen,fra mand til fre.

hun betaler bleier,servietter div,jeg betaler mat og drikke.

Hun vil betale meg 5250,- i mnd,er det normalt??

Jeg har vært dagmamma en gang før men da jobbet jeg 9 t til dagen og tjente 3200,-....Dette er sikkert veldig ulikt men jeg vil ikke loppe henne heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært dagmamma en gang før men da jobbet jeg 9 t til dagen og tjente 3200,-....Dette er sikkert veldig ulikt men jeg vil ikke loppe henne heller....

Så vidt jeg vet, er dette mer enn normalt... det vanlige ligger mellom 20 og 30 ,- timen, det vil da si i ditt tilfelle 4500,- mnd dersom du har 30,- timen. 5000,- for full dag regnes i øvre sjiktet for hva jeg vet, i allefall.. så jeg vil si dette er meget godt betalt :jepp:

Gjest septica
Skrevet
Så vidt jeg vet, er dette mer enn normalt... det vanlige ligger mellom 20 og 30 ,- timen, det vil da si i ditt tilfelle 4500,- mnd dersom du har 30,- timen. 5000,- for full dag regnes i øvre sjiktet for hva jeg vet, i allefall.. så jeg vil si dette er meget godt betalt :jepp:

Ja jeg har hørt at det er mange som betaler dagmammaene sine kontantstøtten sin og den ligger jo på 3300,-

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg fikk 5500 for to barn for 2 år siden. :)

Gjest septica
Skrevet
Jeg fikk 5500 for to barn for 2 år siden. :)

Var det søsken det? :jepp:

Gjest Mayamor
Skrevet

Ja det var søsken. :)

Men sånn sett i fra en dagmammas perspektiv:

søsken til 5500,- eller 2 x 3500,- for 2 barn?

Skrevet

Jeg hadde dagmamma våren 07. Vi leverte kl 0745 og hentet kl 1615.

Vi stilte mat, frukt, youghurt, bleier, servietter og ellers alt barnet vårt trengte. Vi betalte 5000 kr mnd.

Så jeg vil ikke si at du snyter denne familien når du tar den prisen. Prisen er slik i dag.

Dessuten så får man jo kontantstøtte, så de reelle kostnadene for familien er ikke akkurat så veldig høye.

Når vi mistet kontantstøtten og barnet vårt gikk over i barnehage i august, så betaler vi faktisk mer enn når hun var hos dagmamma.

Gjest septica
Skrevet
Jeg hadde dagmamma våren 07. Vi leverte kl 0745 og hentet kl 1615.

Vi stilte mat, frukt, youghurt, bleier, servietter og ellers alt barnet vårt trengte. Vi betalte 5000 kr mnd.

Så jeg vil ikke si at du snyter denne familien når du tar den prisen. Prisen er slik i dag.

Dessuten så får man jo kontantstøtte, så de reelle kostnadene for familien er ikke akkurat så veldig høye.

Når vi mistet kontantstøtten og barnet vårt gikk over i barnehage i august, så betaler vi faktisk mer enn når hun var hos dagmamma.

Okei det er godt å vite..Jeg har alltid trodd at dagmamma lønn var så veldig dårlig men 5000 kr er slett ikke verst synes jeg :gjeiper:

Skrevet

Jeg er dagmamma og tar 250 kr pr dag. Hvis de da er hos meg hver dag koster det 5000. Da har de med seg bleier selv og jeg holder resten.

Gjest septica
Skrevet
Jeg er dagmamma og tar 250 kr pr dag. Hvis de da er hos meg hver dag koster det 5000. Da har de med seg bleier selv og jeg holder resten.

Hvor lenge er 1 dag da? :)

Skrevet

En uke er mandag til fredag. Da er det 5 dager. Det er litt forskjellig når ungene kommer noen kl 7.45 noen kl 9 og de bleir henta alt fra 3 til halv fem. Det kommer ann på hvem av foreldra som henter og bringer. Det er 1 dag.

Skrevet

Jeg synes 5250 er en helt ok pris, jeg regner med at barnet er under 3 år. Da får foreldrene 3300 i kontantstøtte, og du koster da mindre enn en b.hageplass og de slipper i tillegg å betale for maten!

Skrevet

Endelig en mor som verd/prissetter en dagmamma. En som skjønner at det er en jobb. Og hva er vel 5250 kr i mnd? Ikke store timebet.

Gjest septica
Skrevet
Endelig en mor som verd/prissetter en dagmamma. En som skjønner at det er en jobb. Og hva er vel 5250 kr i mnd? Ikke store timebet.

Ja jeg må si meg enig der.Foreldrene til barnet jeg passer på er helt supre.De har til og med tilbudt seg å sitte barnevakt for sønnen min i helgene=)Viktig og ha god "kjemi"=)

Skrevet

Kontantstøtten går til å dekke dagmammautgifter.

Skrevet

Jeg syntes ikke du lopper henne.. Jeg er selv dagmamma og får (ca) 250 kr pr dag. (og da er det uansett om det er 4 eller 8 timer) Skriver ca, for på lønninga plusser alltid mamma`n til dagbarnet på litt ekstra til meg :)

Dagbarnet har med seg mat, drikke, frukt, bleier og våtservietter. Jeg har sagt jeg kan holde mat, men mamma`n sier at det er hennes ansvar... og har ferdige brødskiver, uten skorper i matboksen + middagsglass med hver gang..

Denne mamma`n er utrolig grei, og prøver ikke å utnytte dagmamma - systemet med å betale en luselønn.. Hva er 20 kr timen da? En trillepike får jo mye mer..

Gjest septica
Skrevet
Jeg syntes ikke du lopper henne.. Jeg er selv dagmamma og får (ca) 250 kr pr dag. (og da er det uansett om det er 4 eller 8 timer) Skriver ca, for på lønninga plusser alltid mamma`n til dagbarnet på litt ekstra til meg :)

Dagbarnet har med seg mat, drikke, frukt, bleier og våtservietter. Jeg har sagt jeg kan holde mat, men mamma`n sier at det er hennes ansvar... og har ferdige brødskiver, uten skorper i matboksen + middagsglass med hver gang..

Denne mamma`n er utrolig grei, og prøver ikke å utnytte dagmamma - systemet med å betale en luselønn.. Hva er 20 kr timen da? En trillepike får jo mye mer..

Men hvordan gjør du med skatt?

Jeg har fått beskjed om at jeg skal betale 900 kr i mnd og at jeg skal få en faktura i posten som jeg skal betale i "terminer"........Er ikke helt inni dette jeg...Men takk for svar folkens :dagens-rose:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Men hvordan gjør du med skatt?

Jeg har fått beskjed om at jeg skal betale 900 kr i mnd og at jeg skal få en faktura i posten som jeg skal betale i "terminer"........Er ikke helt inni dette jeg...Men takk for svar folkens :dagens-rose:

900 kr er det du får i fratrekk pr unge pr mnd og skal føres på lønns og trekkoppgaven du leverer inn i januar. Når du er selvstendig næringsdrivende betaler du inn forskuddskatt i terminer.

Gjest septica
Skrevet

Lønn og trekkoppgave som skal leveres i januar??Uff nå er jeg forvirret :gjeiper:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Lønn og trekkoppgave som skal leveres i januar??Uff nå er jeg forvirret :gjeiper:

Siden du starter opp nå blir det januar neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...