Gå til innhold

Arguineguin Gran Canaria


Gjest Gjest_bebis80_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bebis80_*

Har tenkt oss dit på bryllupsreise i mai, noen som har vært der og vet litt om stedet? Noe å ta seg til der (type utflukter og severdigheter)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prestekrage

En catamarantur til Puerto (?) Mogan er en herlig tur på vannet.

En gåtur opp i området bak den norske skole er en fin tur.

Og ett tips: Bruk stranden i Patalavaca. ("amfi del mar stranden")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bebis80_*

Takk for svar Prestekrage! Har fått tips om de katamaranturene før, høres fristende ut! Er det noen gode spisesteder der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Puerto Mogan er det koseligere enn i Arguineguin. Særlig med tanke på bryllupsreise. Men nå er det ikke så lang avstand mellom de to stedene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona_*
En gåtur opp i området bak den norske skole er en fin tur.Og ett tips:

Ja, da kan du gå opp til den norske palmelunden.

Gå forresten inn på nrk sine nettsider og se serien "Sydenliv" på nett-tv. Den handler om folk som bor på Gran Canaria, bl.a. i Arguineguin. Du ser fra stranda ved Amfi del Mar (en av de som er med i serien jobber der) og fra gåturer i området bak Arguineguin. Serien er et par år gammel men man får godt inntrykk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage
Takk for svar Prestekrage! Har fått tips om de katamaranturene før, høres fristende ut! Er det noen gode spisesteder der?

På Amfi-senteret har de en god lunsjrestaurant.

Ellers var det en helt ok kinarestaurant i Arguineguin.

Nå var ikke jeg så ofte ute å spiste, da jeg bodde på Valle Marina (det norske helsesentet-) og hadde mat der)

Det er noen ok restauranter i Puerto Rico- men husker desverre ikke navnene (og de har sikkert byttet både navn og eiere ettpar ganger siden jeg var der (3 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_amanda_*

Vil anbefale Rossini restaurant som ligger ikke langt fra den norske sjømannskirken. Lekkert og romantisk, og ikke SÅ dyrt.

Ellers er en fin tur å ta bussen til Puerto Rico, og spasere langs sjøen til Amadores stranda. Nydelig strand, med masse spise-tilbud, både dyre og billige.

Men som sagt før her, Mogan er en perle.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marit_*

Og skal du (du MÅ!!!) til Puerto Mogan må du spise på Que Tal. De som driver det er norske og at de har en restaurant i Arguineguin også, på Anfi del Mar.

På Que Tal i Puerto Mogan (som er en skjønn liten by med sine kanaler og bilfrie miljø) spiste vi rett før jul helt nydelig mat. Jeg feiret med fødselsdag med hummer rullet i syltynne skiver, toppet med rosmarinolje og en skje sort kaviar. Kamskjell, gåselever, lammekarré og mangomousse spise vi der også!

På Star Tour sine sider har de reisebrev og her er det folk som har skrevet om Puerto Mogan f.eks. Se her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anna_*

Så lenge dere er på bryllupsreise. Ta dere en skikkelig romantisk kveld i Puerto Mogan. Restaurant-tips har dere allerede fått ser jeg - og Que Tal er perfekt om dere ønsker å slå litt på stortromma og virkelig kose dere en kveld.

Anbefaler dere å ta ferje fra Arguineguin til Puerto Mogan også tar dere taxi tilbake. Det er ikke dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere en leiebil for minimum 3-4 dager,

for å komme dere litt rundt på andre steder enn dem som er anbefalt, for å slikke sol, spise god mat osv ;-)

Dette gjorde vi:-) Familie på 4

Mye større frihet til å opplevelser, anbefales

Bare pass på for dem holder litt høyere hatighet der nede,

men stort sett like trafikkregler, og ikke bry dere om Taxiene der nede... ser ut som alle har taxiløyve 123 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du kan glede deg :danse:

Det som er så kjekt med Gran Canaria, er at øya er så liten at det ikke er vanskelig å dra på turer og oppleve mye forskjellig.

Er helt enig med de andre at dere må reise til Puerto Mogan. Den kalles Gran Canarias Venezia pga alle de små kanalene og broene. Veiene er bilfrie og det vokser Bougainvillea over gatene. Nydelig! Men,jeg tror jeg vil anbefale buss tilbake til Arguineguin. Det er ganske spesielt å kjøre høyt oppe i fjellsiden,med havet rett under.

Ellers vil jeg anbefale ferge fra Arguineguin til Puerto Rico,der kan dere spise lunsj på en av bryggerestaurantene. Etterpå kan dere dra på delfinsafari. Jeg dro ut med vanlig turistbåt. Det tok ca 2 timer ut til delfinene og var en kjempeopplevelse!!! Det var en stor flokk,både store og små. De svømte og stupte rundt båten. Totalt tok turen ca 4-41/2 t.

Etterpå tok jeg bussen tilbake.

Om dere leier bil har dere jo også mange muligheter (men det går buss til de fleste stedene.

Jeg kan anbefale en bitteliten fiskerestaurant på Playa de Tasarte. Nesten som å kjøre i Trollstigen ned til stranda og opp igjen. På veien dit kjører dere forbi et parti i fjellet som er helt turkist (fjellet har reagert med metaller). Det er også et lite museum på veien. Restauranten serverer dagsfersk fisk,-nam nam.

Vil også anbefale buss til Las Palmas. Der er handlegater med alle de kjente merkene om dere vil ha det. Men,der er også Santa Ana katedalen hvor Colombus ble velsignet før han dro til den nye verden. Og rett ved ligger huset han leide og bodde i,-Casa Colon. LP har verdens 4.største havn, de har en nydelig gammel bydel og ei flott bystrand. Mye å oppleve.

Ellers er det veldig greit å bruke taxi også. Koster ikke så mye og sjåførene er akkurat som her,-noen blide og noen sure.

Endret av flowerpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...