Gå til innhold

Prevensjon...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva måtte du gjøre hos legen før du fikk prevensjon? Blotrykk, GU, nevne sykdommer i familien, noe mer???

Da jeg fikk p-piller første gang ble bare blotrykket mitt målt... Noen synes det er rart at det ikke ble sjekka mer... Jeg ble jo spurt om noen i familien hadde hjerte og karsykdommer...

Jeg bare lurer...

Klemmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykk + min og fam sykdoms historie. GU først 2 gang jeg fikk ny resept.

Skrevet

Fra legemiddelhåndboka:

Gynekologisk undersøkelse, ev. med cytologisk prøve fra cervix kan gjøres som ledd i screening, men er ingen forutsetning for forskrivning til en ung kvinne uten underlivsplager.

Kilde

Skrevet

Første gang: snakk om sykdomshistorie i familien + blodtrykk. De andre gangene etter dette har vært bare blodtrykk..

Skrevet

Første gang jeg fikk p-piller var det ingen sjekk. Legen spurte bare om helsetilstanden min, sjekket ikke engang blodtrykket! Men legen var forholdsvis ny i Norge og sikkert ikke helt inni rutinene her til lands. :sjenert:

Senere har blodtrykk blitt sjekket, jeg har hatt GU og jeg har fått spørsmål om sykdommer i familien.

Skrevet
Første gang: snakk om sykdomshistorie i familien + blodtrykk.

Samme her.

Skrevet

Legen tok blodtrykk og sjekket brystene for kuler. Det siste kom litt brått på får en si...he he

Gjest marihan
Skrevet

Første gang jeg fikk resept på p-ring målte han blodtrykk og spurte om sykdomshistorien til familien. De neste gangene har jeg bare ringt til legekontoret og fått utskrevet en ny resept. Har ikke vært inne hos legen engang.

Skrevet

Slik jeg husker det, blodprøve (tror det var leidens de så etter), og blodtrykk. Fikk resept for 3 år, uten noen oppfølging. Ble til slutt syk, men det tok tid før jeg satt det i sammenheng med pillene.

Angrer på at jeg ikke maste mer på legen, eller byttet, men som 15 åring er det ikke alltid like lett å "overprøve" autoriteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...