Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Jeg får ikke sove sammen med kjæresten min! Jeg våkner av at han puster tungt, at han snur seg osv og det fører til at jeg kan ligge våken i flere timer. Tror ikke det er han som sover så ekstremt urolig, heller jeg som sover lett. Dette er så plagsomt, men har ikke lyst til å legge meg på et annet rom heller! Noen tips som ikke innebærer sovemedisin, vær så snill?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 øreplugger sovemedisin ville du uansett ALDRI fått med en slik begrunnelse
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Er dette et helt nytt forhold eller har dere vært sammen en stund? Jeg husker hvertfall i begynnelsen av forholdet til kjæresten, så hadde jeg det samme problemet. Han var egentlig ikke spesielt bråkete, men det var uvant å sove sammen med en annen som pustet og utstrålte varme. Men det gikk seg til etter hvert som jeg ble vant til det, uten at jeg gjorde noe spesielt. Hvor stor seng har dere? Jeg syns det blir vel trangt i en 120-seng. I en seng med f.eks. 180-bredde, merker jeg knapt at han er der.
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Er dette et helt nytt forhold eller har dere vært sammen en stund? Jeg husker hvertfall i begynnelsen av forholdet til kjæresten, så hadde jeg det samme problemet. Han var egentlig ikke spesielt bråkete, men det var uvant å sove sammen med en annen som pustet og utstrålte varme. Men det gikk seg til etter hvert som jeg ble vant til det, uten at jeg gjorde noe spesielt. Hvor stor seng har dere? Jeg syns det blir vel trangt i en 120-seng. I en seng med f.eks. 180-bredde, merker jeg knapt at han er der. har vært sammen halvannet år. senga er stor. før var det ikke noe problem. tror han plutselig forandret sovevaner, litt merkelig. men jeg vil også sove hele natta! han runker ikke om natta, men lager noen lyder her og der og har hånda trygt plassert enten utenfor bokseren eller inni bokseren store deler av natta, og jeg lurer på om det er mulig å ha våte drømmer hele natta gjennom. så både lyder og bevegelser her i gården .
Gjest Pax Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Jeg elsker å sove sammen med kjæresten, det er det beste som finnes i hele verden. Men det hjelper jo ikke deg noe at jeg synes det. Så hva du kan gjøre: Forsøk med en blanding av magnesium, valeria og melisse som du tar før du legger deg. Magnesiumen svelger du, valeria og melisse lager du te av.
Rainbow Brite Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 har vært sammen halvannet år. senga er stor. før var det ikke noe problem. tror han plutselig forandret sovevaner, litt merkelig. men jeg vil også sove hele natta! han runker ikke om natta, men lager noen lyder her og der og har hånda trygt plassert enten utenfor bokseren eller inni bokseren store deler av natta, og jeg lurer på om det er mulig å ha våte drømmer hele natta gjennom. så både lyder og bevegelser her i gården . Sånn har jeg det også, kjempeslitsomt. Jeg sover veeeeldig lett, så det hjelper jo ikke akk. Han skiftet også plutselig, men tror ikke det har noe med våte drømmer å gjøre Han blir forøvrig utredet for søvnapnea pga de rare lydene han lager innimellom. Er også viktig at han holder seg i god fysisk form. Har desverre ikke noen gode tips, jeg får panikk av ørepropper, men jeg er en til i verden som ahr det som du, og jeg må si at det trøstet meg litt å høre om deg! (Be han gå til legen med det!)
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Sånn har jeg det også, kjempeslitsomt. Jeg sover veeeeldig lett, så det hjelper jo ikke akk. Han skiftet også plutselig, men tror ikke det har noe med våte drømmer å gjøre Han blir forøvrig utredet for søvnapnea pga de rare lydene han lager innimellom. Er også viktig at han holder seg i god fysisk form. Har desverre ikke noen gode tips, jeg får panikk av ørepropper, men jeg er en til i verden som ahr det som du, og jeg må si at det trøstet meg litt å høre om deg! (Be han gå til legen med det!) takk! Var inne og leste litt om søvnapne nå. Hvor lenge er det vanlig at han holder pusten da? Har lagt merke til at min gjør det flere ganger i løpet av en natt, men han holder den ikke lenger enn tre-fire sekunder per gang. Og han snorker ikke vanligvis, det er mer forskjellige lyder; som små sukk og stønn og tilfeldige snork - høres det noe kjent ut???
Rainbow Brite Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 takk! Var inne og leste litt om søvnapne nå. Hvor lenge er det vanlig at han holder pusten da? Har lagt merke til at min gjør det flere ganger i løpet av en natt, men han holder den ikke lenger enn tre-fire sekunder per gang. Og han snorker ikke vanligvis, det er mer forskjellige lyder; som små sukk og stønn og tilfeldige snork - høres det noe kjent ut??? Ja, det er akkurat sånn som du beskriver det! Håper ikke at det er søvnapne, for da må man kanskje sove med en sånn pustemaskin, og den bråker i hvertfall, så da kan man bare glemme å sove sammen.. Er så dumt, for som Pax, synes jeg også at det er så deilig å sove sammen. Så lenge man sover da! Hvordan er den fysiske formen hans a? Trener han og sånn? Legen anbefalte i hvertfall trening. Tror også det er viktig å ha livet sitt på styr, jeg føler at det blir verre i stressende perioder, men det vet jeg ikke sikkert. Har du snakket med kjæresten din om det? Hva føler han om det?
janne84 Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Er ikke bare jeg som sliter me det, men jeg sliter heller med at han snorker og prater i søvne.. Så jeg må som regel sovne før han, ellers blir jeg bare liggende å høre på irriterndes lyder og da blir jeg bare irritert!! og da får jeg ialelfall ikke sove...
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Ja, det er akkurat sånn som du beskriver det! Håper ikke at det er søvnapne, for da må man kanskje sove med en sånn pustemaskin, og den bråker i hvertfall, så da kan man bare glemme å sove sammen.. Er så dumt, for som Pax, synes jeg også at det er så deilig å sove sammen. Så lenge man sover da! Hvordan er den fysiske formen hans a? Trener han og sånn? Legen anbefalte i hvertfall trening. Tror også det er viktig å ha livet sitt på styr, jeg føler at det blir verre i stressende perioder, men det vet jeg ikke sikkert. Har du snakket med kjæresten din om det? Hva føler han om det? ...eller 6-7-8 sekunder i strekk når jeg tenker meg litt bedre om. å herregud, håper ikke en maskin også skal komme inn i bildet! enig med pax, det er digg! min sov like stille som et lik tidligere, og jeg klarte ikke å sovne uten han i senga nesten. og så forandra det seg så raskt, i løpet av ei lita uke! han trener flere ganger i uka, så formen er bra. (men han spiser mye også da har prata med ham om det, og han synes jo det er dumt at jeg ikke sover godt, og ligger ved siden av ham og freser og tror at han bare drømmer så søtt, og han våkner opp og ikke skjønner noen ting (shame on ME, ja jeg veit!) det funker å sove på armen hans da, eller tett inntil ham med armer rundt..... da er han rolig....sannsynligvis fordi han ikke sover noe bra eller i det hele tatt når jeg legger armen hans i klem. så da finnes egentlig ingen arme råd enn å bli vant til det og satse på at søvnen blir litt mer hardfør med tiden?? hva gjør du/dere?
Kayli Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Har dessverre ikke noen oppmuntrende råd å komme med, men du kan jo få vite hvordan det er hos oss. Vi har vært sammen i 16 år. I begynnelsen var det bare stas å sove sammen, og jeg merket ikke så mye til "sovelydene" hans. Etter noen år begynte han å snorke, særlig hvis han var veldig sliten. Med tiden ble snorkingen verre. Som regel endte nettene med at jeg gikk inn på sofaen, der jeg heller ikke sov særlig godt, men i alle fall slapp å ligge og irritere meg over han. For noen år siden gjennomgikk han en snorkeoperasjon, noe vi hadde store forhåpninger til. Snorkingen ble imidlertid ikke noe bedre... Vår løsning ble å innrede et ekstra soverom. Der sover jeg nå, mens samboeren sover på vårt gamle rom. Ikke særlig romantisk, men nå får jeg i alle fall sove! Håper dere finner en løsning på dette, for det er virkelig grusomt å ikke få sove skikkelig en eneste natt!
Gjest puselabb Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Kanskje dere kan prøve at du legger deg litt før han, sånn at du har en sjanse til å sovne før han "setter igang". Men du våkner kanskje i løpet av natten uansett?
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Har dessverre ikke noen oppmuntrende råd å komme med, men du kan jo få vite hvordan det er hos oss. Vi har vært sammen i 16 år. I begynnelsen var det bare stas å sove sammen, og jeg merket ikke så mye til "sovelydene" hans. Etter noen år begynte han å snorke, særlig hvis han var veldig sliten. Med tiden ble snorkingen verre. Som regel endte nettene med at jeg gikk inn på sofaen, der jeg heller ikke sov særlig godt, men i alle fall slapp å ligge og irritere meg over han. For noen år siden gjennomgikk han en snorkeoperasjon, noe vi hadde store forhåpninger til. Snorkingen ble imidlertid ikke noe bedre... Vår løsning ble å innrede et ekstra soverom. Der sover jeg nå, mens samboeren sover på vårt gamle rom. Ikke særlig romantisk, men nå får jeg i alle fall sove! Håper dere finner en løsning på dette, for det er virkelig grusomt å ikke få sove skikkelig en eneste natt! uff i want romance! nåvel, det funker vel da, og dere koser vel sammen i samme seng om morgener og kvelder uansett:) leste noen artikler om at det slettes ikke skal være 'naturlig' for mennesker å sove med andre i samme seng, kan jo være en minimini-trøst. er dette arvelig? for da ser jeg at det går strake veien i kjelleren. eller, strake veien på gjesterommet......
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Er så dumt, for som Pax, synes jeg også at det er så deilig å sove sammen. Så lenge man sover da! Kjæresten min har det sånn at han slutter og puste om natta. I tillegg snorker han mye. Han bruker en sånn maskin og jeg må bare si at det forstyrrer overhode ikke. Lyden fra maskinen er lav og med en jevn dur. Jeg har ingen problemer med å sove igjennom hele natta. Uten maskinen er det et helvete for meg og jeg har måttet tilbringe mange netter uten søvn eller på sofaen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå