Gå til innhold

Én uke til brystoperasjon! Hjelp!


Nathaliee

Anbefalte innlegg

JESS! Nå er det kun én uke igjen til operasjonen min og jeg er helt gelé i magen:p Gruer meg, men gleder meg også utrolig mye til å endelig få gjort dette! Har hatt lyst til å forstørre brystene siden jeg var 15 år og begynte å innse at jeg sannsynligvis aldri ville få pupper...Nå er jeg en 75A, men det passer ikke til kroppen min i det hele tatt! Har smal overkropp og litt bredere hofter, så det ser veldig usymmetrisk ut...(er forresten 178 cm høy og veier 64 kilo) Legen har foreslått 320 gr, silikon gelé under brystmuskel, runde og ru proteser, og snitt under brystet. Selv om den endelige avgjørelsen på alt dette skal gjøres på operasjonsdagen.

Jeg har lest masse i dette forumet og i andre lignende forumer på internett, og forhørt meg litt her og der, men kjenner dessverre ingen med egne erfaringer. Så det er slike ting jeg gjerne vil ha svar på her:

* Har feks noen blitt operert på Fornebuklinikken (jeg har fått Pål Schistad)?

* Er det noen her som hadde ganske likt utgangspunkt som meg før operasjonen sin (dvs. 75A, høy og med spinkel overkropp), og vil dele sine erfaringer?

* Lurer også på dette med ru proteser Vs glatte. Er det slik at de ikke bruker glatte proteser lenger på Fornebuklinikken (eller i Norge generelt)? Og vil det faktisk være bedre med glatte proteser om jeg skulle gå ned i vekt i ettertid av operasjonen? Forstår ikke helt hvorfor...

* Vet noen om vanlig silikon er bedre enn silikongelé?

* Hvilken type snitt blir vanligvis penest etterpå? Noen klinikker sier at snitt i armhulen blir veldig stygge, mens andre skryter av hvor usynlige de blir...Og snitt rundt brystvorten ser jo fantastisk ut på amerikanske før/etter-sider, men ikke på de norske...*forvirret*

Håper på mange svar!! Og TUSENTAKK til CeeCee for en superduper dagbok!! :D

Hilsen Nathalie<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...