janne84 Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 noen som har gode råd? er skikkelig sesong for det og diare her nå..
Kayli Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 En venninne av meg sverger til hvit hel pepper, og påstår at det forebygger. Hun tar 10 pepperkorn hver dag og svelger dem ned med vann. Jeg vet ikke om det hjelper, men siden jeg har litt panikk for spysjuka, har jeg begynt med samme "kuren" nå!
janne84 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2008 tar du det hver dag da? gjennom hele året?
Kayli Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Tar det hver dag i perioder; når jeg hører at det går spysjuke i barnehagen / skolen f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Interessant. Naboen min tar det samme, men mener hun tar svart pepper. Går det for det samme, og hjelper det???
FruLuna Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Vær nøye med håndhygiene. Det er det eneste som beviselig kan forebygge smitte...
janne84 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2008 hva hjelper når man allerede har fått spysjuka da?
FruLuna Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Hold deg i ro, få i deg væske og lettfordøyelig mat (loff og kokt egg f.eks.).
Duracella Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Har alltid sværga til Coca cola og ritz-kjeks! Det nøytraliserer og roer magen og kvalma. I alle fall med meg. Endret 17. januar 2008 av Duracella
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 noen som har gode råd? er skikkelig sesong for det og diare her nå.. Vask henderne ofte, om du ikke har det. Jeg ligger her selv med det, men jeg nekter og spy. Om du har fått det, er det jo ikke lurt å nekte, men det er jo så ekkelt.Spis Ritz kjeks, og drikk Coca Cola, det kommer nok opp igjen, men det er bedre enn og ligge og være kjempe sulten. Ellers så er det bare og passe på når du vasker henderne, at du vasker dem NØYE.
Redlady Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Har hørt og selv prøvd blåbær da jeg lå syk. Det fungerte for meg. Blåbærene inneholder antioksidantder som virker dempende på kvalme. Kan jo prøve :-)
FrøkenStrøken Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har et tips som hjelper mot kvalme, men om det er snakke om en real magesjau så vet jeg ikke om det har noen hensikt.. men verdt å prøve! Bland ut en liten skje malt ingefær i et glass med vann!! Enkelt, og effektivt!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Dette forebygger ikke, men er bra om man først har blitt smittet. Drikk en blanding av eplejuice og farris 50/50 da får du i deg litt sukker fra juicen, og salter og mineraler fra farrisen. Endret 24. januar 2008 av ¤bella¤
Gjest Tonje16 Skrevet 10. februar 2009 #14 Skrevet 10. februar 2009 Har hørt at hvis du først har fått i deg smitten, så er det ikke mye å gjøre.. Jeg prøver alt, og blir muligens bedre, men spy må jeg til slutt likevel. Jeg tror også at det har litt med psyken å gjøre:) Hører jeg noen kaste opp, så blir jeg syk med en gang. Vet ikke hvordan det er med dere andre
Gjest hedda Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 hei jeg har spysjuka nå så lurer jeg på om det hjelper og spise is?
Gjest Adriana. Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Bruk antibac, vask hendene ofte og unngå å ta på alt mogleg. Om du skulle få den, så drikk masse væske. Slik som Coca-Cola og sitronvatn. Og et mykje koltablettar! Det er ein super kur mot spysjuka.
Sweetpea25 Skrevet 29. desember 2010 #17 Skrevet 29. desember 2010 Dersom du allerede er blitt syk, så bland blåbærsaft med farris. Blåbærene inneholder antioksidanter som kan dempe kvalmen, mens saltene i farris binder vannet i kroppen. Det hjelper! Ellers er det viktig å være nøye med håndhygiene for å unngå å bli syk. Desinfisere hendene, og ikke spise mat som den syke har laget..
Gjest cecilie Skrevet 11. oktober 2011 #18 Skrevet 11. oktober 2011 hei jeg har spysjuka nå så lurer jeg på om det hjelper og spise is? abselutt ikke til å anbefale, skal ikke ha noe melkeprodukter vis du har spy sjuka
Gjest cecilie Skrevet 11. oktober 2011 #19 Skrevet 11. oktober 2011 abselutt ikke til å anbefale, skal ikke ha noe melkeprodukter vis du har spy sjuka men får all del vannis er jo fint da =)
Gjest otrivin Skrevet 11. oktober 2011 #20 Skrevet 11. oktober 2011 Det som skal ut kommer ut uansett Tror ikke man får stoppet spysyken egentlig. Har prøvd så og si ALT ettersom jeg får spysyken bare noen har snakket i telefonen med noen som har det (smittebombe ja) så jeg har det RIMELIG ofte og min erfaring er bare å drikke masse så det ikke blir bare syre å spy når det begynner å bli tomt for alt annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå