Gå til innhold

Tavlemaling utenpå magnetmaling?


Gjest Lano

Anbefalte innlegg

Funker det å male først et strøk med tavlemaling og så et strøk med magnetmaling utenpå? Altså sånn at man får både tavle og opphengsmuligheter på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv

Jepp!! funker det, vi har det :) kan lønne seg å male 2 strøk med magnetmaling ellers blir magneten noe svak. og så tavlemaling oppå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Kult! :)

... har dere malt rett på veggen eller på en sponplate eller en annen slags plate?

rett på veggen har vi malt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Pupsilure

Så sinnsykt kult! Vi vurderer å male en vegg på kjøkkenet med tavlemaling. Magnetmaling i tillegg blir jo skikkelig kult! Har ikke hørt om det før jeg. Lilleulv, var det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har malt magnetmaling først og så tavlemaling utenpå døren til barnerommene.. så de kan tegne med kritt og henge opp tegninger de har laget...

Mener å huske at magnet malingen kostet ca 400 for 1/2 liter.... er ikke helt sikker for det er en stund siden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Takk for svar. Har skjønt at det er ganske dyrt. Men fant ut at Clas Ohlson selger 350 ml for 100 kr. Tavlemaling. Så da blir det hvertfall tavlemaling. Litt mer i tvil om magnetmaling. Men kan jo eventuelt male noen striper av veggen med den.

Gikk det greit å male med det? Eller var det rar konsistens? Må man ha mange lag, Leanne? Sitter magnetene godt? Bruker du vanlige magneter bare, eller noen spesielle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det greit å male med det? Eller var det rar konsistens? Må man ha mange lag, Leanne? Sitter magnetene godt? Bruker du vanlige magneter bare, eller

noen spesielle?

Magnetmalingen var rar å male med, malingen var tjukk.. Jeg ble anbefalt å bruke to lag magnetmaling når jeg skulle male noe over.. Så jeg hadde to lag magnetmaling og så et lag tavlemaling...

Ser i etterkant at det var litt unødvendig med den magnetmalingen... Datteren min bruker jo døra kun til å tegne med kritt... Blir kanskje brukt mer når hun begynner å intresere seg for bokstaver og kan henge opp magnet bokstaver...

Magnetene sitter ikke sånn veldig bra på døra, må ha mange magneter for å henge opp en tegning... Men bokstavene henger fint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Da tror jeg at jeg dropper magnetmalingen. Tusen takk for svar! Tenkte å male en vegg på kjøkkenet. Tror det skal bli skikkelig kult! :) Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...