Frk Johansen Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Bare for moro skyld, hva definerer dere som en joggetur og hva definerer dere som en løpetur?? Har det med lengden på turen å gjøre eller farta? For meg er det farta, men etterhvert som man blir sprekere blir mer og mer definert som jogging... Man løper jo Oslo maraton, eller jogger man?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Det må jo ha med farten å gjøre? Når jeg går tur med hunden, går jeg av og til raskere enn enkelte av "joggerne" som tror de er ute og gjør en skikkelig bra innsats. Dét de gjør, kan i hvertfall ikke kalles løping. For min egen del er det slik at jogging er ulidelig kjedelig, mens løping kan være morsomt, men det er kanskje ikke den definisjonen du er ute etter?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 For meg er det hvor mye man anstrenger seg. For en dårlig trent person kan 8 km/t være løping, mens det for en godt trent person vil være jogging. Får jeg blodsmak i munnen og skikkelig syre i beina, da løper jeg, men er det sånn at jeg bare er lett anpusten og ikke føler at jeg presser meg noe særlig, så er det jogging.
onyx Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Jeg synes egentlig det er skrittlengden som utgjør størst forskjell. Jogging har kortere skrittlengde, men man kan likevel jogge fort. Løping har mye lengre skrittlengde og også generelt høyere tempo. Vel, det er ihvetfall mitt inntrykk.
Ritalina Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Føler mer at det har med ytelse å gjøre jeg, selvfølgelig litt i kombinasjon med f. eks skrittlengde... Dersom jeg "løper" med 65% av makspuls føler jeg at jeg jogger, mens jeg føler at jeg faktisk løper dersom jeg er oppe i 80% ca...
Gjest Fëawen Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Husker når vi hadde gym på skolen, fikk vi beskjed om å jogge i et "snakke" tempo. Tror ikke man orker å snakke om man løper, for da anstrenger man seg jo mer Dette er min konklusjon.
Aurela Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Husker når vi hadde gym på skolen, fikk vi beskjed om å jogge i et "snakke" tempo. Tror ikke man orker å snakke om man løper, for da anstrenger man seg jo mer Dette er min konklusjon. Dette har jeg også lært. Jogger du skal du kunne snakke underveis.. For meg er løping mye raskere. Har ikke noe med lengden å gjøre
Gjest Skya Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 For meg er det hvor mye man anstrenger seg. For en dårlig trent person kan 8 km/t være løping, mens det for en godt trent person vil være jogging. Får jeg blodsmak i munnen og skikkelig syre i beina, da løper jeg, men er det sånn at jeg bare er lett anpusten og ikke føler at jeg presser meg noe særlig, så er det jogging. Sånn definerer jeg det og. Om jeg jogger eller løper er avhengig av hvor mye jeg gir. Angående det med Oslo Maraton så hadde nok jeg jogga meg gjennom. For når jeg løper så gir jeg så mye at jeg ikke klarer å opprettholde det samme nivået over lengre tid. Hadde iallefall ikke kommet meg gjennom et maraton. Er nok annerledes for de som er godt trent og trener for å løpe maraton. De jogger nok ikke, og ligger nok på grensa gjennom hele løpet. Men for meg, som er en enkel mosjonist så hadde nok Oslo Maraton hovedsaklig blitt jogging.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå