brudjuni Skrevet 24. april 2003 #1 Del Skrevet 24. april 2003 Noen som har erfaring med å legge engangskameraer rundt om på bordene som gjestene fritt kan benytte? Evnt. skal dere ha det? Kan være litt artig å se hvilke bilde de ulike gjestene tar av oss som brudepar, gjestene osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 24. april 2003 #2 Del Skrevet 24. april 2003 Litt gøy, men mye dårlige bilder! Det er i alle fall min erfaring. Dessuten er det dyrt å framkalle alle filmene, i forhold til hvor mange brukbare bilder man får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 24. april 2003 #3 Del Skrevet 24. april 2003 Litt enig med tuji. MEN, syns du bør velge det eller evt alliere deg med noen som tar bilder av gjestene, etter vårt bryllup hadde vi 300 bilder av oss, og nesten ingen av gjestene. Veldig veldig synd og leit nå i etterkant... det var jo så mange flotte kjoler og hyggelige mennesker som burde kommet inn i albumet også! Så jeg heier litt på engangskamera, jeg.... tror jeg.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 24. april 2003 #4 Del Skrevet 24. april 2003 Vi hadde dette og jeg anbefaler alle på det sterkeste å ha dette. Vi hadde 6 engangskameraer og alle filmene ble tatt ut! Dette gjorde at vi fikk masse bilder fra selve middagen, bilder av alle gjestene og ikke minst bilder vi aldri selv ville ha fått om vi ikke hadde hatt dem. Bildene er det flotteste minnet og dette er en utrolig smart måte å få masse bilder på. Hadde vi ikke hatt bildene fra disse, hadde vi faktisk ikke hatt så mange bilder fra bryllupet. Et annet tips er derfor å ha en av gjestene til å ta ut 4-5 filmer fra selve bryllupet, slik at brudeparet slipper å tenke på om folk tar bilder. Det endte nemlig opp med at jeg tok nesten alle bildene vi har selv, siden gjestene nesten ikke tok bilder. I tillegg hadde vi heldigvis engangskameraene, så dette ordnet seg. (men husk og bed gjestene om å bruke blitzen på kameraene da, og ikke kjøp de aller billigste kameraene!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #5 Del Skrevet 24. april 2003 Vi hadde det og fikk en del greie bilder, men blitzen på slike kamera rekker ikke langt! Dessuten tok barna noen "rølpebilder" av hverandre. Men det er jo ikke så veldig stor kostnad, og det er ganske viktig med bilder fra en slik dag, så jeg angrer ikke at vi gjorde det. Men jeg ville ha delt på kameraen - noen under middagen og noen til festen etterpå. Nesten alle våre bilder er fra middagen, og det blir litt kjedelig med masse mennesker som spiser! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 24. april 2003 #6 Del Skrevet 24. april 2003 Litt gøy, men mye dårlige bilder! Det er i alle fall min erfaring. Dessuten er det dyrt å framkalle alle filmene, i forhold til hvor mange brukbare bilder man får. Tror faktisk 80% av våre engangskamera-bilder var flotte jeg. Når det gjelder fremkalling så spør om priser i butikkene. Vi fremkalte 11 filmer, og fikk ganske mye i prosent siden vi hadde så mange filmer samtidig. Derfor ble det ikke så dyrt tross alt… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 24. april 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har allerede alliert meg med noen som skal ta bilder under vielsen, og bryllupsfesten. Både av gjesten og av oss, men tror vi velger engangskamera i tillegg. Hvor er det lurest å handle? Har søkt litt på nettet og ExtraFilm selger pakke a 3 stk for 198. Det var med ISO800 film. Hørtes ålreit ut! Pynter dere kameraet slik at det blir deres eget preg på det? Klistermerker med bryllupsmotiv e.l.? Tips ønskes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 24. april 2003 #8 Del Skrevet 24. april 2003 Hvor er det lurest å handle? Har søkt litt på nettet og ExtraFilm selger pakke a 3 stk for 198. Det var med ISO800 film. Hørtes ålreit ut! Pynter dere kameraet slik at det blir deres eget preg på det? Klistermerker med bryllupsmotiv e.l.? Tips ønskes? Vi kjøpte våre 2 kameraer fra Click. De kostet 49 kroner, men hadde opprinnelig kostet 100 kr. I tillegg hadde vi 4 kameraer fra Clas Ohlsson til 49 kroner. Alle gav fine bilder. Når det gjelder pynt hadde jeg laget en mal på hvordan kameraene skulle pyntes med vårt eget bryllupsmotiv, men dette droppet vi. Det er ingen vits i å bruke tid på akkurat dette, for det er ingen som ser det allikevel. Dessuten er det greit å ha original-pakningen rundt slik at folk får litt forklaring på hvordan kameraet skal brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 24. april 2003 #9 Del Skrevet 24. april 2003 Hvor er det lurest å handle? Har søkt litt på nettet og ExtraFilm selger pakke a 3 stk for 198. Det var med ISO800 film. Hørtes ålreit ut! Prisen var OK, men jeg tror ikke jeg ville valgt 800-film. Bildene blir mer kornete enn med f.eks. 200 eller 400-film. Til gjengjeld er den mer lyssterk, men jeg har ikke så stor tro på at du klarer deg uten blitz uansett. Så sørg for at engangskameraene har blitz. Dessuten har jeg mye bedre erfaring med Fuji enn med Kodak når det gjelder engangskameraer. Jeg prøvde Fuji på en fest en gang uten de helt store forhåpningene - men bildene overrasket meg VELDIG! (Og jeg er kresen på bildekvalitet!) Å ha noen kameraer ved middagen og noen på festen var en glimrende ide. Vi hadde bare tenkt å ha dem liggende rundt om på bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #10 Del Skrevet 24. april 2003 Vi gjorde det, og er veldig glade i ettertid! Mye ble dårlig, men my ble også bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. april 2003 #11 Del Skrevet 24. april 2003 Vi skal ha engangskameraer på festen vår og på middagsbordet. På www.weddingchannel.com får man kjøpt kameraer m bryllupsmotiv, de er veldig søte..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 24. april 2003 #12 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har også kjøpt enganskamera til bryllupsfesten. Har ikke tenkt å legge de ut før etter middagen jeg da. Syns det er greit å gi en person ansvar for å ta bilder under middagen. K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 24. april 2003 #13 Del Skrevet 24. april 2003 Vi kjøpte engangskameraer, og er kjempeglade for det. Ble mange fine bilder, og svært få som ikke var fine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 24. april 2003 #14 Del Skrevet 24. april 2003 Man får også kjøpt fine kameraer i bryllupsbutikken på glassmagasinet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 24. april 2003 #15 Del Skrevet 24. april 2003 Vi skal også ha engangskameraer, til både middagen og festen etterpå. Tror det vil bli bra, jeg :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
California Brud Skrevet 25. april 2003 #16 Del Skrevet 25. april 2003 Vi skal ha et dusin engangskameraer som blir donert fra Kodak. Tror det blir stilig med bilder fra gjestenes vinkel og barna, selv om alle ikke blir like bra. Det er sjansen man tar Vi gifter oss 24. Mai i Saltdal Kirke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 25. april 2003 #17 Del Skrevet 25. april 2003 Dette er kameraene vi hadde: http://www.clasohlson.no/images/products/N.../321701_Xw4.jpg Og slik hadde vi opprinnelig tenkt til å pynte dem (bildene er desverre dårlig): http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...lder/kamera.jpg http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...der/kamera2.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 25. april 2003 #18 Del Skrevet 25. april 2003 Et godt tips er faktisk også å be folk om å bestille doble kopier når de fremkaller sine bilder, slik at dere kan få kopier og så får dere heller betale folk for den ekstra utgiften. For det er jo mange kameraer på en slik dag! Ville også anbefalt å gi noen i oppgave å ta bilder av folk. Digitalkamera ville jeg anbefalt, da kan man bare knipse og knipse i vei, og heller printe ut de gode bildene. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg engangskameraer, men tror jeg dropper det, er redd for mange nærbilder og rølpebilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 25. april 2003 #19 Del Skrevet 25. april 2003 Digitalkamera ville jeg anbefalt, da kan man bare knipse og knipse i vei, og heller printe ut de gode bildene. Å, ja. Det er kjempelurt! Vi fikk brent en CD med massevis av digitale bilder på. Det kjekke er at de kan klippes til, og så fremkalles. Så vi fikk koselige bilder derfra også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 25. april 2003 #20 Del Skrevet 25. april 2003 Vi kommer også til å legge ut noen engangskameraer. Vi skal på GlasMagasinet i løpet av helgen, og kjøper de der. Håper de har engangskameraer med bryllupsmotiv og at kvaliteten er bra! Knips knips..Blink blink..Smiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllllll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå