Gå til innhold

Lege for henvisning til psykolog

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget!
Skrevet

Jeg bestilte meg legetime før jul, og nå på torsdag er endelig timen, nesten to måneder ventetid. Vet ikke helt hva jeg skal si når jeg kommer dit da. Vet faktisk nesten ikke hva problemet mitt er, da ting har vært mye bedre i det siste.

Må jeg fortelle legen hva problemet er? Eller kan jeg bare få en henvisning, føler ikke for å sitte å legge ut om det til alle. Finner bare legen en psykolog til meg, eller må jeg velge selv? Hvor mye koster det å gå til psykolog? Og hvor lang ventetid må jeg regne med, vet det varierer men er det vanlig og måtte vente opptil ett halvt år? Det høres jo helt sykt ut.

Ellers er jeg så lei av jobben min. Og vet ikke hva jeg skal gjøre, tenkt at det kanskje hjelper om jeg kan sykemelde meg ett par uker. Men hva skal jeg si på jobb da, og er det bare å be om en sykemelding. Vil på en måte heller sykemelde meg enn å måtte bytte jobb, da jeg generelt sett trives veldig godt på jobb.

Jaja, her var da noen tanker. Fint om noen kan gi meg noe tilbakemelding på noen av tankene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bedt om henvisning til psykolog. Ikke utdypt meg så veldig hvis ikke legen spurte. Legen spør gjerne da kapasiteten i det offentlige er begrenset. Pris vet jeg ikke. Ventetiden er nok lang. Legen sender henvisningen til psykolog for deg. Legen har nok kjennskap til tilbudet i ditt område og henviser hvor det er hensiktsmessig.

Vil du fort til psykolog bør du gå privat. Det koster, ja. Gjerne rundt 5-600 kroner timen. Men det kan i mange tilfeller være bedre enn å vente lenge.

Sliter du på jobben, bortsett fra generelt lei som alle kan bli, ville jeg sagt det. Så ville jeg drøftet med legen hva jeg burde gjøre. Sykemelde eller ikke.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...