Gå til innhold

Farger som passer til brunt


Gjest rikkerikke

Anbefalte innlegg

Gjest rikkerikke

Vi har brune skinnmøbler i stua, lyse, nesten hvite vegger og lyse gardiner samt tepper og puter. Har også lyst teppe på gulvet. Etter at jeg ryddet ut julen ble det så fargeløst, så nå har jeg lyst på litt tilbehør i farger. Lys, tepper puter f.eks. Men, jeg er usikker på farger å kombinere med brunt, så jeg ønsker noen tips. Jeg er ikke så glad i turkist til brunt, og rødt blir litt mye jul, og lilla litt advent... men det må da finnes alternativer? Forslag tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rikkerikke

Dueblått kan jeg teste ut. Har noen klesplagg i den fargen som kan være prøvekaniner. Takk for tipset. Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter er rødt eller turkist, men det ser jeg du allerede har utelukket. Førøvrig synes jeg brunt er en slik farge som passer til de aller fleste farger. Jeg tror en dus, lys grønnfarge kunne vært fint og passer i allefall når det går mot vår. Sprekere lysegrønn/limegrønn hadde sikkert også vært tøft, litt avhengig av stilen du har ellers, kanskje.

Eller er det for søtt med en rosatone? Mange rosafarger som er lekkert til brunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg synes grønt er veldig fint til brunt! Både limegrønn, men også en type grønn som er en slags mellomting av lime og oliven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rikkerikke

Oransje er nok ikke helt min farge heller selv om jeg også har sett at det er brukt som kontrast. Grønntoner er jeg ikke så vant med selv, men kanskje det bør forsøkes. Rosa er en farge jeg liker, men er ikke helt overbevist om at sambo er helt enig. Kanskje jeg skal ta en tur på IKEA og kjøpe en meter av hver noen billige stoffer og prøve meg litt frem. Vi har lite nips og dill og rene linjer, så rommet tåler greit litt mer farge uten å kollidere med andre rom eller pyntegjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Hvis det du har ellers er veldig stilrent og nøytralt kan det være artig å teste med litt kule mønstre på puter eller gardiner.

Selv er jeg veldig glad i grønt, og det finnes jo i mange slags nyanser. Petroleumsblått kan også være tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Elin_*

Sats på forskjellige naturtoner i puter og andre tekstiler og frisk opp med blomster,lys osv i farger. Ser du er glad i rosa...hva med forskjellige nyanser,cerise og mykere toner i samme skalaen? Da blir det ikke fullt så "søtt". Blomster og lys kan varieres etter humør og årstid, og er rimelig måte å forandre inntrykket av rommet på.

Jeg har god erfaring med dette. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Kremkvitt er jo ein delikat tone som går bra til brunt og kvitt, men kanskje ikkje så livat.

Kva med mørk rød og svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller meste passer fint til brunt, blått i stort sett alle nyanser, rosa er kjempefint, og man kan jo gjøre det mindre sukkersøtt ved å bruke knall rosa, beige og alle naturfarger fungerer fint, og ser ikke fullt så dødt ut dersom du blander nyanser og mønster, gjerne kobber osv. lindegrønt er kjempefint til brunt. når det gjelder rødt og lilla kan det selvsagt være litt advent og jul, men det kommer veldig ann på hvordan man kombinerer fargene, dvs hvis du prøver rødt og knall rosa sammen, i feks puter, et teppe til sofaen og noen vaser med blomster kan det være kjempekult, og det ser ikke jul ut. det samme gjelder for lilla, så lenge man ikke bare bruler lilla fungerer det kjempefint selv om det ikke er advent, dvs, lilla og grønt, lilla og oransje osv. man trenger ikke veldig mye for å få litt farge, og det kan være gøy å prøve litt andre kombinasjoner, feks en pute som er lilla en som er grønn, en som er grønn med noe lilla på og en en lilla/ rosa orkide i en grønn potte.... enkelt å bytte ut når man vil ha det lilla og rosa eller forskjellige grønntoner.... ofte kan det særeste fargekombinasjonene være det beste, i alle fall når det kun reier seg om små fargeklatter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...