Gå til innhold

I morra skal jeg til tannlegen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_marte_*
Skrevet

Jeg savner to tenner.Nar jeg har et stort smil,sa kan du se det.Noe jeg synes er pinelig.Og jeg har hatt dette problemet 4 ar.Pa tide a fikse dette.

Men jeg vet legen vil tenke"herregud for noe styggt"sa jeg ma da sette inn en krone.

Men bedre a fikse dette for det blir verre?

Har ikke tannlege skrekk,men gruer meg.

Jeg har ingen fastlege,og jeg vet ikke hvem som er tannlegen en gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest barelillemeg
Skrevet

Tannlegen har sansynligvis sett verre...

Gjest Gjest_marte_*
Skrevet
Tannlegen har sansynligvis sett verre...

ja.men jeg er 26.hopper over tannlegen jeg.

Gjest barelillemeg
Skrevet

Så det er lettere å gå med det når du er 30? Regner ikke med at du har tenkt å vente til du blir 67...

Gjest rikkerikke
Skrevet
Jeg savner to tenner.Nar jeg har et stort smil,sa kan du se det.Noe jeg synes er pinelig.Og jeg har hatt dette problemet 4 ar.Pa tide a fikse dette.

Men jeg vet legen vil tenke"herregud for noe styggt"sa jeg ma da sette inn en krone.

Men bedre a fikse dette for det blir verre?

Har ikke tannlege skrekk,men gruer meg.

Jeg har ingen fastlege,og jeg vet ikke hvem som er tannlegen en gang.

Om du visste hvilke tannplager en tannlege jobber med, hadde du kanskje ikke vært så bekymret. Tenk deg at de også jobber med de med tannkjøttsykdommer, rusmisbrukere, eldre mennesker med kanskje 80 år gamle tenner. Du vil nok ikke være det verste de har sett selv om du mangler to tenner. Du er ikke alene om å ha droppet tannlegen noen år, og det må da være langt bedre å ta det nå enn å vente enda lenger?

Det er forresten ikke slik at du har fått tildelt en tannlege slik som du får tildelt fastlege, du må finne en selv. Fastlegen din finner du ved å ringe fastlegekontoret 810 59 500. Heller ikke der vil du være den første som ringer for å finne ut hvem fastlegen er.

Skrevet

Prøv å tenk hvor fornøyd du blir etterpå, når du får et vakkert smil og ikke trenger tenke på at du mangler noen tenner. Det blir ikke bedre av å vente og tannlegen har garantert sett verre.

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Fastlegen din kan du også finne her hvis du ikke vil ringe :)

Håper du tar deg en tur til tannlegen. Som flere har sagt, så har de nok sett mye verre ting! :) Lykke til.

Skrevet

Tannlegen har sett MYE verre.

Tannleger velger ikke å utdanne seg til det for at de kan tenke stygt om andre mennesker og deres tannhelse. Det er det de aller færreste som hadde giddet å bruke så mye tid og krefter på.

Tannleger gir deg gjerne råd om fremtidig tannpleie, sånn at du slipper store utlegg i fremtiden. De jobber i et helse- og omsorgsyrke og bryr seg om sine pasienter.

Venter du, blir det verre.

Du vil være kjempefornøyd når du er ferdig. Du kan smile så stort du bare vil! :-D

Jeg selv har tannlegeskrekk og det resulterte i mange år uten å gå til tannlege (jeg er 27 år). Nå to-tre rotfyllinger og en god del hull, tannstein og tusenlapper mindre er jeg glad jeg ordnet opp i problemene. Fant til og med en tannlege jeg takler å være hos.

Moralen? Pell deg til tannlegen, fiks tenna og alt vil føles så mye bedre. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Da jeg gikk til tannlegen etter mange år var jeg 30. Da hadde jeg ikke vært hos tannlege siden jeg var 16. :sjenert:

Jeg fikk verken kjeft eller oppgitte blikk men forståelse siden skoletannlegen hadde skremt vannet av meg. Den gangen måtte jeg ta en stor rotfylling og jeg har gått regelmessig siden til to forskjellige tannleger. Han jeg har nå skal jeg aldri skifte ut for han er den beste jeg har hatt noen gang.

Jeg kjenner en som mistet to fortenner. Og fikk dem reparert - etter lang tid. Vedkommende gikk fra å se ut som en lassis og til å se flott ut uten å gjøre noe annet med utseendet.

Det er altså ikke noe mer å stusse på.

Gjest Gjest_marte_*
Skrevet

Tusen takk for alle de gode oppmuntringen:)Jeg har time i morra kl 12.

Jeg har meg selv a takke at jeg ikke gikk til tannlegen for lenge siden.

men pga jeg flyttet til utlandet har jeg ikke kommet meg til tannlege.Og derfor oppsta dette problemet.jeg vil nu starte og fikse opp dette,og fa mitt smil tilbake:)

Det er oxo mye billigere her enn i norge...takk og lov for det:)

takk igjen alle sammen....:)

Skrevet

Lykke til. Det kommer til å gå kjempebra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...