Frk. Stella Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Lurer på om noen kan hjelpe meg å huske. I "gamle dager" (dvs 70/80-tallet) var det poppis med te/kaffeservise i glass - altså kopp med skål og små fat - i "mønstrete" glass. Noen som skjønner hva jeg mener og som evt husker noe merkenavn e.l.? Jeg må helt sikkert lete på loppe-/bruktmarked eller bruktbutikker, men hadde vært moro om noen vet hva jeg mener
pollya Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Ja, jeg vet hva du mener. Tror de er lett å få tak i i bruktbutikker /Fretex. Ikke særlig pop lenger.......
Gjest antigartner Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Vet hva du mener. Dvs jeg kjenner til to forskjellige typer. Jeg har selv et mellombrunt teservise med litt sliping i glasset. Dessuten kjenner jeg noen som har et grønt servise der glasset har en litt ru overflate på utsiden (dvs utenpå koppene og på undersiden av asjettene og skålene). Denne typen finnes også i burgunderrødt, og de er så å si uknuselige. Jeg synes de er kjempetøffe, begge typene, men vet ikke hvem som har produsert dem. Må nok på loppis, auksjon eller bruktbutikk for å få tak i slike. Jeg har inntrykk av at hele, uskadde serviser av denne typen fremdeles er populære.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå