Gjest olgis Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hei, har lest litt rundt på nettet og jeg tror jeg har bakteriell vaginose. Klarer ikke bli klok på HVA jeg kan kjøpe uten resept? Tenkte å prøve noe før jeg går til gynekolog. Hva har dere brukt uten resept? (om det finnes noe ) Håper på svar, er litt lost på dette nå.
Gjest jaa! Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har samme problem.. men usikker på om jeg tør dra til gynekologen..
Hjerteres Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Du kan kjøpe vaginal kapsler med melkesyrebakterier. Det får du kjøpt på apoteket. Du kan også prøve å surgjøre bakteriefloraen i skjeden med å drikke juice uten sukker. Ikke spis sukker!!!! Den beste juicen er tranebær juice. Og du kan ta c vitaminer 1000 mg. Eller du kan kjøpe bioafidofulus på helsekosten, dette er også tarmbakterier som skal normalisere kroppens bakterieflora. Sukker er uansett fy fy.
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 heihei! jeg har fått høre at Bakteriell vaginose som regel går over uten behandling. Det vil si man avventer at kroppens eget immunforsvar skal helbrede tilstanden. Dette er sakset fra www.pasienthandboka.no: Hvis plagene vedvarer og behandling allikevel skulle bli nødvendig, er metronidazol tabletter (eks. Flagyl) standardbehandling. Dette er et antibiotikum som dreper denne typen bakterier (anaerobe bakterier). Du må unngå inntak av alkohol under behandlingen da det kan utløse plagsomme bivirkninger. bakteriell vaginose. tror desverre Flagyl er reseptbelagt.. men kanskje det er lurt å ta en tur til legen?
:-) anna Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Det finens to typer midler man kan ta, begge er reseptbelagte. Kom dere til lege damer, det er veldig enkelt å slå fast om det er BV, og det er enkelt å behandle!!
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg tok opp problemet da jeg var hos legen av en annen grunn, og jeg behøvde ikke gu - jeg bare fortalte om symptomene, og fikk resept på flagyl Nå lukter ikke underlivet mitt noe som helst lenger, ahh så deilig!! Husket ikke at det egentlig lukter sååå lite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå