Gjest bekrymret Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er såååååååå redd! Er jeg syk? Jeg er 24år gammel. Har alltid hatt regelmessig, men det siste året har det vært så uregelmessig. Januar 2007 var mensen forsinket 2 mnd, deretter kom den. Så blr den forsinket ijgen 3 mnd. Så igjen 3 mnd. Og siden august har jeg ikke fått mensen. Jeg er ikke gravid for jeg er ikke sammen med noen...vært singel for 2 år siden. Værken stresser, slanker o.l. Betyr dette at jeg er ufruktbar? At jeg kommer ikke til å få barn? Eller at jeg har en farlig sykdom? Er såååååååå redd
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Det er vel sånt som kan skje av og til, men jeg vil jo tro at det er en sannsynlighet for at det kan skyldes at noe er feil, gjerne noe hormonelt. Ikke nødvendigvis alvorlig eller kronisk, men du bør gå til lege og få det undersøkt, det er ingen her inne som kan svare deg på hva det er.
Pinnsvin Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Tror nok ikke du trenger å bekymre deg, er vanlig med opphold, selv over lengre tid. Jeg har selv opplevd å hatt regelmessig mens i flere år, før plutselig jeg begynte å bli uregelmessig da jeg ble 20. Nå har jeg fått konstantert PCO -klikk her for info om pco og det er dette syndromet som gir meg de fleste av symptomene sen mens, opphold i mens osv. Nå sier jeg ikke dette for å skremme deg, men for å informere om hva som finnes "der ute", og hva symptomene dine *kan* være tegn på. PCO er en veldig vanlig "sykdom", om jeg kan kalle det det, og flere og flere kvinner får denne diagnosen. Den har ofte sammenheng med litt for mange kilo på kroppen, slik som jeg, og mange blir kvitt "sykdommen" bare ved å bli flinkere med trening osv. Ta en av mine beste venninner til eksempel; hun fikk konstantert PCO da hun var 32. Men nå i dag er hun helt kvitt det, etter å ha gått ned de kiloene hun la på seg under svangerskap. Hun er nå lykkelig mor til 5, de to yngste med ny mann Håper denne informasjonen var til hjelp for deg =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå