Gjest norwegian love Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er ute etter et preventiv som ikke gjør at befruktede egg havner rett i dass. Hindre at det i det hele tatt skjer. Nå er dette litt ironisk, i og med at jeg har et lukrativt yrke som prostituert, og kan ikke ha ladycomp. Nå tror dere sikkert at jeg er et troll, men ikke gidd å skrive det her. Jeg vil ha ordentlige svar. P-piller? P-sprøyten? Har lest at f. eks. p-sprøyten hindrer eggløsning, men at eggløsning forekommer. Hvis det egget blir befruktet så blir det også "kastet" ut?
Chiquita Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 de eneste jeg da vet om er kondom eller pessar og sæddrepende krem. alle hormonbasserte prevensjonsmetoder skal hindre eggløsning, men som du sier, så KAN eggløsning forekomme alikevell. da er disse prevensjonsmetodene en "back-up" som gjør at et ev befruktet egg ikke vil feste seg. så da står man (såvidt jeg vet) bare igjen med fysiske hinder
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Det stemmer som Chiquita sier, det finnes ingen hormonell prevensjon som det er garantert at ikke påvirker livmorslimhinnen. Det du da har igjen er ulike barrieremetoder. FAM (ladycomp, ovusoft.com ol) er en grei ting, selv om du muligens i din arbeidssituasjon ikke vil kunne bruke den som eneste preventiv. Sikkerheten der varierer også på hvor stabile sykluser du har. Vil det kunne være en mulighet til å legge ulike kunder til ulike tider på måneden? Om du har noen som kun er interessert i oral eler anal vil det kunne være et alternativ å ha de på dine fruktbare dager, mens de som kun er interessert i vaginal sex til de mest sikre. Pessar, lea's shield, femcap er og alternativer du kan bruke, men personlig hadde jeg ikke stolt på et enkelt preventiv alene om det var katastrofe med graviditet. 2 eller flere øker sikkerheten dramatisk, og mange kan kombineres. Andre ting du bør vurdere i større grad enn kvinner med fast partner er smitterisiko. Kodsom er det eneste som beskytter til en viss grad, mens det sæddrepende middelet nonoxynol-9 er mistenkt for å øke risikoen pga at det virker irriterende på slimhinnene i skjeden. Er sterilisering et alternativ? Er du over 25 år så har du rett på sterilisering uten å bli vurdert av steriliseringsnemnda.
asterix Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 For en prostituert er jo kondom uansett det eneste fornuftige alternativet...
Gjest norwegian love Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Takk for utfyllende svar, dere. Jeg skal vurdere ladycomp. Og til deg asterix Jeg bruker kondom, alltid. Men jeg vil være så sikker som mulig, med tanke på at en graviditet hadde vært en gedigen katastrofe.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Takk for utfyllende svar, dere. Jeg skal vurdere ladycomp. Og til deg asterix Jeg bruker kondom, alltid. Men jeg vil være så sikker som mulig, med tanke på at en graviditet hadde vært en gedigen katastrofe. Siden det er snakk om tilleggsprevensjon ville jeg iverfall vurdert ovusoft/ladycomp (ovusoft eller annen selvcharting er etter min mening sikrest, men kan oppfattes som mer krevende). Jeg er usikker på om ulike innvendige barrieremetoder kan kombineres med kondom pga fare for økt friksjon, men undersøk det med tanke på pessar ol. Uansett kan du gjerne ha sæddrepende middel klart til å bruke ved en kondomsprekk, det vil begrense faren noe, om enn svært lite. Men husk da på at det vil kunne øke smittefaren! Nevner det pga at det vil kunne være enkelte kunder det går an å være tryggere på, men vær obs på det. (Enkelte sier og at melkesyrebakterier kan virke sæddrepende, så å ha et par ecovag el klar til å stappe inn ved en kondomsprekk er kanskje og noe du kan vurdere. Det vil sannsynligvis ikke irritere slimhinnene på samme måte som nonoxynol-9, men vil heller ikke gi like god beskyttelse mot graviditet.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå