Gjest Gjest_Jente19_* Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Har bestemt meg før å ta piercing i nesen, og vet at det kan bli gjort på en frisørsalong der jeg bor. Kjenner folk som har tatt det der og er fornøyde, men allikevel er jeg usikker på hva som er det beste, skal jeg ta den på et ekte piercingstudio eller hos frisøren, og om jeg tar den hos frisøren, er det noe jeg bør spørre om før jeg tar den? metode, utdanning eller noe slikt? Dere synes sikkert jeg styrer mye med dette, men jeg vil ha det gjort skikkelig. Uansett takk på forhånd for svar
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Piercing bør tas på et studio og ikke hos frisøren. De har to forskjellige måter å lage hull på.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 All piercing bør gjøres i studio, ikke hos frisør. Hvis du søker litt her vil du finne mange tråder om dette. Også mye bra informasjon på denne siden: http://www.pinpoint-piercing.no/ Artikkel om frisør vs studio om du går på Div. Info, og ser litt nedover på siden. Av de jeg har hørt har tatt piercinger har det også vært mindre problemer i etterkant for de som har tatt hos piercer, enn for de som tok hos frisør.
Gjest Gjest_jente19_* Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Takk for svar, skal undersøke noen studioer i nærheten, og sjekke litt opp om de som gjør jobben der, vil som sagt ha det gjort skikkelig.
Edie Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Hos frisør bruker man pistol som skyter gjennom brusket og dermed knuser det. Hos piercingstudio skjærer man hull med nål og lager dermed et rent snitt som er enklere å holde fritt for bakterier og gror penere.
Enid Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Tror nok de også er litt flinkere med å sterilisere utstyr og slikt hos et skikkelig studio. Du ville vel ikke klippet håret hos tatovøren?
Uno Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Ja, ikke velg frisør til piercing, det er det mange som har gjort meg selv inkludert og får problemer med betennelser o.l
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Tror ikke dette kan sies nok, så jeg sier meg enig i at dette er noe som burde overlates til de profesjonelle Endret 5. juni 2008 av vimse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå