Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Er DnBNOR ment å kun være for topprike mennesker med skyhøye inntekter? Som kunde i den banken føler jeg at jeg helst burde ha vært aksjemegler som gikk i dress, og ikke ingeniør med vanlig lønn på 350 000. Er kunder som det uønsket der? Er profilen deres "we don't care about you"? Eller er det bare slik bankfolk er generelt?
Gjest Pax Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Har vært kunde i 10 år, og synes det er en helt grei bank.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Banken har blitt helt ødelagt for normale mennesker etter sammenslåingen. Nor-delen fungerte helt fint som sparebank, og hadde fokus på enkeltkunden. Etter sammenslåingen til Dnbnor er privatkundene nærmest uinteressante. De synes ikke det er vits i å gi oss info om relevante endringer i betingelsene en gang. Ringe og klage? hehe, glem det. Da kommer man til et eller annet kundesenter hvor det sitter et menneske emd en medfølende stemme og sier at de selvfølgelig forstår problemet, men det er dessverre ikke noe de kajn gjøre. Dnbnor begynner i så stor grad å bli en automatbank, at man like gjerne kan ha en ren internettbank.
Gjest Pax Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Dnbnor begynner i så stor grad å bli en automatbank, at man like gjerne kan ha en ren internettbank. Jeg har ikke vært fysisk i banken på to - tre år. Har ingen grunn til å være det.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Jeg synes det er helt ok å være kunde der, men det virker som de ikke oppdaterer kundeinfoen sin så ofte. Sist jeg hørte noe fra dem lurte de på om min nærmeste bank var et sted i Oslo selv om jeg har hatt folkeregisteradresse i et annet fylke i tre år.
Kristaa Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Jeg er helt greit fornøyd, har kontoer og lånet mitt der. Fikk også bedre lånebetingelser fordi foreldrene mine er kunder der
Gjest joje Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har vært kunde i DNBnor i halvannet år nå og er veldig fornøyd. I løpet av den perioden har jeg vært fysisk i banken et par- tre ganger, men de gangene jeg har vært der har de alltid vært veldig hjelpsomme og hyggelige (tiltross for at jeg er en fattig student). Jeg har også hatt kontakt med de over telefon og da har de nesten vært litt i overkant hjelpsomme. ;p Hvordan kundebetingelsene deres er i forhold til andre banker, vet jeg ikke. Mye av grunnen til at jeg valgte de var fordi de har gunstige avtaler med Siviløkonomene som jeg er medlem av, og jeg får da både gratis bank og billigere forsikring.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Fikk også bedre lånebetingelser fordi foreldrene mine er kunder der Jøss, får man bedre betingelser bare fordi foreldrene har konto i samme bank?! Man kan altså si "faren min har bankkonto her, så kan jeg få større lån" - høres merkelig ut.
Gjest Huldali Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har vært kunde i DnbNor i mange år, men sa nylig opp hele kundeforholdet. Jeg var ikke fornøyd med hverken service eller renter på sparebank, syns også de tok høye gebyrer og presset på meg avtaler jeg ikke hadde bruk for.
Gjest prestekrage Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er også DNBnor kunde- i en pitteliten stund til. Makan til elendig service! Selvfølgelig er det jo avhengig av de ansatte i den filialen jeg hører til- men jeg kan ikke si meg fornøyd med DNBnor som bank generelt. En dyr bank, med masse rot (eller så har jeg bare vært forferdelig uheldig). Nettbanken er OFTE ute av drift pga feil. Stadige virus og svindelforsøk (ikke mot meg personlig- men det er stadig å lese i avisene). Mest u-imponert (i den grad det er ett ord) ble jeg da jeg skulle ha nytt visakort (det gamle hadde fått slitt magnetstripe, og var håpløst å bruke). Ikke mindre enn TRE ganger presterte de å sende meg ett kort med mine opplysninger (bilde, fødselsdata, signatur etc) til min x'es kontonr!!! (jeg og ex brukte en periode denne kontoen sammen en periode- men jeg bestilte nytt kort til MIN konto, som jeg opprettet da vi gikk i fra hverandre!) Papirene for bytte av bank ligger klare til signering!
Gjest Catwoman Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har ikke hatt noen problemer med den banken. Har vært kunde i tre år. Har ikke vært mange ganger fysisk i banken - men har har vært der et par ganger og snakket med en rådgiver angående kundeprogram ol. og synes jeg fikk den hjelpen og servicen jeg forventet. (og jeg er ikke noen toppkunde med høy inntekt og masse penger i banken)
Mistyen Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Har vært kunde i banken i mange år, men nå er jeg på bankshopping. Opplevde tverre og sure kundebehandlere en gang for mye, og det er ikke slik jeg ønsker å ha det. I tillegg er jeg ikke avhengig av å fysisk gå i banken, så vi vurderer en ren nettbank, noe som også vil lønne seg mtp gebyrer.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er også DNBnor kunde- i en pitteliten stund til. Makan til elendig service! Selvfølgelig er det jo avhengig av de ansatte i den filialen jeg hører til- men jeg kan ikke si meg fornøyd med DNBnor som bank generelt. En dyr bank, med masse rot (eller så har jeg bare vært forferdelig uheldig). Nettbanken er OFTE ute av drift pga feil. Stadige virus og svindelforsøk (ikke mot meg personlig- men det er stadig å lese i avisene). Mest u-imponert (i den grad det er ett ord) ble jeg da jeg skulle ha nytt visakort (det gamle hadde fått slitt magnetstripe, og var håpløst å bruke). Ikke mindre enn TRE ganger presterte de å sende meg ett kort med mine opplysninger (bilde, fødselsdata, signatur etc) til min x'es kontonr!!! (jeg og ex brukte en periode denne kontoen sammen en periode- men jeg bestilte nytt kort til MIN konto, som jeg opprettet da vi gikk i fra hverandre!) Papirene for bytte av bank ligger klare til signering! Samme her, har samme erfaringene som deg. Jeg fikk nettopp tilsendt nytt VISA-kort. Jeg hadde sendt med nytt passbilde - og spesifiserte flere ganger at jeg ønsket nytt bilde. Det hadde de ikke klart, det gamle og mindre fine bildet var fortsatt på... I tillegg opplever jeg at alle de ulike man treffer på kundeservice/"rådgivere" på lån som tar "helhetsvurderinger" ikke er spesielt vurderende eller hyggelige. Jeg vil også bytte bank, men må vente et par måneder til av praktiske hensyn. Jeg vil ha en bank med hyggelige mennesker gjennom hele linjen.
Harlekin Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Er DnBNOR ment å kun være for topprike mennesker med skyhøye inntekter? Som kunde i den banken føler jeg at jeg helst burde ha vært aksjemegler som gikk i dress, og ikke ingeniør med vanlig lønn på 350 000. Er kunder som det uønsket der? Er profilen deres "we don't care about you"? Eller er det bare slik bankfolk er generelt? Rart hvor forskjellige erfaringer man kan ha med en og samme bank! Jeg er veldig fornøyd med DnB Nor, og jeg tjener mye under 350 000 ... Jeg har alltid truffet greie folk, fått e-poster osv. raskt besvart, fått både blomster og julekort fra banken osv. Jeg er en helt vanlig kunde, men jeg føler meg godt ivaretatt.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #15 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har alltid truffet greie folk, fått e-poster osv. raskt besvart, fått både blomster og julekort fra banken osv. Jeg er en helt vanlig kunde, men jeg føler meg godt ivaretatt. Hvis du er en "vanlig" kunde, har du virkelig fått blomster og kort fra banken?! Har jeg aldri hørt om...
Gjest Pax Skrevet 13. januar 2008 #16 Skrevet 13. januar 2008 Jøss, får man bedre betingelser bare fordi foreldrene har konto i samme bank?! Man kan altså si "faren min har bankkonto her, så kan jeg få større lån" - høres merkelig ut. Joda, hvis foreldrene har vært gode kunder i "en menneskealder" kan det slå positivt ut.
bella domina Skrevet 13. januar 2008 #17 Skrevet 13. januar 2008 Jøss, får man bedre betingelser bare fordi foreldrene har konto i samme bank?! Man kan altså si "faren min har bankkonto her, så kan jeg få større lån" - høres merkelig ut. I mindre filialer teller dette ofte i mange banker. DnBNor er en forretningsbank, der mange beslutninger er sentralisert. Derfor kan den virke "kaldere" enn f.eks. en Terrabank, der sjefen sitter i banklokalet og kan bestemme alt i mindre byer. I oslo vil jeg tro det er omtrent ett fett hvilken bank man har. DnB var en forretningsbank som var mest vennligstilt til kunder med høyere inntekter (min oppfatning). Etter sammenslåingen med Nor har jeg en følelse av at det er DnBkulturen som har satt seg i det nye selskapet. Sikkert fordi ting er sentralisert og beslutningsmyndigheten flyttet inn til hovedkontoret på mange ting. Det blir dårligere service fra et digert kundesenter sentralt plassert på Lillestrøm (f.eks - aner ikke hvor det er) enn når kundebehandleren sitter lokalt på din filial i Grimstad.
Harlekin Skrevet 14. januar 2008 #18 Skrevet 14. januar 2008 Hvis du er en "vanlig" kunde, har du virkelig fått blomster og kort fra banken?! Har jeg aldri hørt om... Ja, jeg ble ganske paff - men svært positivt overrasket! Blomstene og kortet var sikkert billige (men effektive, jeg er svak for slikt ) virkemidler for å få en fornøyd kunde. Det skal litt til før jeg skifter bank nå, for å si det sånn. Og ja, jeg er helt vanlig kunde med inntekt under 300 000 i året.
Gjest TS Skrevet 14. januar 2008 #19 Skrevet 14. januar 2008 I mindre filialer teller dette ofte i mange banker. DnBNor er en forretningsbank, der mange beslutninger er sentralisert. Derfor kan den virke "kaldere" enn f.eks. en Terrabank, der sjefen sitter i banklokalet og kan bestemme alt i mindre byer. I oslo vil jeg tro det er omtrent ett fett hvilken bank man har. DnB var en forretningsbank som var mest vennligstilt til kunder med høyere inntekter (min oppfatning). Etter sammenslåingen med Nor har jeg en følelse av at det er DnBkulturen som har satt seg i det nye selskapet. Sikkert fordi ting er sentralisert og beslutningsmyndigheten flyttet inn til hovedkontoret på mange ting. Det blir dårligere service fra et digert kundesenter sentralt plassert på Lillestrøm (f.eks - aner ikke hvor det er) enn når kundebehandleren sitter lokalt på din filial i Grimstad. Jeg tror dette er en treffende analyse av DnBNOR, ja. Men er det heldig for selskapet at de ansatte tviholder på DnB-kulturen, som faktisk fra gammelt av er ren forretningsorientert (og ikke spesielt kundevennlig)?
bella domina Skrevet 15. januar 2008 #20 Skrevet 15. januar 2008 Jeg vet ikke. De har vel gode resultater? Det kommer litt an på kundedefineringen deres og hva som er satsningsområdene. Dessverre er vi ikke flinke nok til å bytte banker vi vanlige folk. Derfor tror jeg nok det er smartere for dem å please de krevende høytlønnede kundene og satse på at "røkla" finner seg i det meste, enn å prøve å gjøre det omvendt. De krevende kundene er nok hver for seg mer lønnsomme. Og de vet det. Og de bytter så snart de ikke er fornøyde. DnBNor har sinnsyke markedsandeler på østlandet, og har fått klager på dårlig service siden sammenslåingen. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bytter. Jeg er tidligere gjensidigenor kunde, men det nye selskapet er ikke noe for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå