Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har "alltid" vært plaget av en del kviser, men nå har jeg sinnsykt mange på ryggen! De fleste er små, røde og veldig plagsomme. Jeg har brukt et middel som heter Finacea i ansiktet, og et annet som er en type antibiotika. Hva kan man gjøre med kviser på brystet, nakken og ryggen? Jeg bruker ikke bodylotion på ryggen, fordi jeg ikke kommer til der. Kan dette ha noe med det å gjøre? Burde jeg begynne å smøre Finacea eller det andre middelet på ryggen, nakken og brystet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben. Jeg har gitt opp, ingenting hjelper... nå bare venter jeg på at ungen skal komme ut, og da får jeg forhåpentligvis huden min tilbake.

Skrevet

Gå til en hudpleier å få lagt på fruktsyremaske. Du trenger kanskje 3 intensive behandlinger. Det er litt dyrt, men verdt det!

Skrevet

Jeg gikk på antibiotika i 6 mndr uten at det hjalp, samtidig som jeg måtte slite med ei haug med bivirkninger - ikke verdt det for meg.

Flytende dalacin hjalp periodevis da jeg var rundt 20.

Men det eneste som har hjulpet meg, er å vokse fra det, samt gå regelmessig til hudpleier for å få renset skikkelig. Ca. hver 5-6uke er jeg der.

Skrevet

Bedrer det seg ikke etter graviditeten og ammingen og tetracykliner ikke funker, er muligens Roaccutan next.

Har du prøvd Skinoren eller Differin? Hvis du plages med komedoner så kan dette hjelpe. Er ikke sikker på om det er noe fare forbundet med graviditet.

Skrevet
Gå til en hudpleier å få lagt på fruktsyremaske. Du trenger kanskje 3 intensive behandlinger. Det er litt dyrt, men verdt det!

De der "fruktsyremaskene" de legger hos hudpleier er et totalt bortkastet bruk av penger. Har de noen effekt i det hele tatt er det kun kortvarig. Prøv heller et form for legemiddel. Roaccutan f.eks.

Skrevet

Roaccutanen må tas etter graviditeten og ammingen da. ;) I mellomtiden kan kanskje enkelte kremer/geler ha en midlertidig virkning.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! :)

Jeg gikk på antibiotika i 6 mndr uten at det hjalp, samtidig som jeg måtte slite med ei haug med bivirkninger - ikke verdt det for meg.

Flytende dalacin hjalp periodevis da jeg var rundt 20.

Men det eneste som har hjulpet meg, er å vokse fra det, samt gå regelmessig til hudpleier for å få renset skikkelig. Ca. hver 5-6uke er jeg der.

Dalacin er det den heter den "sticken" jeg har, som jeg bare bruker av og til... Skal prøve den igjen, men tror de på apoteket sa noe om at den ikke bør brukes mer enn noen måneder av gangen.

Bedrer det seg ikke etter graviditeten og ammingen og tetracykliner ikke funker, er muligens Roaccutan next.

Har du prøvd Skinoren eller Differin? Hvis du plages med komedoner så kan dette hjelpe. Er ikke sikker på om det er noe fare forbundet med graviditet.

Differin brukte jeg før jeg gikk over på Finacea. Hudlegen sa at Differin skal man ikke bruke når man er gravid.

Skrevet

Da er det jo greit. Kan man ikke bruke, så kan man ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...