Gå til innhold

Kollektiv,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er så usikker, og jeg trenger råd..

Jeg var på en visning i en leilighet for noen dager siden. Der bor 4 personer fra før, og leiligheten er kjempefin.. De som bor der virket kjempehyggelige, og vi ble sittende å snakke i en time når jeg var på visning, fordi de var så koselige :)

også kommer det store men..

soverommet var kjempelite.. det var plass til en seng (160), og kanskje et lite nattbord...

i tillegg så var det skråtak, som tok bort mye av romfølelsen.. virket mer som et lite kott.. kanskje 10 kvadrat...

og jeg har en 120 seng, stort tv bord, stor tv, databord, sofa, stuebord, og slikt.

kollektivet hadde ikke noe bod å sette ting i..

hva gjør jeg? flytter inn på kottet, slik at jeg kan bo med veldig hyggelige mennesker? eller leter videre?

hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Da jeg bodde i kollektiv så var det en fyr som pilla nesa skikkelig mye. Greit nok det kanskje, men han tok det han fikk tak i og surret det til sånne småe kuler som han knipset rundtomkring på gulvet. Det var vegg- til veggteppe der.

Gjest Gjest_kate_*
Skrevet

10 kvm med skråtak? Aldri i verden!!! Det blir for lite.

Men det kommer jo an på hvor forberedt du er på å dele fellesarealene med andre. Du vil neppe tilbringe mye tid på soverommet.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ups, så ikke at det ikke var noen som hadde svart enda. Nei, det er vanskelig å råde deg til noe, det må du nesten finne ut av selv. Det avhenger vel av hvor sosial du er, klarer du deg uten privatliv over lang tid? Slik vil det jo bli om rommet ditt ikke kan brukes til annet en å sove i. Betyr jo mye med koselige folk, jeg ville ikke vært foruten å bott i det kollektivet jeg bodde i, men jeg hadde et rom som jeg kunne trekke meg tilbake på. Vet ikke helt om jeg hadde likt det om rommet var et lite kott. Håper du finne utav det :)

Skrevet

Om leien hadde vært akseptabel hadde jeg flyttet inn og solgt det jeg hadde til overs.

Soverommet brukes jo bare til å sove på uansett (vel... :D)

Spurt pent om jeg kunne få sette resten av tingene mine i stuen eller noe lignene til de ble solg, skulle vel ikke ta så veldig mange dager.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg vil si at 10kvm er for lite på ditt eget private rom. Jeg greier f.eks. ikke å sitte og lese o.l. der andre folk kommer ut og inn, gjerne vil prate osv. så dette er i grunn mitt hovedargument.

Dessuten kan det jo være viktig å kunne ha litt tid for seg selv når man flytter inn med folk man ikke kjenner, for det er ikke sikkert alle alltid er like hyggelige som det de var på visning. Desverre.

Skrevet
Jeg vil si at 10kvm er for lite på ditt eget private rom. Jeg greier f.eks. ikke å sitte og lese o.l. der andre folk kommer ut og inn, gjerne vil prate osv. så dette er i grunn mitt hovedargument.

Dessuten kan det jo være viktig å kunne ha litt tid for seg selv når man flytter inn med folk man ikke kjenner, for det er ikke sikkert alle alltid er like hyggelige som det de var på visning. Desverre.

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...