Gjest Jo Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hei Har til min glede oppdaget at jeg besitter strikkeevner. Men alt stoppet opp i det jeg ikke ante hva mønstret ba meg gjøre. Det er 6 figurer på mønstret. Rett og vrang forstår jeg men 1. 2 m rett sammen 2. ta 1m løs av, strikk 1m rett og trekk den løse m over 3. kast 4. ta 1 m løst av med tråden foran arb. på nete omg strikkes masken vrang sammen med tråden Om noen har linker til videoer eller annet blir det bra. Kast er vel at jeg ikke strikker masken. Som jeg har trur (på 1'ern) skal man da strikke 2 masker til 1? Dette finner jeg vanskelig fordi da feller jeg. Men i en genser feller man ikke så snart. 2. skjønner ikke i det hele tatt. 4. er det det samme som kast? Takker
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 1. joda du stikker 2 masker til 1 maske 2."ta 1m løs av" vil si at du bare flytter (men husk å stikke inn strikkepinnen somom om du skulle ha strikket den) 1 maske fra venstre pinne over til høyre strikkepinne uten å strikke den. Så strikker du 1m, og drar den masken du flyttet over den masken du strikket (altså du har felt en maske=1 minde maske) 3. kast = <"tar tråden over høyre pinne slik at det blir på en måte som en ny maske. 4. litt usikker på denne, men tror følgende: Ta tråden (fra nøstet) forran arbeidet og løft derretter 1 maske fra venstre pinne over til høyre pinne uten å strikke den. huff vet ikke om du ble noe klokere på dette. Ellers kan du se om om du finner noe på garnstudio.no - de har håndarbeidsskole (strikkeskole) Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Hei Har til min glede oppdaget at jeg besitter strikkeevner. Men alt stoppet opp i det jeg ikke ante hva mønstret ba meg gjøre. Det er 6 figurer på mønstret. Rett og vrang forstår jeg men 1. 2 m rett sammen 2. ta 1m løs av, strikk 1m rett og trekk den løse m over 3. kast 4. ta 1 m løst av med tråden foran arb. på nete omg strikkes masken vrang sammen med tråden Om noen har linker til videoer eller annet blir det bra. Kast er vel at jeg ikke strikker masken. Som jeg har trur (på 1'ern) skal man da strikke 2 masker til 1? Dette finner jeg vanskelig fordi da feller jeg. Men i en genser feller man ikke så snart. 2. skjønner ikke i det hele tatt. 4. er det det samme som kast? Siden du skal ha et kast på samme omgang som du strikker sammen to masker blir det ikke mindre masker i sin helhet. Skjønner? Kastet er for å få et hullmønster... Stemmer dette? 1. Strikk sammen to masker som om du skulle strikket en vanlig maske... 2. Ta en maske over på den andre pinnen uten å strikke den. Deretter strikker du en rett. SÅ tar du den masken du ikke strikket og trekker denne over den du har strikket. Så blir det en maske igjen av de to om du forstår. 3. Kast er når du tar tråden en gang rundt den pinnen maskene kommer over på når de er strikket. Dette slik at du på neste omgang strikker den som en vanlig maske. 4. Denne er jeg usikke rpå altså...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå