Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hei! Har begynt et nytt og bedre liv og slengt meg på både ashtanga yoga og spinningtimer. Er dette en ok kombinasjon hvis jeg vil få en definert kropp (litt muskler, mye sprettrumpe osv:)) ? Bør jeg kombinere med styrketrening eller gjør yogaen nok? Takkar for svar
Supraspinatus Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Har begynt et nytt og bedre liv og slengt meg på både ashtanga yoga og spinningtimer. Er dette en ok kombinasjon hvis jeg vil få en definert kropp (litt muskler, mye sprettrumpe osv:)) ? Bør jeg kombinere med styrketrening eller gjør yogaen nok? Takkar for svar Det kommer an på. Føler du selv at yogaen er nok? Eller kunne du drevet med det i evigheter? En annen ting er at du får ikke en definert kropp om du spiser like mye, eller mer næring enn det du forbrenner.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Jeg tror ikke yoga kan bidra til sprettrompe i alle fall, men spinningen derimot. Men ja, styrke må til. Som nevnt over, hvis du ser deg i speilet og synes du ser nok definert ut, så holder jo dette for deg. Hvis ikke kan du legge inn litt styrke i tillegg. Uansett, du har nettopp begynt å trene? Da holder du deg til dette i begynnelsen, og øker heller på etterhvert med styrke etc. Ikke lurt å gape over for mye heller.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Jeg tror ikke yoga kan bidra til sprettrompe i alle fall, men spinningen derimot. Men ja, styrke må til. Som nevnt over, hvis du ser deg i speilet og synes du ser nok definert ut, så holder jo dette for deg. Hvis ikke kan du legge inn litt styrke i tillegg. Uansett, du har nettopp begynt å trene? Da holder du deg til dette i begynnelsen, og øker heller på etterhvert med styrke etc. Ikke lurt å gape over for mye heller. Takker for svar, mer styrketrening skal bli Ang yoga og sprettrumpe så tror jeg at du tar feil. Det virker som om mange tror at yoga er kun pusteøvelser og meditasjon, men det krever mye styrke også (man lærer seg jo å feks stå på både hode og hender etterhvert, og det er krevende)Kjenner flere yogainstruktører som ikke trener annet enn yoga, og samtlige av dem har fantastiske kropper. Det forutsetter selvfølgelig at man må trene yoga ofte og mye og lenge, noe jeg ikke har tålmodighet til. Derfor mikser jeg med annet for å kunne trene utholdenhet også, men jeg er som sagt ganske utålmodig og vil gjerne se resultater kjapt. (helst etter en uke, men så jeg er også naiv:) )
Supraspinatus Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Takker for svar, mer styrketrening skal bli Ang yoga og sprettrumpe så tror jeg at du tar feil. Det virker som om mange tror at yoga er kun pusteøvelser og meditasjon, men det krever mye styrke også (man lærer seg jo å feks stå på både hode og hender etterhvert, og det er krevende)Kjenner flere yogainstruktører som ikke trener annet enn yoga, og samtlige av dem har fantastiske kropper. Det forutsetter selvfølgelig at man må trene yoga ofte og mye og lenge, noe jeg ikke har tålmodighet til. Derfor mikser jeg med annet for å kunne trene utholdenhet også, men jeg er som sagt ganske utålmodig og vil gjerne se resultater kjapt. (helst etter en uke, men så jeg er også naiv:) ) Yoga, pilates, tai chi osv er utmerkede treningsformer. Som du sier handler det ikke bare om kroppskontroll, men også om styrke, mye statisk styrke. Men det er heller ingen hemmelighet at mange ser tidligere resultater når de trener dynamisk styrke. Som jeg sa tidligere, så anbefaler jeg deg å se an om du vil trene styrke ut i fra hvordan du selv føler deg når du har trent yoga.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Yoga, pilates, tai chi osv er utmerkede treningsformer. Som du sier handler det ikke bare om kroppskontroll, men også om styrke, mye statisk styrke. Men det er heller ingen hemmelighet at mange ser tidligere resultater når de trener dynamisk styrke. Som jeg sa tidligere, så anbefaler jeg deg å se an om du vil trene styrke ut i fra hvordan du selv føler deg når du har trent yoga. Ok . Er det da for eksempel bra å trene en time styrke for så å gå direkte på en yogatime etterpå (da er vel kroppen allerede varm, og tøyinga og strekkinga er vel gunstig da?) (og slå to fluer i en smekk) treningsamatøren
Supraspinatus Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Ok . Er det da for eksempel bra å trene en time styrke for så å gå direkte på en yogatime etterpå (da er vel kroppen allerede varm, og tøyinga og strekkinga er vel gunstig da?) (og slå to fluer i en smekk) treningsamatøren Styrketrening og tøying er en varm potet. Jeg tøyer ikke etter vekttrening. Det er ganske omdiskutert om det har noen som helst positiv effekt, og mange mener den er mer negativ en positiv. De fleste anbefaler heller å varme opp og trene stretching/tøying som en egen treningsøkt, eller som yoga og etc. En annen ting er jo at du blir sliten etter styrketrening, og derfor vil du kanskje få problemer med flere av styrkeøvelsene i yogaen. Men dette må du nesten prøve å kjenne på selv. Jeg vet jo ikke hvilken intensitet du trener ved. Mange trener kardio-trening etter styrke. (husk næring for lange treningsøkter)
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Ok . Er det da for eksempel bra å trene en time styrke for så å gå direkte på en yogatime etterpå (da er vel kroppen allerede varm, og tøyinga og strekkinga er vel gunstig da?) (og slå to fluer i en smekk) treningsamatøren Det er utrolig mye snikk-snakk ang trening, mye bør-skal-helst osv. Blir litt sliten av det, for poenget er at det er bra om man klarer å gjennomføre regelmessig trening. Jeg bruker å trene alt ettersom hva som passer. Pilates før eller etter kondis eller styrke, eller motsatt. Helt greit det. Seff er det tungt med ei økt etter en heftig kondistrening, men det går.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå