Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2003 #1 Skrevet 23. april 2003 hei. er en jente som skal feire litt russtid. jeg tenker mye på kroppen min og alt det der... er redd for å legge på meg.. men det skal vel ganske mye alkohol til i lengden for å legge på seg.. er det riktig? skal nok drikke litt rusbrus og kanskje litt sprit. ikke øl. vil bare ikke legge på meg. er sjelden ute på byen og drikker. har lyst til å feire og drikke. men vil ikke tenke på at jeg legger på meg og at det skal ødelegge. er det mye alkohol i rusbrus, sprit og evnt øl... hva er da best å drikke. takk for hjelp jeg får. hilsen meg
Linemor Skrevet 23. april 2003 #2 Skrevet 23. april 2003 det er vel mye sukker i all sprit, ingen ekspert på området. men synes ikke du skal bekymre deg for vekta pga russefeiringen da. rusbrus virker jo så søtt, men sprit og øl er det også mye sukker i. så jeg vil ikke si at det ene er bedre eller verre og drikke det ene. men det er jo bare og begrense inntaket, eller spise sunnere enn du pleier, mosjonere litt denne tiden. mye du kan gjøre hvis du vil unngå og legge på deg. det er jo greit og være føre var med tanke på at det nok er lettere og legge på enn og ta av for de fleste. men jeg synes du burde bare unne deg det jeg da. du trenger jo ikke feire med masse alkhol hele tiden
Atmi Skrevet 23. april 2003 #3 Skrevet 23. april 2003 Hvis du har lyst å drikke litt i russefeiringen håper jeg at du gjør det. All respekt for at folk ikke vil drikke. Det som bekymrer meg er at du tenker vekt i forhold til et par måneder med litt kos.... Vær så snill å kos deg da tenk at i løpet av russefeiringen gjør dere masse annet som dere også forbruker energi på. Så jeg tror ikke du skal engste deg for vekten. Og helt ærlig - jeg fikk en liten rød trekant når jeg leste innlegget ditt.... Slank kropp er ikke SÅ viktig at det skal ha begrensninger for deg. Det er ikke det. Du skal ha lov å kose deg - det er overdriving som er galt...
Gjest Turi Skrevet 24. april 2003 #4 Skrevet 24. april 2003 Jeg la ikke på meg i russetiden, selv om det gikk unna mye større mengder alkohol enn normalt. Sannsynligvis fordi jeg var våken 20 timer i døgnet, og løp rundt mesteparten av tiden, dvs. mye mer aktiv enn vanligvis (nattaktiv da stort sett :blunke: ) Tror ikke du skal bekymre deg, men du kan jo inngå en deal med deg selv om å kutte snopet i denne perioden?
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #5 Skrevet 24. april 2003 Jo høyere alkoholprosent, desto flere kalorier.. Så rusbrus er nok best. Men du må nok drikke mye og ofte skal du legge på deg noe særlig av det. Men er du redd for det er det jo bare å trene litt ekstra
myagi Skrevet 24. april 2003 #6 Skrevet 24. april 2003 Jeg vil ikke si at rusbrus er best. Tenk så mye annet som er i de flaskene! Kos deg du,men spis som vanlig! Det sies jo at det er ikke alkoholen man legger på seg av,men alt det man spiser når man er full. :blunke: Kebab,bakte poteter osv.
wondergirl Skrevet 25. april 2003 #7 Skrevet 25. april 2003 Husk at du sikkert kommer til å bruke masse energi også, så det går kanskje opp i opp? Skal ikke du løpe rundt og lage ugreie hele natta da? Da forbrenner du kalorier, vettu!
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #8 Skrevet 28. april 2003 Alkohol bruker en gitt tid på å forbrennes i kroppen, og du kan ikke påvirke denne ved å prøve å "trene bort" alkohol for eksempel (mens du drikker). Når du drikker vil kroppen din konsentrere seg om å forbrenne alkoholen før den begynner på forbrenningen av mat og annen drikke. Jeg synes du skal unne deg en skikkelig russefeiring og drikke det du har lyst på. Vær heller kritisk til hva du spiser i denne perioden, hvis du er redd for å legge på deg. Som nevnt her er det jo lett å spise junk og snacks kombinert med alkohol, og i lengden er det dette du legger på deg av. Spis derfor normal og sunn mat jevnlig utover dagen, så blir det lettere å holde en stabil forbrenning. Et tips hvis du skal lage drinker med mineralvann; velg light-brus slik at du slipper alt sukkeret som er i vanlig brus. (sikkert mange her som er mot light-brus, men det får du velge selv). Sprit har et høyere kaloriinnhold pr desiliter enn feks øl og vin, men du drikker jo ikke samme mengde av dette... Kos deg :D
Gjest marilyn Skrevet 30. april 2003 #9 Skrevet 30. april 2003 Himmel og hav?? At folk tar litt avstand til alkohol pga moralske/etiske prinsipper har jeg forståelser for men når noen spør om man kan drikke, evt hva og hvor mye uten å legge på seg da .......(?!?!?!?!) Det er ikke meningen å være respektløs mot den som startet denne tråden for hun hadde jo et ærlig spørsmål og har fått mange greie svar.. Men det første som slår meg er stakkars henne som har et så strengt forhold til sin egen diett og et så strengt forhold til sin egen kropp at hun ikke greier nyte livet, det høres tvangsmessig ut å være så opptatt av vekta si!! Hvordan har verden blitt slik at utseende er viktigere enn det å slappe av, ha et ålright forhold til kroppen sin-akseptere at den går både opp og ned, og heller unne seg "utskeielser" og ta det som kommer etterpå??? Vel vel, håper hun får en fin russefeiring og at det går opp noen lys for henne ...
Gjest Scarlet Skrevet 30. april 2003 #10 Skrevet 30. april 2003 I øl er det MYE kalorier, men herregud da..ikke tenk på sånne ting hvis du har tenkt til å virkelig feire at du er russ! Skal man begynne å se på kaloriene på alt man spiser kan man jo nesten ikke spise i det hele tatt. Å drive å tenke på sånne ting helt konstant, og sjekke kaloriinnholdet i alt man skal ha i seg er ikke sunt. Greit nok at man må begrense seg på enkelte ting, som f.eks søtsaker etc. Ta det med ro! Tror ikke det er alkoholen du får i deg mest fett av hvis du har et avslappet forhold til alkohol. Bare drikk og ha det gøy du!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå