Gjest Jobbsøker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Jeg ser nå etter jobb på nytt sted, jeg er veldig glad i barn og ser at barnehagen rett her i nærheten søker assistent... Jeg er ikke ferdig med vgs, og er ung... Noen andre spørsmål da... Hva er lønn som barnehage assistent? Jeg har jobbet på "kassen på rimi", og er nå under sosialen, så uansett hva så blir den høyere enn det jeg har å rutte med nå...
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Lønn for barnehageassistenter er forskjellig fra sted til sted. Men jeg har hørt at det er vanlig å ha en årslønn på rundt 200 000 kr.
Gjest lillagubban Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Du må ikke ha noen kvalifikasjoner for å jobbe som assistent i barnehage. Du må vise politiattest, så lønner seg å ha rent "rulleblad". Også må vel være 18, det måtte jeg ihvertfall der jeg fikk jobb. Jeg har jobbet som vikar en del i barnehage og tjener ca 117 i timen eller noe der omkring. Men hvis du går på skole ennå på dagtid kan det jo være litt problematisk i forhold til arbeidstid?
Gjest Gjest-M- Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Som barnehageassistent trenger du ingen utdanning. Derimot ønsker de fleste barnehager å knytte til seg folk med en viss erfaring innen relevante yrker. Og det er tradisjonelt veldig mange søkere til assistentstillinger. Er det en barne-og ungdomsarbeiderstilling, må du ha fagbrev som barne-og ungdomsarbeider fra videregående skole. Men selvfølgelig bør du søke, hvis det er dette du har lyst til. I min barnehage har vi ansatt unge, uerfarne assistenter, nettopp fordi vi ønsker en miks i alder, kjønn og erfaringsbakgrunn. I dette yrket er personlig egnethet svært viktig. Hvis du søker og får komme til intervju, bør du være godt forberedt på ting du kan får spørsmål om. Tenk godt igjennom hvorfor du vil jobbe i barnehage, og svar så godt du kan. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå