Gjest Sjuklingen Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hvor lang tid tar det fra du ringer og bestiller time til det er noe ledig hos fastlegen din? Jeg må nesten alltid vente i 2 uker eller mer. Jeg er ofte syk og kommer ikke noe videre når jeg må vente så lenge. Argh!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Der jeg bodde før var/er det visst 16 uker på ting som ikek haster ekstremt. Men de har fellesliste, så i praksis er ikke fastlegeordningen helt i drift der.
Gjest smotti Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Tar du til takke med turnuslege kommer du inn samme dag hvis du er syk og ringer med engang de åpner..
Gjest morthal Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Jeg kommer inn samme dag som jeg ringer, hvis det er tidlig på dagen jeg tar kontakt. Er det etter 12, får jeg time dagen etter. Det er fordi alle fastleger skal ha litt tid til øyeblikkelig hjelp. Har ikke fastlegen min noe ledig på flere dager kommer jeg inn til en annen lege. Synes det er rart du må vente så lenge.
Lilith Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Jeg får også time ganske umiddelbart om jeg trenger det. Heldigvis!
LilleBille Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Tar vanligvis 2-3 uker. Men vi kan møte opp i god tid før halv åtte tiden om morgenen for kunne få en av "øyeblikkelig hjelp" timene. Vi er likevel ikke garantert fastlegen - men det går stort sett bra. Time hos turnuslege kan man innimellom få time i løpet av en dag eller to.
Gjest Ballerina Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Hvis jeg trenger øyeblikkelig hjelp så kommer jeg inn samme dag (ringer da klokka åtte med en gang de åpner). Hvis jeg bestiller vanlig time så er det alt fra noen dager frem og max. to uker. Når jeg har gått med noe kronisk har jeg hatt time en gang i uka.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Tar 2-3 uker dersom jeg vil ha en ordinær time. Dersom jeg mener jeg trenger hjelp her og nå så ringer jeg og forklarer problemet og dersom legekontoret mener at dette haster så får jeg time samme dag. I de aller fleste tilfeller så viser det seg å være en hastesak slik at jeg får time fort.
Kayli Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Hvis jeg er syk; feber over flere dager, symptomer på infeksjon og mistenker at jeg trenger en penicillinkur, får jeg time på dagen hos fastlegen min. Er det noe som ikke haster, f.eks. celleprøve, får jeg time innen en uke.
Uno Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Et par uker hvis det ikke haster, ved sykemelding samme dag.
Abraxas Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
¤flicka¤ Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Har stort sett fått time innen et par dager hos min fastlege. Men det blir antageligvis endring på det når enda flere finner ut at han er et skikkelig prakteksemplar av en lege!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Sjelden under 14 dager ved ordinær time. Men de aller fleste legekontor setter av en viss tid hver dag til akuttimer.
Arkana Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Haster det får jeg time på dagen (forutsatt at man ringer relativt tidlig), ellers får jeg time i løpet av noen dager, har vel aldri måttet vente mer enn en uke. Og legen min har fulle lister, så det er neppe mangel på pasienter. Er veldig fornøyd med kort ventetid, og jeg har heller aldri måttet vente mer enn max 5 minutter på venterommet heller (i motsetning til den private legen jeg gikk til før hvor jeg vanligvis ventet en halvtime til en time), men det var nå litt utenom tema.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå