Gå til innhold

Jeg er så vrangsovd!

Fremhevede innlegg

Gjest Madre Mia
Skrevet

Jeg som alltid har vært et sånn noenlunde A-menneske, er blitt helt omvendt etter jula. Jeg sovner ikke før i 2-3 tia om natta :tellesauer: og er helt maroder om morgenen. Da er jeg så trøtt :sove: at jeg er hinsides all fornuft og nærmest bokser etter den som prøver å vekke meg! :blaaveis: Stakkars mannen min, han får gjennomgå.

Hvordan i all verden skal jeg klare å snu om? Er det noen som har et brilliant råd som virker? Jeg er en voksen person og har plutselig fått sånne tenåringsproblemer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lange perioder da jeg sovner veldig sent (da jeg skriver noe, liker å jobbe på natta da). Det som hjelper for meg er rett og slett våkne en dag tidlig nok. Selv om jeg da bare får 2-3-4 timer sovn. Da er jeg også trøtt nok å sovne samme kveld på 'normal' tid.

Skrevet

Hvis jeg sovner sent på kvelden, så står jeg opp til vanlig tid, og prøver å ha noe å gjøre hele dagen og tidlig utover kvelden, slik at jeg kan bli trøtt til "vanlig" tid igjen :) Det fungerer iallefall på meg. Eller rett og slett å døgne, men jeg blir fryktelig grinete av det, så for meg funker ikke det så veldig bra hvis jeg skal på jobb eller omgås med andre mennesker ;)

Skrevet

Kanskje du rettogslett lider av mangel på dagslys og sol, som meg? Jeg har gått til innkjøp av lysterapilampe fra Melissa, den er for tiden på billigsalg hos Rema1000 av alle plasser, til 400kr, noe som er en fantastisk pris med tanke på at andre merker med akkurat samme effekt som denne koster godt oppimot (om ikke over) 2000kr. Jeg har ønsket meg en slik lampe lenge, og har også fått denne type "selvbehandling" anbefalt av både lege, psykiater og terapeut.

Så det er vel verdt forsøket -- og for 400 kr er forsøket ikke så altfor dyrt heller.

Se forøvrig link til en diskusjon om slike lamper her på KG; HER

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...