Gå til innhold

P-pille og angrepille

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Helt ny her, men lurte på en ting. Har akkurat begynt på p-piller (pille nr. 6 i dag), men tok angrepille i dag fordi jeg og kjæresten min ikke stoler helt på p-pillene enda, mest fordi jeg kanskje begynte på pillene en dag for tidlig. Jeg hadde menssmerter og blødde på lørdag, så blødde jeg ikke igjen før på mandag. Bortsett fra den rare starten har det vært en helt vanlig mens, og jeg tok den første p-pillen på lørdag.

Uansett, det jeg egentlig lurte på var om angrepillen påvirker p-pillen på noen måte? Eller er jeg fortsatt like trygg? :)

Endret av Kilegrisen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helt ny her, men lurte på en ting. Har akkurat begynt på p-piller (pille nr. 6 i dag), men tok angrepille i dag fordi jeg og kjæresten min ikke stoler helt på p-pillene enda, mest fordi jeg kanskje begynte på pillene en dag for tidlig. Jeg hadde menssmerter og blødde på lørdag, så blødde jeg ikke igjen før på mandag. Bortsett fra den rare starten har det vært en helt vanlig mens, og jeg tok den første p-pillen på lørdag.

Uansett, det jeg egentlig lurte på var om angrepillen påvirker p-pillen på noen måte? Eller er jeg fortsatt like trygg? :)

Tror ikke angrepillen skal påvirke p-pillen, men hvis du er på 6.dagen med p-pillen er du jo ikke trygg... sjekk forøvrig ut felleskatalogen.no angående angrepillen :)

Skrevet
Tror ikke angrepillen skal påvirke p-pillen, men hvis du er på 6.dagen med p-pillen er du jo ikke trygg... sjekk forøvrig ut felleskatalogen.no angående angrepillen :)

Jeg skulle være trygg fra første dag, hvis jeg tok den på første menstruajsonsdag... er der jeg er usikker. :gjeiper: Men takk. :) Har allerede sjekket der, men kan ikke si at jeg ble noe klokere...

Gjest antigartner
Skrevet

Hvis angrepillen gjorde at du kastet opp eller ble dårlig i magen, tror jeg du bør bruke tilleggsprevensjon fram til neste mens. Oppkast gjør i alle fall at P-pillen kan virke dårligere.

Skrevet
Hvis angrepillen gjorde at du kastet opp eller ble dårlig i magen, tror jeg du bør bruke tilleggsprevensjon fram til neste mens. Oppkast gjør i alle fall at P-pillen kan virke dårligere.

Føler meg ikke dårlig i det hele tatt. :)

Gjest antigartner
Skrevet

For sikkerhets skyld ville jeg ringt legen min i morgen!

Skrevet (endret)

"Angrepiller inneholder noe av det samme som finnes i en p-pille, bare i mye større mengde. Den svekker ikke p-pillen, tvert i mot."

Leste jeg på doktoronline.no, som svar på en annet sitt spørsmål. Regner med at jeg har funnet svar på spørsmålet mitt da, og at jeg kan ta det med ro. :)

Endret av Kilegrisen
  • 2 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg tok angrepille noen dager føær mansen. det har gått over en uke pg jeg har enda ikke fått mensen. jeg bruker å få det på tida . påvirker angrepille mensen ?

Skrevet

jeg tok angrepille noen dager føær mansen. det har gått over en uke pg jeg har enda ikke fått mensen. jeg bruker å få det på tida . påvirker angrepille mensen ?

Ja, angrepillen kan påvirke menssyklusen.

Gir NorLevo® noen bivirkninger?

Som alle legemidler kan NorLevo® ha bivirkninger. En del kvinner er urolige for bivirkninger av hormoner. Det er ikke vist at NorLevo® forårsaker eksempelvis sterilitet, brystkreft eller blodpropp.

NorLevo® gir til tross for bedre effekt færre bivirkninger enn tidligere metoder. Fremfor alt er det betydelig færre som brekker seg. Det kommer av at NorLevo® ikke inneholder østrogen. Noen kvinner vil likevel kunne oppleve kvalme og svimmelhet.

Følgende bivirkninger er observert: Kvalme og brekninger, svimmelhet, tretthet, hodepine, buksmerter, brystspenninger, forsinket menstruasjon og blødninger.

http://www.norlevo.no/Forbruker/Norlevo/gir_norlevo_noen_bivirkninger/

4. MULIGE BIVIRKNINGER .

Som alle legemidler kan NorLevo ha bivirkninger.

Vanlige bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 person av 100):

Kvalme og brekninger, svimmelhet, tretthet, hodepine, smerter i nedre del av magen, brystspenninger, forsinket menstruasjon, kraftig menstruasjon, diaré og blødningsforstyrrelser.

Informer lege eller apotek dersom du får bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/N/Norlevo_HRA+Pharma_83949/88866.html%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0

• 9 måneder senere...
Skrevet

Eg har det samme problemet nå, eg tok angrepillen rett før eg skulle ha mensen og nå har det gått 3-4 dager. Kor lang tid gikk det før du fikk mensen igjen?

Skrevet

Eg har det samme problemet nå, eg tok angrepillen rett før eg skulle ha mensen og nå har det gått 3-4 dager. Kor lang tid gikk det før du fikk mensen igjen?

Fyrste gongen hugsar eg ikkje kor lang tid det gjekk. Eg var i utgangspunktet van med at mensen kom og gjekk etter eigen vilje, og det er ein del år sidan. Andre gongen fekk eg ei bløding nokre dagar _før_ eg rekna med at mensen ville kome, og så ein skikkeleg mens månaden etter.

• 1 år senere...
Gjest Silje
Skrevet

Jeg hadde sex to dager på rad og tok en angrepille samme dag som jeg hadde sex igjen, funker den på den siste gangen også eller burde jeg være litt nervøs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...