Gjest prestekrage Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Sitter her på jobb. Kremter konstant, kjenner ett lett trykk i brystkassa, kanskje litt varm (eller så har jeg bare "følt etter" for mye). Har egentlig en treningsavtale i ettermiddag, men nå er jeg forferdelig usikker på hva jeg skal gjøre? Bør jeg holde meg i ro- ikke utsette kroppen for varm/kald-variasjon? Eller skal jeg trene i forsøk på å svette det ut? Takker på forhånd for innspill. PS: Ja jeg spiser vitaminer og drikker masse vann (og grønn te)
Mann 42 Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hvis man ikke kjenner seg bra, skal man generelt ikke trene. Du har dårligere yteevne, og henter deg langsommere inn igjen. Faren for skader er større. Blodsirkulasjon er ofte nedsatt.
Gjest nn Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Ikke tren. Immunforsvaret blir midlertidig svekket av trening, og det vil du ikke skal skje nå Lett aktivering kan derimot være hensiktsmessig, så du kan jo gå en tur. Man svetter aldri ut en forkjølelse.. Virus vet du.
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Du kjenner nok dette best selv, men jeg tar aldri hensyn til lett forkjølelse når det gjelder trening. Hvis du har feber, bør du holde deg hjemme. Men hvis jeg bare har litt halsvondt og er småslapp, går jeg likevel på trening. Selv om det ikke trenger å være dagen for de harde intervalltreningene. Når jeg har vært sånn småforkjøla, har jeg aldri blitt verre av å trene, men det er ikke sikkert det er sånn for alle andre.
Gjest prestekrage Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Endte med å velge den enkleste løsningen jeg; hjemmetrening. En liten økt husarbeid samt en liten økt på crosstraineren. Da kan jeg løpe rett i dusjen, uten å måtte via en kald bil først! Men tusen takk for svarene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå