Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Jeg sliter med sykt stor matlyst, og det har den siste tiden begynt å vise på vekta. Aner ikke hva denne matlysten skyldes, men jeg er ikke mer fysisk aktiv enn tidligere, selv om jeg kanskje burde. Noen tips til å dempe matlysten? Tabletter på helsekost eller lignende?
Gjest Gjest_Malene_* Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Hei! Jeg sliter også med veldig høy matlyst. Men jeg er like tynn som jeg alltid har vært, og har aldri kastet opp etter å ha spist. Ikke trener jeg noe særlig heller, så jeg bare tror jeg har høy forbrenning. Når sant skal sies, så danser jeg veldig mye når jeg er på byen (ikke sånn fylledans, jeg er hip hop danser). Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så sulten hele tiden. Kan spise en ordentlig god middag som de fleste ikke orker å spise ferdig en gang, men kan være sulten igjen alt fra 30-60 minutter etterpå. Må spise hele tiden. Moren min som er lege, sier at det bare skyldes at jeg er ung og høy så jeg bare spiser fordi kroppen min trenger det. Også har det å si hva det er du spiser. Om du spiser mye junkfood og andre usunne ting, blir du som regel fort sulten igjen. Om du spiser sunne og fiberrike måltider, vet jeg ikke hva det kan være. Har forsåvidt prøvd å spise veldig sunt og regelmessig, men er fortsatt like sulten
Vici Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Er du spesielt sulten på usunn mat og godteri eller bare generelt sulten på alt mulig? Det sies at kromtabletter hjelper mot søtsug, men det har aldri fungert på meg. Men det hjalp ei venninne av meg. Om det er generelt mat du suger etter kan du justere maten til noe som inneholder færre kalorier samt gir en mettende følelse. Fysisk aktivitet er ingen ulempe. Start i dag Gå en tur, og legg morgendagens vei innom nærmeste treningssenter eller skogsvei Endret 10. januar 2008 av Vici
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå