Gå til innhold

Holde vekta

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Dette er helt dustete, men i teorien:

Hvis man drakk 2000 kalorier i cola, ville man holde vekta da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor mye du forbrenner i løpet av en dag? Inntar du 2000 kcal, og forbrenner mer enn 2000 kcal, vil du gå ned i vekt. Samme om det er snakk om Cola eller salat.

Skrevet
Spørs hvor mye du forbrenner i løpet av en dag? Inntar du 2000 kcal, og forbrenner mer enn 2000 kcal, vil du gå ned i vekt. Samme om det er snakk om Cola eller salat.

Helt riktig.... =)

Skrevet

Bare at du mest sannsynlig ville få mangelsykdommer etterhvert og dø.

Skrevet
Bare at du mest sannsynlig ville få mangelsykdommer etterhvert og dø.

Tror nok hun er fullstendig klar over det, som oss andre her, men det var ikke det hun spurte om.

Hun spurte om TEORETISK sett, ikke om det var en lur ting og gjøre.

Skrevet
Tror nok hun er fullstendig klar over det, som oss andre her, men det var ikke det hun spurte om.

Hun spurte om TEORETISK sett, ikke om det var en lur ting og gjøre.

Det skal du ikke være for sikker på. Jeg har hørt om folk som slanker seg ved å spise akkurat litt færre kcal enn det de trenger, men kcal består KUN av grandiosa.

Skrevet
Det skal du ikke være for sikker på. Jeg har hørt om folk som slanker seg ved å spise akkurat litt færre kcal enn det de trenger, men kcal består KUN av grandiosa.

Men da er de jo mindre innteligente da :fnise:

Skrevet

Men en diett som består av sukkervann, vil også føre til at du får svingende blodsukker, noe som medfører at det blir veldig vanskelig å holde inntaket nede. Når du drikker, så spretter blodsukkeret i været, men reaksjonen på det høye blodsukkeret gjør at du får et svært høyt insulinnivå, noe som fører til at du kjapt får alvt blodsukker igjen. Det sukkeret som ikke forbrennes umiddelbart, legger seg rett på sidebeina i form av nytt fett.

Hvis du vil gå ned i vekt, må du ha et kosthold som medfører lavt, stabilt blodsukker, og som stimulerer til forbrenning av fett. Coladietten kommer til å gjøre deg feit, dorsk og sjuk.

Skrevet

Hun skriver jo noe ala. "vet dette er dustete, men rent teoretisk", så tror hun er veldig klar over det selv. Det var jo bare et hypotetisk spørsmål.

Og, Grandis er ikke det verste man kan spise.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Nei, du kunne f.eks spist rent smør, rent sukker, eller kanskje smultringer :) Uansett hva Grandiosaprodusentene vil ha deg til å tro, er det drittmat. Det er raske karbohydrater, usunt fett, og ganske kaloririkt i forhold til vekten.

Over til spm ditt, så tror jeg både ja og nei. Du ville nemlig mistet en del mage og tarminnhold som tidligere var mat, og det veier noe. Disse kiloene ville du gått ned (og kommet tilbake igjen like fort, men det var ikke saken her) og det er jo det som gjør at pulverkurer er så attraktive for mange, når du erstatter mat med væske tømmer du ut mageinnhold så du går ned i vekt nesten med en gang.

Men du ville ikke nødvendigvis forbrent fett. Etter hvert, når du kun levde på cola og fordøyelsen din og næringsopptaket ditt ble virkelig dårlig, ville du nok likevel gått ned i vekt etter hvert.

Skrevet
Nei, du kunne f.eks spist rent smør, rent sukker, eller kanskje smultringer :) Uansett hva Grandiosaprodusentene vil ha deg til å tro, er det drittmat. Det er raske karbohydrater, usunt fett, og ganske kaloririkt i forhold til vekten.

Over til spm ditt, så tror jeg både ja og nei. Du ville nemlig mistet en del mage og tarminnhold som tidligere var mat, og det veier noe. Disse kiloene ville du gått ned (og kommet tilbake igjen like fort, men det var ikke saken her) og det er jo det som gjør at pulverkurer er så attraktive for mange, når du erstatter mat med væske tømmer du ut mageinnhold så du går ned i vekt nesten med en gang.

Men du ville ikke nødvendigvis forbrent fett. Etter hvert, når du kun levde på cola og fordøyelsen din og næringsopptaket ditt ble virkelig dårlig, ville du nok likevel gått ned i vekt etter hvert.

Per100G på en grandis: 220Kcal. 15-20 Karbohydrater, kaller du det mye?

Jeg er ikke enig, men det er drittmat fordet, ikke noe næring..

Skrevet

Kommer an på hva du veier fra før og hvor mye du beveger deg. 2000 kcal er ikke så lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...