Gå til innhold

Rosenrøds shopperier

Rosenrød

Anbefalte innlegg

åhhh heldig :hoppe:

Kjempemye fint!

Hva gjorde dere ellers enn å shoppe? :)

Har veldig lyst på Jo Malone, eller helst Diptyque (eller hva de nå heter :lol:), men synes det er fryktelig dyrt for duftlys.. De er pene å se på, men er de bedre enn vanlige duftlys (da tenker jeg ikke på IKEA, for de er ganske dårlige, men mer Yankee Candle og den typen)

Nydelig Burberry-skjerf.. har et i pastellrosa/lysblå, men kan tenke meg noe i en mer nøytral farge også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, har jo vært i London mange ganger, så vi holdt oss unna de "vanlige" turistattraksjonene. Var på marked i både Spitalfields (favoritten) og i Notting Hill (DET er jo litt turist....), hadde afternoon tea på The Lanesborough, så Grease (musical) og vandret mye i gatene og i Hyde park.

Jeg er helt forelsket i Jo Malone, likte de bedre enn Diptyque sine, selv om Diptyque er et par pund billigere. Jeg var ikke sånn overvettes begeistret for lysene til Yankee candle, så ville nok foretrukket disse, ja. Og så er de så vakre å se på!

Jeg har oså et Burberryskjerf i pastellrosa, og mor synes jeg var GAL som kjøpte et til, hehe... Men jeg synes de er både herig myke, klassiske og pene å se på, så er veldig fornøyd med kjøpet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. tror jeg må sjekke ut Jo Malone sine duftlys neste gang :lur:

Hvilken type duft kjøpte du? :)

Jeg er enig i at de er veldig elegante og lekre, og det betyr litt det og - hvertfall når de skal stå framme :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg kjøpte et med nectarine blossom and honey og et med lotus blossom and water lily. Nydelige dufter!

Har forresten bestilt ny Londontur med to venninner i mai, vi har jo langhelg i midten av mai. Billettene kom på 1500 kroner, noe som absolutt er akseptabelt.

Har forresten snart bursdag og lurer på hva jeg skal sette på ønskelisten;-) Er myyye kjekt der ute, men mye dyrt også.... Kanskje gavekort er tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite mattips: Jeg er blitt hekta på rotmos i det siste. Lages som potetmos, men består av litt potet, søtpotet, kålrabi og gulrot. Blomkål er også godt i. Kokes i små biter, og moses sammen med litt smør/melk/fløte. Namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny tur til London igjen !? :fnise:

Neida, jeg fikk også lyst til å ta en tur, får aldri nok av London.. hmm... langhelg i desember hørtes faktisk ikke så dumt ut!

Og rotmos er godt, det må jeg lage snart :jepp:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET, høres jo ut som om jeg ikke gjør noe annet enn å reise til London, haha:-)

Neida, men jeg er så glad i den byen, føler meg nesten hjemme der. Og tre turer i året er jo egentlig perfekt, da får en med seg de forskjellige sesongene! Klesmessig altså...

I dag skulle jeg egentlig hjem til foreldrene mine på middag, men det ble avlyst, så nå må jeg finne på noe selv.... Scampiwok kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hehehe, er veldig glad i A&F selv, og London selvfølgelig, så det skjønner jeg!

Jeg var forresten innom butikken de har i London, men ble faktisk litt skuffet. De hadde så mye mindre utvalg der enn i NY. Ble faktisk ingen shopping på meg, men skal gi dem en sjanse til i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et gavekort, så i dag skal jeg ut og handle litt Mac-produkter! Jippiiiiiiiiiii!!

Skal i alle fall ha øyenskyggekosten 217, og en base spm heter paint pot i painterly. Og noen øyenskygger, kanskje en leppestift og kajal. Glede, glede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble:

Øyeskyggekost nr. 217

Eyelinerkost nr. 266

Lip gloss i viva glam 6

Gel eye liner i sort

Paint pot i painterly

BH

Truse

Begge fra La Senza, hvor jeg også hadde et gavekort.

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var innom Hollister - A&F sin lillesøster, i London og ble også litt skuffa, prisene er jo doblet og mere til!

Føles helt feil å gi 400 kr for en t-skjorte som egentlig koster 200 kr.. Har faktisk ikke vært innom A&F i London, men blir vel en tur i desember. Hva ligger den i nærheten av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp....da kan en jo like gjerne bestille fra nettsidene deres og betale toll og moms, blir jo samme prisen uansett...

Adressen til butikken i London er Burlington Gardens. Du finner den lettest ved å ta en liten stikkvei inn fra Regent Street, ca rett over gaten fra Mangobutikken som ligger der. Så bare følger du veien litt (ikke langt), og plutselig kjenner du lukten av A&F-parfymen, hehe.... Butikknavnet står ikke utenpå bygingen, men du ser den når du er der. Ligger på høyre side av gata, i en gammel murbygning. Ikke vanskelig å finne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt inspirert av at juleforumet er åpnet igjen, selv om det fortsatt er leeeenge til jul.. :sjarmor:

Var flink jente i sommer og handlet inn noen julegaver i Thailand:

-Turkis pashminaskjerf i silke og kashmir, pluss hengende øredobber med turkise og brune stener i. (Til moster, som elsker sterke farger :briller:)

-Sort selskapsveske og sort pashminaskjerf. (Til venninne M)

-Hengende øredobber i sølv og blanke krystaller. (Til venninne E)

-Armbånd i sølv med en liten charm hengende på. (Til venninne S)

-Silkeskjerf med mønster i cerise og lilla (litt sånn skimrende). (Til mor, men her må jeg kjøpe noe annet i tillegg.)

Greit å være i gang!

Selv har jeg bursdag om et par uker, og har begynt å få forespørsler om hva jeg ønsker meg, noe som ikke er helt lett å svare på. Har mange butikker jeg liker, men vet ikke helt HVA jeg har lyst på....

Foreløpig ønskeliste:

-Treetasjes stettfat i "sølv"

-Noen nyyyydelige kunsthåndverkkopper med roser på (til 400 kroner stykket.....hjelp....)

-Gavekort hos hudpleier som fører Decleor (vil ha en behandling hvor jeg får anbefalt produkter fra dette merket)

-Kroppsprodukter fra L´Occitane

-Penger som jeg vil spare til julens Londontur

-Erik Bagger brødskål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg A&F-pakken min, er så FORNØYD!!! Jakken var fantastisk herlig, og de andre plaggene var kjempeflott de også. Har lyst til å bestille meeeeer..... :plystre:

Men det kan jeg ikke. Ikke med det første i alle fall.... MEN jeg har nettopp fått vite at jeg har ca. 6000 kroner i lønn tilgode fra i fjor, hehe... Så det KAN jo være at det blir ekstra shopping når oktoberlønna kommer! :lol:

Har vært inne og snoket litt på Victorias secret også... Og selvfølgelig funnet en haug med kjoler og joggedresser jeg kunne tenke meg. MEN, vente til oktober, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for det, ja, men får dem ikke før på neste lønn, så her skal det brukes tid på planlegging! :ler:

Når jeg slenger det jeg har lyst på på A&F i hadlekurven, kommer jeg opp i ca. 3000 norske kroner, det samme skjer hvis jeg prøveshopper på VS. Og så trenger jeg nye hudpleieprodukter og ny shampo, balsam og hårkur også. What to do, what to do....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...