Gå til innhold

Rosenrøds shopperier

Rosenrød

Anbefalte innlegg

Hollister er "lillesøsteren" til Abercrombie & Fitch, retter seg kanskje mot hakket yngre garde enn Abercrombie.. Mener å huske målgruppen for Hollister er 16-20..

Nå er det kommet enda et tilskudd som fikk mye oppmerksomhet sist jeg var i London, Gilly Hicks! Som igjen skal være et "søsken" av A&F og Hollister, med litt ekstra snert :sjenert:

Synes alle klærne ser identiske ut jeg :gjeiper:

Aha, takk for oppklaringen. :) Uhm ikke rart de tittet litt ekstra på meg i Hollister butikken, vel ser jeg ung ut men dog.. :fnise:

Ikke rart jeg syns at en del av klærne var vel ungpikeaktige, men mye falt i smak også. ;)

Må sjekke ut Gilly Hicks. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og typen kjøper ofte klær på Hollister vi og da, og en kollega av meg har det som yndlingsmerke (og han er godt over 40!)

Sorry for avsporing i tråden din Rosenrød :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, avsporinger som gjelder shopping er helt greit!

Har nettopp kommet hjem fra en femdagers venninnetur til Budapest, en skikkelig kjekk og BILLIG by. Vi bodde på hotell Gellert, et gammelt, ærverdig hotell som ligger vegg i vegg med det berømte Gellertbadet. Vi betalte 3400,- per person for flytur, fem overnattinger på firestjerners hotell (fikk også rommet oppgradert gratis!), frokostbuffet og gratis adgang til badet alle dagene. Hadde selvfølgelig masse spabehandlinger, dette betalte jeg 1300 kroner for:

Halvtimes rygg- og nakkemassasje

Sjokoladepeeling, massasje og innpakning

Halvannentimes thaimassasje

Halvannentimes ansiktsbehandling

Hot stone massage

Og så ble det selvfølgelig masse shopping, mest på Zara. Der forsvant det fort 3000 kroner.... Handlet også litt på Mango og Pull and Bear.

Reiser GJERNE tilbake til Budapest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du likte Budapest! :)

Jeg har vært der selv, men det er en del år siden. Da følte jeg byen var veldig øst-europeisk, umulig å gjøres seg forstått, bare masse jallabutikker og generelt lav standard på det meste.

Men venninnen min har jo bodd der i 5-6 år under studier og elsker byen! :) Jeg skjønner at jeg må tilbake ;)

Det eneste er at jeg har blitt litt skremt av beskrivelsen av hvordan spabehandlingene er i den delen av Europa, at det er mer sykehusforhold enn spa-atmosfære, så selv om det er billig er det ingen avslappende og hyggelig opplevelse. Men det gjelder sikkert ikke overalt og er riktignok noen år siden artikkelen stod på trykk i en eller annen avis..

Høres ut som en veldig bra tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også lest litt på tripadvisor om "grufulle" spaopplevelser. Heldigvis var behandlingene veldig bra, tydelig at de visste hva de gjorde. Omgivelsene var kanskje ikke like "spaete" som i Norge, men de hadde nå både dempet belysning og rolig musikk under behandlingene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Oi, nå er det lenge siden jeg har vært her inne! Har laget meg en liten ønskeliste til ferien, tar da turen til Kroatia (Dubrovnik og Lopud) og selvfølgelig London :gjeiper:

I Kroatia blir nok shoppingen nedprioritert, da er det sol, sjø og strand som står på programmet. Tar kanskje også en dagstur til Mostar eller Montenegro, og seilbåttur om kvelden :jepp:

Men over til mine shoppingønsker for sommeren:

Enten Mulberry Tillie eller Mini Alexa

Swarowski Piazza klokke

Edie belte

Zara home bedspread

Penthaligons Bluebell parfyme

More to come:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg! :)

Ikke akkurat aktiv i shoppingdagbøkene jeg heller...Men svært aktiv vindusshopper på nett. Akkurat nå sugler jeg masse på lekre sko (CL og YSL) og herlige vesker. Og leeeengter sånn til London! Blir liksom ikke det samme her.. hehe.

Budapest høres bra ut, kanskje typen og jeg skulle tatt oss en tur. (blir alltid London om dagen, ikke vondt det heller..) ;)

Gøy med ønskelister forresten, må skrive en jeg også. Akkurat nå så ombestemmer jeg meg ofte hva jeg vil ha, er så mye lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Skriv ønskeliste;-) Så kan jeg også bli inspirert! Reiser ikke til London før i august da, men kjekt å legge litt planer for shoppingen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Miu Miu Vitello Lux er også på min ønskeliste. :sjenert:

Det nærmer seg Kroatiatur for meg, er det noen som har vært der og kan komme med gode tips om alt og ingenting? Vi skal være en uke i Dubrovnik og en uke på øya Lopud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Miu Miu Vitello Lux er også på min ønskeliste. :sjenert:

Det nærmer seg Kroatiatur for meg, er det noen som har vært der og kan komme med gode tips om alt og ingenting? Vi skal være en uke i Dubrovnik og en uke på øya Lopud.

Hallo :-)

Grufullt lenge siden jeg har vært på KG nå!

Jeg kjøpte Vitello Lux i 'Mughetto' i sommer, hadde ønsket meg den i årevis! Det er sommerveske #1! Den anbefaler jeg å investere i.

Hvordan står det til i shoppedagbøkene her? Jeg får oppdatere meg litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått handlet vesken ennå, men den står definitivt på listen min når jeg reiser til London i desember! I sommer var det så mye annet som fristet, og PLUTSELIG var pengene borte, men nå har jeg tenkt å kjøpe den første dagen vi er der! :romeo:

Er litt usikker på hvilken farge jeg har lyst på da.... Først tenkte jeg på den rosa jeg linket til tidligere, men nå har jeg jo sett at den finnes i så utrolig mange fin farger...VANSKELIG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sommer var det så mye annet som fristet, og PLUTSELIG var pengene borte, men nå har jeg tenkt å kjøpe den første dagen vi er der! :romeo:

Det er rart når sånt skjer - plutselig er pengene borte :fnise: Kjenner til den :)

Ja, det er mange fine farger! Har lyst på en i beige, grå eller lysbrun, men jeg må nok vente litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Oi, NÅ var det lenge siden jeg har vært her inne og oppdatert! Var jo i London på nyttårsaften, og hadde egentlig tenkt å kjøpe Miu Miu Vitello Lux. Meeeeen, da jeg stod der i butikken, ble jeg plutselig så usikker... Syntes liksom ikke den var like fin "i levende live" som den har vært på bilder. Så da ble det Mulberry Dariai stedet! Og så kjøpte jeg Bayswater braceletsom passet til. Vesken var i tillegg satt ned med ca. 300 pund, så den var jo et kupp!

I vinterferien var jeg på spatur til Budapest, og da ble det noe shopping på Zara. Elsker de nye vårfargene som kommer inn, særlig mintfargen! Skal se om jeg finner noen av tingene jeg kjøpte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare notere ned en suppeoppskrift som pluselig ble til, slik at jeg ikke glemmer den! :fnise:

Tre gulrøtter

0,5 blomkål

En løk

Kokes opp i ca. 5 dl vann.

Tilsettes:

Salt og pepper

Tandoori kyllingkrydder

Spisskummen

Kyllingbuljong

Alt koker i ca en halv time, deretter stavmikses alt og det blandes inn noen skjeer creme fresh eller fløte. Nam!!

Ikke noe shopping i dag, skal prøve å ikke handle noe på nettet før første april. Hmmmmm..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPIIIIIIII!!!!!! :briller::dagens-rose::danse::romeo:

Tidligere i dag bestemte jeg og en venninne oss for at vi vil til NY i høstferien! Glede, glede! Jeg har vært i eplebyen tre ganger før, og elsker det! Så nå blir det å lage ønskeliste hos Victorias secret, Abercrombie, Forever 21 and the list goes on!

Håper tiden går FORT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...