Gjest snazaroo Skrevet 10. januar 2008 #21 Skrevet 10. januar 2008 Hva sier du? Makan...har folk råd til hus når de jobber? Ja, da tjener de for mye. Ja, jeg er spydig og dro det ut av en sammenheng, men se hva du skriver da. Nå må du lese alt i en sammenheng kjære deg. Jeg sier IKKE at jeg KLAGER på vårt tilbud. jeg svarer til den andre her at JA de som driver barnehager gjør det for å tjene PENGER, noe de altså i mine øyne fortjener. Det var et eksempel på at det iallefall må gå rundt denne damen som gadd å starte opp med barnehager her jeg bor. Noe jeg er glad for. Jeg var IKKE spydig eller slem med min kommentar om at hun bygger seg hus.
Gjest fornøyd barnehage ansatt Skrevet 10. januar 2008 #22 Skrevet 10. januar 2008 Hvorfor så synd på barnehageansatte? De har selv valgt den jobben de har. Det har vi! Det er heller ikke "synd på" barnehageansatte. Vi har valgt den jobben, fordi vi liker og ønsker å jobbe med barn. Men jeg tror ikke det er mange av oss som valgte jobben fordi vi "elsker" å forsvare oss ovenfor missfornøyde foreldre. Missforstå meg rett,de fleste av oss tåler konstruktiv kritikk.
Gjest Stjernedryss Skrevet 10. januar 2008 #23 Skrevet 10. januar 2008 Så lenge barna har det bra og er trygge, og foreldrene får det tilbudet de har blitt lovet, synes jeg terskelen bør være høy for å klare. Jeg har selv jobbet i barnehage, ble lei av det selv, men synes det er flott at noen velger å ha den jobben. De jeg fikk kritikk som barnehage ansatt svarte jeg som regel bare "ok" og passet på å gjøre det riktig neste gang. Det er lov å si i fra når du ikke er som det skal være. Noe helt annet er å aldri være fornøyd med det tilbudet man får. De dårlige opplevelsene anngående slike foreldre har jeg fra jeg selv var elev på barneskolen, det var et par av foreldrene i klassen som alltid engasjerte seg i ting, de blandet seg i alt fra hva de andre foreldrene og barna drev med, til skolen og lærerens opplegg. Noen ganger er det greit å godta at din måte ikke er den eneste riktige. Dette gjelder jo ikke bare foreldre, men mennesker i alle situasjoner som ser etter problemer der det er mulig å oppdrive de.
prinsessa Skrevet 10. januar 2008 #24 Skrevet 10. januar 2008 Vår barnehage har har åpen hele året utenom røde dager og planleggningsdager. De har åpen hele sommeren men barnet må ha 2 uker sammenhengene ferie på sommeren. Jeg er så fornøyd med at de har åpent hele ferien slik at vi kan ta ferien vår når vi vil og når det passer for arb.giveren vår. Vi har 1 mnd. betalingfri. Vil også si noe når det gjelder barnehager og hva de tjener. I vår bhg er det ikke spart på noen ting, alt er perfekt både inne og ute. Egne doer til de små, gymsal, fine lekeapperater, godt innemiljø osv. De får også varm mat 1 gang pr uke men jobber nå også for og få varm mat hver dag. Har ofte utflukter og drar på teater osv uten at det koster oss foreldre noe ekstra. I en annen barnehage i nærmiljøet er det helt anderledes. Gammelt og nedslitt, dårlige toaletter osv. Poenget mitt er at denne dårlige barnehagen får like mye penger som den gode barnehagen. Det er faktisk mange private bhg som sparer inn og er "gniene" på og utbedre bhg så lenge de får den godkjent. De tar heller ut mer overskudd enn og utbedre bhg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå