Gå til innhold

Lønn i forhold til jobb


Gjest Gjest_Hilde_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hilde_*

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med noe jeg lurer på.

Jeg er 32 år gammel og har idag en stilling som innehar mye ansvar og den er også å forstå som en lederstilling.

Sommeren 2006 ble jeg tilbudt 350.000,- i året for denne stillingen. Det var en økning fra 325.000,- i året i den stillingen jeg hadde tidligere. Den stillingen jeg hadde tidligere hadde ikke et slikt ansvar og det var heller ingen reising med i bildet.

Jeg gav tydelig beskjed om at jeg ikke var fornøyd med den lønnen som var blitt satt, på bakgrunn av mitt økte ansvar samt at stillingen innehar nokså mye reising til sverige. De dager jeg drar på reise må jeg stå opp så tidlig som klokken 0430 om morgenen for å rekke morgenflyet og møtet som starter klokken 0900. Dette medfører at jeg bruker ca 4 timer i reise hver vei. Som igjen blir ca 8 timer totalt.

For 2 dager siden (7 mnd etter at jeg sa ifra at jeg ikke var fornøyd) fikk jeg et nytt tilbud. Denne gang på 370.000,-

Jeg er altså missfornøyd med 370.000,- i året for en stilling som innehar mye ansvar samt en del reisevirksomhet.

Som et minimum føler jeg at jeg burde være lønnet med 400.000,- for en slik type jobb.

Problemet er at jeg ikke vet noe om lovverket rundt dette med arbeid og reise? Er det noen her som har litt mer viten om dette eller som bare har lyst til å kommentere på hva jeg skriver, så setter jeg stor pris på det.

På forhånd takk. Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Sarah_*

Du får bytte jobb da, skjønner du, hvis penger/lønn er alt her i livet.

Kanskje har du andre goder som du ikke tenker over?

Og kanskje faktisk trivs du i jobben du har per i dag?

Det er så mangt som må vektlegges.

Du er garantert ikke uerstattelig! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at 8 timer i reise utover nesten full arbeidsdag burde kompanseres. Hvor mye av lønnen på 370 ugjør reisegodtgjørelsen? Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at 8 timer i reise utover nesten full arbeidsdag burde kompanseres. Hvor mye av lønnen på 370 ugjør reisegodtgjørelsen? Vet du det?

Takk for bra innspill siste gjest! Nei, det vet jeg ikke men det skal jeg ta rede på. Har vært inne på tanken selv for det har aldri kommet frem hvor stor del av lønnen dette utgjør.

370.000 kr i året er jo på ingen måte noen høy lønn og det finnes mang en jobb som tilbyr dette hvor man ikke har noen reisevirksomhet. Som ikke minst er like god også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hilde_*

Her var det ikke kommet mange svar men det er ikke så viktig nå. Har fått ny samtale med sjefen min og har også pratet med lønnsavdeligen som forteller at det er stor sannsynlighet for at ny lønn vil bli satt til 420.000 kr. Nå er det bare å krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du er kravstor! Vanskelig å vite når en ikke vet mer om bransje etc, men synes absolutt ikke 420 000 er for mye i en ansvarsfull lederstilling med mye reising. Du kan jo ta kontakt med den fagforeningen som passer best for deg og sjekke gjennomsnittslønninger i lignende arbeid, reglement rundt reise etc. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...