Gå til innhold

Hvor ville du bodd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

New York City, i hvertfall for en periode også skulle jeg gjerne hatt et hus i Provence ved siden av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har vært og rekognisert nede på Mauritius, og det er mulig havner der om et års tid, for å drive firma. Plassen er perfekt, driver nå og leter etter hus/ hustegninger. Blir der gjerne noen år. Jobber med å lære oss bedre fransk, men ellers er engelsk det offisielle språket, så språk er egentig ikke noe problem. Kjøpe hus? Kjøpe båt? Du betaler og ferdig med det, ikke noe ekstra skatt på noe måte slik som i Norge, der du skal straffes for å ha jobbet deg opp såpass med penger at du kan kjøpe deg noe.

Det er så ufattelig mange steder å velge mellom, men jeg sier meg enig med Gjest i at Afrika er det ultimate stedet.

Jeg ønsker meg en storgård der jeg har 25 familier som arbeider jorden sammen med meg. Vi skal selge Max Havelaar produkter til rike nord-europeere og motta noen millioner i støtte fra Erik Solheim hvert år. Hver familie i hele landsbyen skal ønske seg til gården hvor Godseier Gasse gir dem 19 øre mer per time enn alle de andre slavedr..., hmm, jeg mener bøndene gir.

Min kone, som går under kallenavnet Florence, skal være en fantastisk kokke og husholderske, samtidig som hun driver sin egen fødselsklinikk (for i Afrika er den som gir liv også den som hersker over liv).

Og det verste er at det ikke er helt urealistisk...

Skrevet

Realistiske meg, København. Er bare så dårlige lønninger der...

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

New York, forelsket meg i byen ;) MEN - de har en vane å velge seg dumme presidenter over der.. i mine øyene. Så det hadde vært en minus.

Nærmest da kanskje London, eller faktisk et mindre sted i Storbritannia. Jeg har alltid vært fasinert med de britiske øyene og det hele med de små idylliske midsommer-landsbyene :Hehe:

Det er faktisk mange steder jeg kunne tenke meg å bo i. Nesten alle steder jeg har besøkt egentlig (har fått føttene ned på en del steder på 4 kontinenter, så vet ikke om de andre). Sør-Amerika kanskje litt for kaotisk? Og jeg hadde ikke hatt lyst å bo i et sted hvor det ikke finnes 4 årstider (eller noe lignende). For mye varme er fy-fy for meg.

Endret av mrs_bond
Skrevet

USA!! :rødme:

Andrevalget er definitivt Bergen. Stortrives! :)

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

Vel topp 5

1 Storbritannia

2 Canada

3 Irland

4 Australia

5 New Zeland\ Sveits

Endret av Eugene Onegin
Skrevet

Kunne godt tenkt meg å bodd i Paris igjen...

England kunne og vært morsomt, det samme med Indonesia!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...