Cata Skrevet 11. januar 2008 #21 Skrevet 11. januar 2008 Jeg trives faktisk bra i Norge, men tror jeg ville likt å bo i Sveits. (Skjønt - mangelen på hav kunne kanskje bli litt vanskelig i lengden...)
Gjest puselabb Skrevet 12. januar 2008 #23 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hollywood Endret 12. januar 2008 av puselabb
Edie Skrevet 13. januar 2008 #24 Skrevet 13. januar 2008 Førstevalget er fortsatt Norge (vi vet ikke hvor bra vi har det her, tross alt) Hvis jeg måtte velge andre steder uavhengig av jobb osv., hadde det blitt en av de mest øde turistøyene på Maldivene.
pollya Skrevet 17. januar 2008 #25 Skrevet 17. januar 2008 Norge er førstevalg. En søvnig badeby i England, et lite "cottage" med utsikt til en valmueåker, blir en god 2'er.
Gjest aussie Skrevet 17. januar 2008 #26 Skrevet 17. januar 2008 Jeg ville bodd i Australia, hvor jeg også er så heldig å bo. Neste gang blir det New Zealand eller Canda, eller kanskje en stillehavsøy. Hvem vet??
Gjest marihan Skrevet 17. januar 2008 #27 Skrevet 17. januar 2008 Jeg kunne godt tenkt meg å bo i Australia for en periode. USA frister også. Men ellers så har vi det veldig greit i Norge
asterix Skrevet 17. januar 2008 #28 Skrevet 17. januar 2008 I den skisserte livssituasjonen ville jeg reist rundt og jobbet og bodd et år her og et år der rundt om i hele verden. Hadde jeg vært nødt til å velge et land hadde det blitt Island.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #29 Skrevet 18. januar 2008 Vurderer Sverige om dagen da det er lettere å få relevant jobb der.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #30 Skrevet 18. januar 2008 Må si meg enig i at Norge er førstevalget. Uansett hvor jeg hadde flyttet hadde jeg nok vendt tilbake til Norge med tid og stunder. Men hvis jeg skulle flyttet til et annet land vill jeg nok valgt Italia, Hellas, et land i Sør-Amerika (Peru, Brasil, Chile, Argentina), Cuba eller Australia.. Vanskelig valg :klø: Derfor er det bedre å bo i Norge, og dra på ferie til alle de andre landene
Ambriel Skrevet 18. januar 2008 #32 Skrevet 18. januar 2008 USA (Houston, TX) - ingen tvil! Elsker alt av amerikansk kultur, språket og hvor høflige menneskene er der! Godt jeg har amerikansk pass hehe Ellers som så mange har sagt, så hadde jeg nok vendt nesa mot Norge igjen med tid og stund
Gjest Gjest_e_* Skrevet 18. januar 2008 #33 Skrevet 18. januar 2008 Jeg var også helt sikker på at jeg kom til å vende tilbake til Norge, men etter 5 år i utlandet så er jeg mer og mer i tvil på om jeg noen gang kommer til å returnere. Det eneste praktiske problemet er studielån i NOK, litt vanskelig å betjene med andre lands valuta og lønningsnivå. Om jeg får det til økonomisk så kommer jeg nok ikke tilbake. Blir nok en aussie eller kiwi, for savner jo snøen.
Gjest Bodillen Skrevet 18. januar 2008 #34 Skrevet 18. januar 2008 (endret) Jeg er veldig glad i Norge, men ville gjerne bodd i Kragerø fremfor der jeg bor nå. Da skulle jeg kjøpt meg et småbruk med høyst 10 minutters reisevei til sjøen. Nr 2 på lista må bli Canada, pga klimaet og naturen. Nr 3: Danmark fordi det er så hyggelig å være der - i hvert fall på ferie! Endret 18. januar 2008 av Bodillen
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #35 Skrevet 19. januar 2008 Vi har vært og rekognisert nede på Mauritius, og det er mulig havner der om et års tid, for å drive firma. Plassen er perfekt, driver nå og leter etter hus/ hustegninger. Blir der gjerne noen år. Jobber med å lære oss bedre fransk, men ellers er engelsk det offisielle språket, så språk er egentig ikke noe problem. Kjøpe hus? Kjøpe båt? Du betaler og ferdig med det, ikke noe ekstra skatt på noe måte slik som i Norge, der du skal straffes for å ha jobbet deg opp såpass med penger at du kan kjøpe deg noe.
Gjest Gjest_Karen_* Skrevet 20. januar 2008 #36 Skrevet 20. januar 2008 Hvis jeg ikke skulle bodd her hvor jeg bor så måtte det bli Danmark og aller helst København .. Jeg elsker Danmark .. et utrolig herlig land med et utrolig herlig folkeslag .. Samtidig så er det ikke så langt hjemmefra ... er nemlig helt avhengig av nær kontakt med familie og venner ..
Gjest easa20 Skrevet 20. januar 2008 #39 Skrevet 20. januar 2008 Vi vet ikke hvor godt vi har det i Norge. Jeg synes jeg har det utmerket her! Men hvis jeg måtte velge et annet land å bo i, måtte det blitt Danmark, ser på det som mitt andre hjemland, har vært der mye og trives skikkelig der! :-D Eller kanskje et sted i Sør-Amerika. Eller New York
^me^ Skrevet 27. januar 2008 #40 Skrevet 27. januar 2008 california usa uten tvil, vi vurderer og flytte dit..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå