Gjest BorteBra Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Gitt at du var glad i aa läre nye spraak, ikke hadde familieforpliktelser, og hadde muligheten til aa skaffe deg en jobb der du önsket aa bo, hvor paa kloden ville du slaatt deg ned?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 JAPAN! Var der på utveksling på videregående og forelsket meg i landet. Et moderne samfun som har tatt vare på mange gamle skikker. Har bodd i Indonesia og Australia også, men det er Japan som ligger midt hjerte nærmest. Har lekt med tanken om å dra tilbake dit, vi får se hva som skjer. Først kommer jeg til å bo et par år i Australia også noen år i Norge. Hadde jeg vært litt mer språkkyndig så kunne jeg nok tenke meg Italia, men det er nesten helt umulig å få jobb som lege der. Er så heldig å ha muligheten til å jobbe i nesten alle landene i Commonwealth så kan nok hende at jeg flytter til et av disse landene. Time will show
Gjest TS Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 JAPAN! Var der på utveksling på videregående og forelsket meg i landet. Et moderne samfun som har tatt vare på mange gamle skikker. Har bodd i Indonesia og Australia også, men det er Japan som ligger midt hjerte nærmest. Har lekt med tanken om å dra tilbake dit, vi får se hva som skjer. Først kommer jeg til å bo et par år i Australia også noen år i Norge. Hadde jeg vært litt mer språkkyndig så kunne jeg nok tenke meg Italia, men det er nesten helt umulig å få jobb som lege der. Er så heldig å ha muligheten til å jobbe i nesten alle landene i Commonwealth så kan nok hende at jeg flytter til et av disse landene. Time will show Hehe, er du lege? Har du tatt alle US medical licencing exams da, siden du kan faa deg jobb overalt i commonwealth? Eller flere statsborgerskap? Japsene har jeg hört er veldig rasistiske, det er kult med utlendinger som snakker litt japansk, men er du for god, blir de mistenksomme. Det er jo det mest homogene landet paa jord mtp etnisitet, litt plagsomt? Mulig dette bare er rykter. Er litt ambivalent med tanke paa veldig solfylte strök. Paa den ene siden er det digg med land som har en gjennomsnittstemperatur som ligger paa riktig side av 20 varmegrader. Paa den annen side er man jo garantert aa trenge facelift pga soleksponeringen...
Gjest Tigress Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Rio de Janeiro, trur eg. Eller Sør-Afrika.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Tror i likhet med forrige taler at det er få steder som kan måle seg med Norge i lengden. Hvis jeg skulle valgt et helt annet sted måtte det blitt New Zealand.
Gjest JAPAN Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Hehe, er du lege? Har du tatt alle US medical licencing exams da, siden du kan faa deg jobb overalt i commonwealth? Eller flere statsborgerskap? Ikke US, her ser du mer om commonwealth og hvilke land som er inkludert. Japsene har jeg hört er veldig rasistiske, det er kult med utlendinger som snakker litt japansk, men er du for god, blir de mistenksomme. Det er jo det mest homogene landet paa jord mtp etnisitet, litt plagsomt? Mulig dette bare er rykter. Ryktene du har hørt om japanerene (ikke japser) stemmer nok ikke. Jeg Hadde i allefall ikke den opplevelsen det året jeg bodde der og har heller ikke hatt det når jeg har vært tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 (endret) Ikke US, her ser du mer om commonwealth og hvilke land som er inkludert. Ryktene du har hørt om japanerene (ikke japser) stemmer nok ikke. Jeg Hadde i allefall ikke den opplevelsen det året jeg bodde der og har heller ikke hatt det når jeg har vært tilbake. snork. Jeg vet at USA ikke er med i commonwealth, men dersom du har bestaatt de amerikanske prövene er du automatisk godkjent i flere land, deriblant new zealand, australia, canada, etc etter hva jeg har skjönt. Ellers trodde jeg japanere og japser var det samme? Deler av innlegg slettet. Veslejenta - moderator Endret 10. januar 2008 av Veslejenta
Gjest JAPAN Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 (endret) snork. Jeg vet at USA ikke er med i commonwealth, men dersom du har bestaatt de amerikanske prövene er du automatisk godkjent i flere land, deriblant new zealand, australia, canada, etc etter hva jeg har skjönt. Ellers trodde jeg japanere og japser var det samme? Utdanning i fra USA er slettes ikke automatisk godkjent i Commonwealth landene. Japser er nedsettende slang. Endret 10. januar 2008 av Veslejenta
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Canada kunne jeg tenkt meg. Savner skikkelig vinter. Det er stor mangel på arbeidskraft der borte også....kanskje
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 Toscana!! Definitivt løve it! Signerer denne
Ebano Skrevet 11. januar 2008 #17 Skrevet 11. januar 2008 (endret) Italia Endret 18. oktober 2009 av Ebano
Gjest pirjo Skrevet 11. januar 2008 #18 Skrevet 11. januar 2008 New York. Og så er jeg blitt anbefalt Toronto.
Gjest Frk Åberg Skrevet 11. januar 2008 #19 Skrevet 11. januar 2008 Jeg er glad i å bo i Norge, men Frankrike er et godt andrevalg. Mat, kultur m.m. frister. I en småby i Sør-Frankrike kunne jeg nok trives.
Vici Skrevet 11. januar 2008 #20 Skrevet 11. januar 2008 1. Norge (vi er bortskjemt!) 2. New York 3. Miami
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå