Gå til innhold

Tannverk etter rotfylling

Fremhevede innlegg

Skrevet

heia,

For 6 dager siden var jeg hos tannlegen og fikk rotfylt en tann, hvor jeg fikk en fylling med bakteriedrepende som skal godgjøre seg i tanna i et par mnd. so far so good. Men igår og idag har tannverken kommet tilbake om enn ikke fullt så helvetes ille som forut, da jeg trodde regelrett jeg var i smertehelvete.

Hvorfor har tannen begynt å verke igjen, og er det normalt at den kan verke igjen etter en slik type rotfyll behandling?? Når jeg banker på tannen, gjør det også vondt.

Help please :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlegen min fortalte at det er normalt at det er smerter i tannen en stund etter at man har fylt, og jeg vil tro tannen bruker lenger tid å leges på etter en rotfylling enn etter vanlige fyllinger.

Jeg ville uansett tatt en telefon til tannlegen og spurt.

Skrevet

Dette er desverre helt vanlig. Det tar litt tid før det bakteriedrepende innlegget virker, og noen ganger er det heller ikke nok å bare legge det i en gang, om bakteriene er veldig "hissige" og tåler mye.

Når det har kommet igjen 6 dager etter behandlingen, ville jeg ringt tannlegen og hørt om du bør få ny time, da det kan bli ganske vondt igjen om du er riktig uheldig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...