Gå til innhold

Spiser jeg for lite?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Jeg prøver å slanke meg, som mange andre.

Problemet er at jeg er litt usikker på hva som er for lite, passe og for mye mat i løpet av en dag..

Si at jeg på en dag spiser (fordelt på 3 måltider med 3 timer mellom):

- 1/2 boks cottage cheese med lavkalori blåbærsyltetøy

- 1 potet, 2 kjøttkaker, surkål, litt brun saus

- 2 skiver hvitt brød

- 1 knekkebrød

- 1 boks makrell i tomat

- 1 glass skummet melk

pluss drikker masse vann..

Er dette for lite? Akkurat passe? For mye?

Vet at man egentlig skal spise flere måltider, men hvis man ser bort fra det...

Hilsen usikker, og glad for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ser ganske greit ut, men pluss på:

-enda et glass melk, ELLER en yoghurt. Yoghurt har positiv effekt på slanking.

-en ekstra skive grovt brød/knekkebrød. Fiber er veldig viktig, ikke undervurder grovt brød

-to stk frukt. varier!

-hvis du spiser små poteter, spis to. tilsvarende to egg i størrelse.

-så masse grønnsaker du makter! Som tilbehør på brødskiva, til middag, mellommmåltid osv.

-MINST 2 liter vann. kutt ut saft, brus osv, også sukkerfri.

Du sier at du spiser to kjøttkaker, og da håper jeg du mener feks? at du neste dag spiser tilsvarende mengde proteiner i fisk, fugl osv..

Jeg ville abefalt å legge til dette, for å spise for lite er ikke lurt i lengden når du skal slanke deg.. hvis du vil lykkes!!

Skrevet

og en ting til, makrell i tomat er sunt, men ikke spis hver dag.. det er den feteste fisken, og en god fettype, men masse energi i! :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Dette var selvfølgelig ment som et eksempel, spiser aldri det samme to dager på rad. Spiser som regel grovt knekkebrød/brød, og sjelden eller aldri hvitt brød (men det var det eneste jeg hadde igjen).

Vet man må finne den gylne middelvei mellom for lite og for mye, derfor jeg er litt usikker.:) Jeg synes også at jeg mister oversikten over hva som er "lite" og "mye" mat når jeg er på slankern. Føler fort at jeg har spist for mye selv om det ikke er tilfellet, og noen ganger omvendt.. Vanskelig!

Skrevet
Jeg prøver å slanke meg, som mange andre.

Problemet er at jeg er litt usikker på hva som er for lite, passe og for mye mat i løpet av en dag..

- 1/2 boks cottage cheese med lavkalori blåbærsyltetøy

- 1 potet, 2 kjøttkaker, surkål, litt brun saus

- 2 skiver hvitt brød

- 1 knekkebrød

- 1 boks makrell i tomat

- 1 glass skummet melk

pluss drikker masse vann..

Er dette for lite? Akkurat passe? For mye?

Hilsen usikker, og glad for svar

Hvitt brød har iallefall ikke noe i en slankekur (sunt kosthold) å gjøre.

Skrevet

Du kunne i det minste prøve å lese det som står over før du kommer med sure kommentarer..

Gjest =tentacle=
Skrevet

Hvis du spiser 3 måltider med 3 timer imellom, så er det drøyt 6 timer mellom første og siste måltid på dagen, og en stor del av dagen hvor forbrenningen går på sparebluss. Det er veldig negativt.

Jeg har ingen kaloritabeller i hodet, men jeg synes eksempelet ditt har lite mat (med risiko for å gå sulten), for lite grønnsaker og frukt, lite fiber, ville valgt fortrinnsvis andre typer middag, den du har valgt har en del energi i forhold til næringsinnholdet. Hvitt brød er negativt når du vil ned i vekt, det gir høyt blodsukker og dermed høy insulin som stimulerer til lagring av fett. Det er positivt at du får i deg noe sunt fett.

Skrevet (endret)

http://www.melk.no/LevLettOrangeArticle.aspx?artid=10626

Dagsmeny for kvinner som ønsker å slanke seg. Den er på 1500 kcal, så kun en pekepinn.

Ville kuttet ut det hvite brødet og jeg synes eksempelet ditt kanskje har litt lite mat.

Jeg ville også delt opp måltidene mine i 3 hovedmåltider og 2 "snacksmåltider" for jevn fordeling over hele dagen. Dette hjelper deg holde forbrenningen oppe.

Snacksmåltider lan være en neve nøtter, frukt, etc.

Det er noen eksempler på linken jeg ga.

lykke til!

Endret av Snibel
Skrevet
Du kunne i det minste prøve å lese det som står over før du kommer med sure kommentarer..

Eller kanskje du kunne sjekke klokkeslett for posting før du kommer med dine surheter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...