Gå til innhold

fikse soverom


sommerglede

Anbefalte innlegg

hei

vi skal fikse opp vårt soverom å trenger ideer til å få det fint og stilfult :)

akkurat nå har vi verdens styggeste soverom.... og dette vil jeg endre på...

veggene på rommet er av tømmer.... og fargen er knall grønn....

hjjjjjjeeeeelp meg til å få et mer "romantisk" rom til meg å min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nettopp ferdig med Prosjekt Soverom og er kjempefornøyd! Jeg startet hele prosessen med å kjøpe de interiørbladene som hadde soveromspesial (det går jo på rundgang med bad, kjøkken og stue ;)).

Jeg hadde også lyst på et romantisk soverom, litt i french country/ shabby chic.

Det første du burde gjøre er å male hele rommet hvitt (0502Y). Det kommer til å virke dobbelt så stort fra de grønne veggene du har nå. Når du har gjort det, er det lettere å se mulighetene, tror jeg. Hvis du vil spare penger, kan det hende du har møbler fra før av som du vil bruke, som bare trenget et malingsstrøk eller finpuss.

Jeg kjøpte faktisk en lysekrone til soverommet. Mange trodde det skulle bli alt for mye, men det ble faktisk prikken over ien.

Andre ting du kan endre på/ kjøpe: en romantisk tapet, nattbord, en liten benk/krakk/whatever med stearinlys etc. Har du bilder du kan bytte ramme på?

Det er masse å finne på i et sånt prosjekt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre tips:

Bruk lyse farger, og hold deg gjerne til én fargeskala (selv har jeg grått og stortrives)

Bruk tid på å finne riktig belysning (lyst nok til at man kan lese, men ikke for skarpt)

Ikke overmøblér

Det gjelder, tror jeg, å ha i bakhodet at et soverom ikke skal gi for mange sanseinntrykk, det skal heller være et sted for ro og hvile. I stedet kan man freshe opp med et lekkert sengeteppe og fine puter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååhhh..moro moro!!

For ett års tid siden, flyttet jeg og sambo til nykjøpt leilighet, men var ikke fornøyde med soverommet, så det ble en oppussing der:)

Vi valgte en veldig lys kaffefarge på veggene, kjøpte to hvite nattbord fra IKEA og satte like bordlamper på dem. Kjøpte kremfarget sengeteppe og puter. Putene og gardinene valgte vi å matche. Jeg ønsket en litt romantisk og lun stil, og valgte brunlilla farge (som jeg ble inspirert av fra et interiørblad) Og la et saueskinnsfell på gulvet (fra IKEA) kjøpte en lyskrone som henger ned fra taket.

Det ble sååååå nydelig og fint. Veldig fornøyde ennå! OG har fått masse komplimenter for soverommet... :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar,,,,

jadet stemmer. tømmeret er malt i mørk grønn... og jeg kan ikke klare den fargen.....

tror eg vil titte gjennom noen av farge tipsene her å se hva jeg liker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...