Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et øyelokk som rykker veldig, det er akkurat som om øyevippene beveger seg fram og tilbake og forstyrrer. Det er IKKE leamus. Dette har vart i veldig lang tid, mange måneder. Jeg har tenkt på å gå til legen flere ganger, men ikke kommet så langt.

Jeg har også fått dårligere syn, og merker at øynene lar være å fokusere hvis de får lov. Skal gå til optiker snart, høre om jeg skal ha briller.

Er det noen som vet hva denne bevegelsen i øyelokket kan komme av? Er det muskulært? Blir fort stiv og får vondt i hode og nakke, spesielt på den siden av hodet. Er også litt redd for svulst, men det er vel ikke så sannsynlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det kommer av at du har fått dårligere syn?

Skrevet

- eller at synet blir dårligere pga "dette" som får øyelokket til å røre seg..? jeg aner virkelig ikke, så kjekt med synspunkter fra noen som har en formening eller har opplevd lignende..

Skrevet

Hvor gammel er du?

Ser du små lysglimt ytterst i synsfeltet?

Skrevet
Hvor gammel er du?

Ser du små lysglimt ytterst i synsfeltet?

Nei det gjør jeg ikke, som jeg har tenkt over iallefall!! jeg er 24 år

Skrevet
Nei det gjør jeg ikke, som jeg har tenkt over iallefall!! jeg er 24 år

Ok, da er det ikke det jeg tenkte på. :)

Skrevet

Ville kanskje tatt meg en tur til øyelege istedenfor en optiker.

Skrevet
Er det noen som vet hva denne bevegelsen i øyelokket kan komme av? Er det muskulært? Blir fort stiv og får vondt i hode og nakke, spesielt på den siden av hodet. Er også litt redd for svulst, men det er vel ikke så sannsynlig?

Om du er redd for svulst bør du ta deg en tur til legen. Ikke veldig sannsynlig, men kan være like greit å få det bekreftet eller avkreftet. Det er tross alt flere yngre mennesker som har fått hjernesvulst i nyere tid tid. Min kjære fikk det i en alder av 26, dvs det ble oppdaget da. Ser du dårligere på begge øynene eller bare ett?

Skrevet

Grunnen til at jeg skal til optiker, og ikke øyelege, er at jeg skal dit for å skaffe meg briller. Da kan jeg jo nevne problemet, og hvis han ikke vet og syns det høres skummelt ut vil jeg nok vurdere å gå til øyelege. Jeg vet at en optiker noen ganger kan oppdage ting i en synstest, ei jeg kjenner ble sendt rett til lege og fikk oppdaget svulst på denne måten. Hun gikk på barneskolen, så det er ikke bare eldre mennesker som får svulst på hjernen, nei.. skumle greier

Skrevet

Dersom synet er blitt vesentlig dårligere på kort tid er det alltid et tegn på at man bør gå til øyelege. Spesielt dersom det kun er på ett øye. Trenger ikke være noe alvorlig, men greit å få undersøkt likevel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...