Gå til innhold

Drømmetydning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil bare si at drømmene mine gir meg mye. Innimellom har jeg noen drømmer som gir meg veldig gode budskap. Jeg tror det skyldes at hjernen min, eller underbevisstheten min, har tenkt ut løsninger eller budskap som jeg selv ikke har sett i våken tilstand. To eksempler nedenfor.

Bakgrunnshistorien er at jeg i sommer ble dumpet av dame som jeg hadde ligget med i ca et halvt år. Hun er veldig vakker og det er ingenting å legge skjul på at jeg ble svært forelsket i henne mens hun kun kunne tenke seg litt sex og kos innimellom uten å legge noen følelser i det. Da hun avbrøt dette forholdet fikk jeg i høst midlertidige søvnproblemer som gjorde at jeg gikk til legen og fikk skrevet ut noen sovepiller. De var svært effektive til å få meg til å sove, men de ga meg drømmeløs søvn, noe jeg ikke likte. Heldigvis gikk søvnproblemene mine over så jeg slapp å bruke disse pillene mer. Jeg har fortsatt svært sterke følelser for henne selv om jeg rett før jul lå med en annen dame. Følelsesmessig har ikke det betydd noe for meg i det hele tatt. Jeg elsker fortsatt hun som slo opp med meg i sommer. Hun har hele tiden villet være venner, noe jeg finner vanskelig. Jeg vil bare være med henne hele tiden og elske henne men det vil jo ikke hun.

Jeg antar at mange vil synes at de drømmene jeg beskriver nedenfor er en smule syke, men de forteller meg mye.

Drøm 1 (for noen uker siden):

Jeg så en som kjørte i en tunnel med en militærbil. På lasteplanet var det en med 12.7m mitraljøse som skjøt langs etter tunnelveggene på automat mens bilen kjørte igjennom tunnelen. Jeg tenkte at det så jo helt idiotisk ut fordi den ammunisjonen er jo veldig dyr og koster rundt 70 kr per skudd (jeg har erfaring ifra militæret). Litt senere så drev jeg selv og skjøt med en 12.7mm skarpskytterrifle mot det samme punktet på en grå vegg med betongpuss skudd etter skudd til det ble et stort hull. Så skjøt jeg litt til siden, men fremdeles i den grå murveggen. Tror ikke at jeg tenkte over hvor meningsløst dette var.

Det jeg konkluderer ut ifra dette er: Analogien er at 12.7mm ammunisjon (som er svært dyr) tilsvarer den dyrebare tiden i livet mitt. Analogien til det punktet i veggen hvor jeg skjøt hele tiden er hun jeg ikke kan få, men vil ha. Analogien til det andre punktet som jeg skjøt litt på må være hun jenta som jeg lå med før jul (og som jeg fremdeles prøver å få ligge med kun for å ligge med henne) men som jeg vet det ikke vil være noen fremtid med og som jeg ikke har noen følelser for. Jeg kaster bort denne dyrebare tiden ved å bruke den på en person (evt to personer) som likevel ikke vil ha meg eller som det ikke vil være noen fremtid i. Jeg har nok ikke tenkt nøye over hvor dyrebar denne tiden er før nå. Jeg antar at grunnen til at det jeg skjøt på, var en murvegg med trist, grå murpuss, er at den symboliserer at disse to damene ikke er noe å kaste bort den dyrebare tiden min på.

Drøm 2 (natt til i dag):

I drømmen var det en hund inne på et trangt soverom med hvite laken på sengene. Jeg liker egentlig ikke nærværet av hunder, men den var veldig fin og hadde utrolig blond, blank pels og jeg kunne ikke unngå å bli svært fascinert. Den laget skitne fotspor i sengetøyet mitt. Litt etterpå stod jeg med den ene hånden rundt den lange kjeven/underbittet til hunden slik at hånden min var inne i kjeften på den, men den bet ikke selv om den virket aggressiv og mislikte åpenbart at jeg gjorde det. Hunden lå på ryggen og jeg visste at den kunne bite og det ville gjøre helt vanvittig vondt. Men det gjorde den ikke slev om jeg visste at den meget lett kunne gjøre det. Rett etter våknet jeg og så på klokken, den var 03:40. Jeg kjempet for å holde meg våken for å tenke igjennom og huske drømmen så godt som mulig siden jeg skjønte at hjernen min her ville fortelle meg noe og jeg klarte å kjempe meg til det før jeg sovnet igjen.

Det jeg konkluderer ut ifra dette er: Hun er en jeg egentlig ikke vil ha eller en hun er egentlig ikke en god person (jeg liker ikke hunder og særlig hvis de har møkkete poter), men jeg er blendet av det utrolig vakre utseendet hennes. Jeg har grunner for å tro at hun ikke vil ha noe med meg å gjøre mer: hun svarer meg sjeldent på sms for tiden, måten hun oppfører seg på etc. Jeg har mistanke om at hun rett før jul lå men en annen (og muligens fortsatt gjør) selv om hun sier hun ikke har gjort det. Etter det har jeg ikke møtt henne lenger enn et kort øyeblikk og jeg har følelsen av at hun unngår meg. Hvis jeg ikke holder meg unna henne og slutter å kontakte henne kommer hun nok til å be meg pigge av. Selv om jeg er temmelig overbevist om at hun ikke har lyst til å såre meg og egentlig vil meg alt vel, har jeg av en eller annen grunn klart å male meg inn i et hjørne der hun hvis hun av en eller annen grunn skulle ønske det, lett kan straffe meg svært hardt og skade meg (det synes jeg hånden-i-munnen-på-agressiv-bikkje-drømmen bekrefter). Hun vil faktisk komme meget godt ut ifra det, nesten bedre enn om hun ikke skader meg. For ordens skyld vil jeg bemerke at jeg aldri har presset henne til noe oralsex, hvis noen skulle tro at å drømme at jeg hadde hånden min inne i munnen på den bikkja skulle symbolisere det.

Jeg har faktisk ikke tenkt virkelig nøye igjennom før hvor dyrebar tiden i livet mitt er før den første drømmen som jeg beskrev ovenfor. Jeg har alltid vært fokusert på å tjene penger eller ikke tape penger. Forbannet meg over en parkeringsbot til 600 kr når det egentlig ikke betyr noe i den store sammenhengen. Prøvd å spare penger ved å handle på Rema1000 i stedet for Ultra. Sette penger i aksjer i stedet for å ha dem i banken. Tyne banken min for å få dem til å gi meg lavere rente. Bli sint over dyre vinglass som knuses. Sykle i stedet for å kjøre bil for å spare bensin. Gå i stedet for å ta taxi hjem ifra byen. Jobbe overtid for å tjene mer penger. Kjempe meg til en ekstra prosent i lønnstillegg. Dra offshore i lang tid for å tjene penger. Det er jo ikke feil å gjøre alt dette, men det gjelder å ha fokuset på de riktige tingene har jeg nå forstått og bruke tiden min på de riktige tingene. Alt dette betyr lite i forhold til at man benytter den tiden man har til rådighet og at man bruker den vel på å gjøre seg lykkelig og skaffe seg en dame som vil gjøre meg lykkelig. Det er det som betyr noe. Det er verdt mange, mange millioner kroner. Jeg ler når jeg tenker på mennesker som synes det er verdens undergang å bulke bilen sin for noen ti tusen kroner når det egentlig ikke betyr noe i det hele tatt.

Håper noen har hatt glede over dette innlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...