Gå til innhold

har dere begynt å tenke på navn?


pippen

Anbefalte innlegg

Tenker masse og ombestemmer meg hele tida. Tror det er jente da, så det er mest jentenavn det går i :fnise:

Liker navnet Eirinn. Ikke så vanlig heller. Er nøye på at det IKKE skal være et poppisnavn. Og ikke for sært.

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har snakket litt om navn, men diskusjonene tar nok ikke helt av før vi vet hvilket kjønn det er. Vi har en jente fra før, derfor innbilder jeg meg at det er en gutt denne gangen.

Vi kommer nok ikke til å tenke så mye på hvor populært navnet er. Det er vanskelig nok som det er å finne et navn vi begge er komfortable med. Ihvertfall var det slik sist. Det viktigste for oss er å finne et navn vi begge liker godt, og som passer til etternavnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er gutt og han tror det er jente :) Vi har bestemt oss for å spørre på UL om de kan se kjønnet, for vi vil gjerne vite det. Når vi har vært på UL, kommer nok navnediskusjonen til å blomstre opp tenker jeg. Vi har bestemt oss for å ikke snakke så mye om navn før den tid.

Jeg synes navn er utrolig spennende og har lyst til å gi barnet et navn som ikke alle andre har. Husker de med "motenavn" fra barndomen "Rune TT og Rune S", "Store- og lille-Silje" og enda værre hadde vi to marianne: ei med store og ei med små pupper og da ble de skilt ved å la hendene foran brystkassa fortelle hvor store puppene var og dermed hvilken marianne det var snakk om... (grøss).

Men det viktigste er jo åfinne noe jeg og mannen liker!

Kommer dere til å la foreldrene deres og andre "hjelpe til" i navnedebatten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok ganske sikre på navn, men skal jo aldri si aldri.

Foreldre og andre- nei, det er vi som skal like navnet og bestemme det. Om de ikke liker det så får de bli vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt et guttenavn og et jentenavn, begge er etter mine besteforeldre. Enige er vi også faktisk. Jeg tror det er en gutt til, men vi har ikke bestemt oss for om vi vil vite kjønn enda. Han vil, men jeg synes det er litt spennende å vente denne gangen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gløttet litt i ei navnebok i går kveld. Jeg synes navn er veldig spennende, men vi har bestemt at vi ikke skal tenke så mye på navn før vi vet kjønnet.

Men det jeg kom fram til da, var at når det gjelder jentenavn finner jeg maaange gode forslag. Navnene er både av den tradisjonelle typen og mer sjeldne.

Når jeg leter etter guttenavn, synes jeg straks letingen blir vanskeligere! Jeg har noen som jeg liker godt, og mange av dem er ganske vanlige navn. Flere som synes at guttenavn er vanskeligere å finne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gløttet litt i ei navnebok i går kveld. Jeg synes navn er veldig spennende, men vi har bestemt at vi ikke skal tenke så mye på navn før vi vet kjønnet.

Men det jeg kom fram til da, var at når det gjelder jentenavn finner jeg maaange gode forslag. Navnene er både av den tradisjonelle typen og mer sjeldne.

Når jeg leter etter guttenavn, synes jeg straks letingen blir vanskeligere! Jeg har noen som jeg liker godt, og mange av dem er ganske vanlige navn. Flere som synes at guttenavn er vanskeligere å finne??

Helt enig med deg, jentenavn har mange muligheter, mens guttenavn.. Der vet vi ikke så mye. Har også kjøpt navnebok, mange fine. Men jeg er nok mer for navn som er litt "gammeldagse" enn min samboer så det blir nok noen diskusjoner på området ja. Tror ikke vi kommer til å finne ut så mange navn før vi eventuelt vet hvilket kjønn det er. Men man kan jo ha noen muligheter klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

*grrr* fant nettopp ut at det guttenavnet vi begge vil ha er på poppislista..Hmm..vanskelig!

Jentenavnet er langtifra bestemt, men vi har en viss peiling. Det er heldigvis ikke helt poppis=) Vi kommer ikke til å bestemme oss fullstendig for navn på en god stund enda hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...