Gjest Gjest88 Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg trenger litt råd ang. bytte av p-pille. Har tenkt meg en tur til helsestasjonen, men vil høre andres meninger først! Grunnen til at jeg vil bytte merke er at jeg tror Microgynon gir meg litt for mange unødvendige bivirkninger, som lav sexlyst, kviser (ikke unormalt mye, men som nittenåring skal vel snart kviser slutte å være et "problem"?) og sopp. Jeg gikk på Loette i begynnelsen, men en dag var det tomt på apoteket så da anbefalte hun som jobbet der Microgynon. Hun sa det var like mengde hormoner i Microgynon og Loette. I ettertid har jeg hørt at Microgynon er stappfull av hormoner, og at den anbefales for eldre kvinner. Men vet jo ikke hva jeg skal tro på i denne jungelen av merker og anbefalinger:P Når det gjelder soppen, så vet jeg ikke om dette er en bivrikning av p-pillen, men hadde vært fint å bli kvitt den... Jeg er litt skeptisk til å bytte merke siden det er mange som går opp i vekt, får blodpropp, kviser osv. Er fornøyd med vekten min nå, så har ikke lyst til å "tulle" med den!
Gjest Gitte Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg byttet nettopp p-piller, riktignok fra trionetta til synfase. er utrolig fornøyd og har ikke merket en eneste bivirkning. synfase er riktignok trefase-piller.
Gjest Gjest88 Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg byttet nettopp p-piller, riktignok fra trionetta til synfase. er utrolig fornøyd og har ikke merket en eneste bivirkning. synfase er riktignok trefase-piller. Ok:) Men hva er egentlig trefasepiller? Veldig komplisert i forhold til p-piller?
Gjest Gitte Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 det er vanlige p-piller, men er forskjellig hormoninnhold i pillene, så alle pillene er ikke like hele måneden
Gjest Gjest88 Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 det er vanlige p-piller, men er forskjellig hormoninnhold i pillene, så alle pillene er ikke like hele måneden Aha! Det var jo ikke så komplisert;) Det må jeg vurdere. Takk for info!
La Luna Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Her kan du lese litt om Loette og Microgynon. Hvis du utsetter mensen ofte, så er ikke trefasepiller så smart sånn btw, det blir mye sløsing.
Antagonist Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 "Stappfull" av hormoner vil jo alle p-piller være, ettersom det *er* hormoner Jeg gikk fra Trinordiol som var trefasepille til Microgynon i sommer, og har ikke merket noen langvarige forskjeller mht bivirkninger bortsett fra kviser - som jeg holder i sjakk ved at jeg skiftet renseprodukter for huden. Jeg fikk høre at enfasepiller som Microgynon har mindre hormoninnhold enn feks Trinordiol som jeg brukte tidligere. I tillegg er de enklere å bruke hvis man vil hoppe over/forskyve menstruasjonen.
Gjest Gitte Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Aha! Det var jo ikke så komplisert;) Det må jeg vurdere. Takk for info! ehm... nei i grunn ikke, bare å spise pillene i riktig rekkefølge :-P pleier uansett ikke hoppe rundt på brettet jeg da.. Her kan du lese litt om Loette og Microgynon. Hvis du utsetter mensen ofte, så er ikke trefasepiller så smart sånn btw, det blir mye sløsing. jess der er jeg enig, men jeg gjør aldri det så har ikke vært noe problem for meg =)
Gjest Gjest_sara_* Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 jeg lurer på en ting. jeg hører så mange forskjellige teorier, men vet ikke hva jeg skal tro. jeg begynte på microgynon 2 mensdag, og det har snart gått en uke. er jeg trygg dagen etter den 7. dagen, slik som det står på pakningen, eller er jeg trygg etter 14 dager, som det står om microgynon på helsenettet?
linnapia Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 For et halvt år siden byttet jeg fra microgynon til Diane på grunn av at jeg begynte å slite med kviser. Er ganske fornøyd nå
AnneS Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 Det finnes jo andre piller som inneholder Progestosterone eller i sprøjte form som Depo Provera... Sprøjte holder jo lenge og fungerer bra uten østrogener.
baloo Skrevet 1. august 2008 #12 Skrevet 1. august 2008 Jeg gikk på loette før og hadde masse mellomblødninger og tull. Nå som jeg går på microgynon er det ingen ting lenger, og jeg får ingen bivirkninger, hvertfall ikke kviser, lav sexlyst er jeg litt usikker på, men den er i hvertfall ikke unormalt lav... De forskjellige p-pillene virker det som er veldig individuelt om en trives med de eller får masse bivirkninger osv.. Jeg vil anbefale microgynon!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 Jeg trenger litt råd ang. bytte av p-pille. Har tenkt meg en tur til helsestasjonen, men vil høre andres meninger først! Grunnen til at jeg vil bytte merke er at jeg tror Microgynon gir meg litt for mange unødvendige bivirkninger, som lav sexlyst, kviser (ikke unormalt mye, men som nittenåring skal vel snart kviser slutte å være et "problem"?) og sopp. Jeg gikk på Loette i begynnelsen, men en dag var det tomt på apoteket så da anbefalte hun som jobbet der Microgynon. Hun sa det var like mengde hormoner i Microgynon og Loette. I ettertid har jeg hørt at Microgynon er stappfull av hormoner, og at den anbefales for eldre kvinner. Men vet jo ikke hva jeg skal tro på i denne jungelen av merker og anbefalinger:P Når det gjelder soppen, så vet jeg ikke om dette er en bivrikning av p-pillen, men hadde vært fint å bli kvitt den... Jeg er litt skeptisk til å bytte merke siden det er mange som går opp i vekt, får blodpropp, kviser osv. Er fornøyd med vekten min nå, så har ikke lyst til å "tulle" med den!
sacred Skrevet 29. november 2008 #14 Skrevet 29. november 2008 Jeg gikk på Yasmin i en del måneder, men slet VELDIG med sopp. Nå har jeg begynt på Microgynon og ikke merket noe særlig bivirkninger enda (gått på i 4 mnd).
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #15 Skrevet 2. mars 2009 Jeg gikk på loette før og hadde masse mellomblødninger og tull. Nå som jeg går på microgynon er det ingen ting lenger, og jeg får ingen bivirkninger, hvertfall ikke kviser, lav sexlyst er jeg litt usikker på, men den er i hvertfall ikke unormalt lav... De forskjellige p-pillene virker det som er veldig individuelt om en trives med de eller får masse bivirkninger osv.. Jeg vil anbefale microgynon! Hei:) Skal starte på Microgynon nå jeg også. Men er det slik at man må starte første dagen man har mensen, eller kan jeg bare starte nå med en gang? (er nemlig ca en måned til min neste mens)
Lykka Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 Hei:) Skal starte på Microgynon nå jeg også. Men er det slik at man må starte første dagen man har mensen, eller kan jeg bare starte nå med en gang? (er nemlig ca en måned til min neste mens) Ja man starter 1 dagen man har fått mensen
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 3. mars 2009 #17 Skrevet 3. mars 2009 Hei:) Skal starte på Microgynon nå jeg også. Men er det slik at man må starte første dagen man har mensen, eller kan jeg bare starte nå med en gang? (er nemlig ca en måned til min neste mens) Du kan begynne med en gang, men da tar det 8dager før du er sikker, så man bør bruke kondom i tillegg
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #18 Skrevet 19. februar 2010 For et halvt år siden byttet jeg fra microgynon til Diane på grunn av at jeg begynte å slite med kviser. Er ganske fornøyd nå Hei! Bare forsiktig med Diane! Jeg begynte med Diane etter at jeg tok ut hormonspiral. Hadde kviser i et helt år, og ville begynne med Diane for å få slutt på problemet. Jeg endte på Ullevål med blodpropp, det var samtidig 2 andre unge jenter på rundt 20 år som også lå der med samme resultat av Diane.
Gjest a Skrevet 8. desember 2010 #19 Skrevet 8. desember 2010 Hvilken p-pille som er riktig for deg må du nesten bare prøve deg frem til Jeg begynte på loette, og gikk på de i 4år. Så la jeg på meg, fikk kjempe utbrudd av kviser og sex-lysten, ja hvor ble den av? Men før det var de kjempe fine. Null bivirkninger, og det er jo et slag med lite hormoner. Nå etter samtale med legen skal jeg prøve Symfase, for å se om det blir bedre Mest av alt er jeg plaget av å miste sex-lysten, men legen sa at alle bivirkninger ved p-piller finner du i ALLE p-piller. Men kvinnekroppene reagerer forskjellig fra person til person, så man må bare finne den riktige for seg. Jeg for min egen del håper Symfase nå er riktig for meg Men som sagt, kjempe fornøyd med Loette også, inntill nå nylig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå