Gå til innhold

spinningsko

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_silla_*
Skrevet

Jeg fikk spinningsko i julegave. Har egentlig ikke peiling på sykkelsko, så jeg lurer på om jeg trenger kjøpe noe mer for å kunne ta de i bruk på spinningsykkel? Hvordan vet jeg at jeg får til å feste skoene på pedalene på spinningsykkelen? Vil gjerne vite dette på forhånd, er jo litt flaut å troppe opp på salen med sko som jeg ikke får til å bruke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du med klikk-fester (kaller de det, jeg), altså de magnetfestene til å feste skoen til pedalen med? De må i såfall monteres på under skoen. Hvis du ikke fikk med det, må du kjøpe det. Jeg aner ikke om du får kjøpt slike klosser alene, eller om du må kjøpe pakke med pedaler og klosser. Koster uansett ikke all verden. Jeg har klikk-klosser (og pedaler) av merket "Shimaon" og de passer ihvertfall på spinningsyklne på SATS.

Skrevet

Enten fikk du med klosser til skoene, eller så må du kjøpe..

Det fins ulike typer pedalsystemer, og du skal sannsynligvis ha spd-klosser, som wadjet fant på xxl, fordi de fleste treningssenter bruker denne type pedalsystem. Du kan for sikkerhetsskyld høre med dem på senteret før du kjøper.

Gjest Elfrida
Skrevet
Vil gjerne vite dette på forhånd, er jo litt flaut å troppe opp på salen med sko som jeg ikke får til å bruke...
Du kan fint be instruktøren om hjelp til dette, alle har jo vært ferske en gang.

Men hvis det ikke lå ved noen metallbiter som skal sitte under skoen, eller at det ikke allerede er montert noe under skoen så må du en tur i sportsbutikken slik Wadjet sier.

Klipsene ser antagelig ut som noe i denne duren: http://www.teamestrogen.com/images/product...-WGSPD2_xlg.jpg

og skal festes under skoen.

Du fester skoene til pedalen ved å tråkke ned på festet på pedalen mens du vrir litt på foten. Du kjenner det når de sitter fast. Helt nye klips kan være litt knotete å få festet.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk også spinningsko i julegave og der fulgte det heller ikke med klosser! (rart navn egetlig)

Men jeg hadde ikke noe problemer med å feste meg første gang jeg jeg skulle spinne. Litt som å feste ski bare under foten!!

Gjest Gjest_silla_*
Skrevet

tusen takk for svar alle! jeg fikk kjøpt klosser i dag. så da gjenstår det bare å se om jeg klarer å feste skoene til pedalene på spinningen i morgen ;)

Skrevet (endret)
Hei!

Jeg fikk også spinningsko i julegave og der fulgte det heller ikke med klosser! (rart navn egetlig)

"Klossene" kalles vel egentlig for cleats...uten at det er noe spesielt bedre navn :)

Endret av Smooothie
Skrevet
"Klossene" kalles vel egentlig for cleats...uten at det er noe spesielt bedre navn :)

Cleats er navnet engelsk, i Norge er det vanlig å kalle det klosser ;)

Skrevet
tusen takk for svar alle! jeg fikk kjøpt klosser i dag. så da gjenstår det bare å se om jeg klarer å feste skoene til pedalene på spinningen i morgen ;)

Det ordner seg helt sikkert, og det er faktisk ikke flaut å spørre instruktøren hvis du får problemer! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...