Gå til innhold

Slutta på cipralex

Fremhevede innlegg

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg slutta på nyttårsaften på cipralex fordi jeg tror jeg ikke trenger de mer og fordi jeg ble så likeglad av dem, ble ikke glad, rørt, trist osv av noe osv. Så jeg orket bare ikke gå på dem. Nå er det akkurat som jeg har absinenser. Svimmel, vondt i hodet, uvel, føler jeg skal besvime og ting flimrer for øynene mine. Hvor lang tid tar det før dette går over? Har også lagt på meg av de pillene. Går man ned når man slutter? De hjalp meg til å gå fra en psykopat og bli sterkere, på den måten var de bra. Men jeg tålte virkestoffet dårlig, så gikk på bare en halv pille om dagen, da gikk det bra. Men jeg ville ha følelsene mine tilbake og det har jeg delvis fått nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest x-snasen
Skrevet

Hva sa jeg? :)

Det kan ta opp til 1 mnd. Fint de gjorde noe godt for deg da.

Skrevet

Men, du bråsluttet vel ikke?! Da er det ikke rart at du føler deg uvel i såfall. Man slutter gradvis slik at nevronene i hjernen skal lære seg til å ta over den jobben medisinene har gjort. Dersom man bråslutter, blir det bare kaos. Har du ikke hatt god kontakt med legen din?

Gjest Borghild
Skrevet
Men, du bråsluttet vel ikke?! Da er det ikke rart at du føler deg uvel i såfall. Man slutter gradvis slik at nevronene i hjernen skal lære seg til å ta over den jobben medisinene har gjort. Dersom man bråslutter, blir det bare kaos. Har du ikke hatt god kontakt med legen din?

Jo jeg bråsluttet. Gikk bare på en halv en om dagen. Noen som vet når denne svimmelheten og uvelheten vil gå over? Eller bør jeg begynne på en kvart igjen og slutte etterhvert? F.eks ta en kvart annenhver dag? Har ingen kontakt med legen nei. Ble bare fulgt opp i begynnelsen. Og det såvidt det var.

Skrevet
Jo jeg bråsluttet. Gikk bare på en halv en om dagen. Noen som vet når denne svimmelheten og uvelheten vil gå over? Eller bør jeg begynne på en kvart igjen og slutte etterhvert? F.eks ta en kvart annenhver dag? Har ingen kontakt med legen nei. Ble bare fulgt opp i begynnelsen. Og det såvidt det var.

Uff, det er jo forferdelig! En av de viktigste faktorene for at medisiner skal taes på riktig vis, ligger i lege-pasient relasjonen. Blir irritert over leger som ikke ser alvoret i det ansvaret..

Jeg er ikke sikker på hvor lenge svimmelheten/kvalmen vil vare, men jeg vil uansett anbefale deg å bytte fastlege. Gjør du det nå, gjelder byttet fra 1. februar. Hvis det er en hastesak (som jeg synes at dette er), kan du ringe til det nye legekontoret og si at du har byttet, og spørre om du vær så snill kan få lov til å komme før 1. februar. Som regel får man hjelp.

I mellomtiden kan du kanskje ta en telefon til nåværende fastlege og forklare problematikken? Men jeg skjønner det jo hvis du ikke har tillit til ham. Det har han ikke gjort seg fortjent til heller.

Håper du får det bedre snart, og at du finner deg en ny lege som engassjerer seg i deg. Det fortjener du! :klem:

Skrevet
Jeg slutta på nyttårsaften på cipralex fordi jeg tror jeg ikke trenger de mer og fordi jeg ble så likeglad av dem, ble ikke glad, rørt, trist osv av noe osv. Så jeg orket bare ikke gå på dem. Nå er det akkurat som jeg har absinenser. Svimmel, vondt i hodet, uvel, føler jeg skal besvime og ting flimrer for øynene mine. Hvor lang tid tar det før dette går over? Har også lagt på meg av de pillene. Går man ned når man slutter? De hjalp meg til å gå fra en psykopat og bli sterkere, på den måten var de bra. Men jeg tålte virkestoffet dårlig, så gikk på bare en halv pille om dagen, da gikk det bra. Men jeg ville ha følelsene mine tilbake og det har jeg delvis fått nå.

Hei,

jeg har også gått på cipralex, men måtte slutte pga store bivirkinger men fikk nye og etter mye prøving med forskjellige medisiner fant jeg endelig noen som virket uten store bivirkinger.

Men når du har brå sluttet er det naturlig at du føler deg dårlig, men det vil nok gå over.

Du burde fått bedre oppfølging!

Håper alt ordner seg, kanskje du skulle hatt en bedre lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...