Snibel Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Det er det rareste! Jeg fant nettopp en ganske stor flått på katten min sitt øre. Den hadde ikke noe særlig "gørr" på benene/hode, så det så ikke ut som den hadde sittet så lenge. Men flått i Desember? har noen vært borti lignende? Jeg er jo litt nervøs for at den har vært på han lenge. Katten har massiv pels og tendens til floker , så er ikke alltid vi kan kjenne slikt på han, selvom vi børster han hver dag.
Leo Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Det er vel januar nå? I f.eks. mildt kystklima er nok ikke det noen umulighet. Flåtten er en seiglivet skapning og beskjeden jeg fikk fra veterinæren var å beholde flåtthalsbåndet på til midten av november selv om vi har kaldt innlandsklima med mange frostnetter og gjerne også et snøfall eller to før den tid.
Snibel Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Det er vel januar nå? I f.eks. mildt kystklima er nok ikke det noen umulighet. Flåtten er en seiglivet skapning og beskjeden jeg fikk fra veterinæren var å beholde flåtthalsbåndet på til midten av november selv om vi har kaldt innlandsklima med mange frostnetter og gjerne også et snøfall eller to før den tid. Haha, det er sant, Januar nå Seiglivet ja.. Små eklinger Har ikke på flått halsbånd på mine siden vi bor midt i byen egentlig og det er svært sjelden de får flått. Bor riktignok skjermet ved en park så de leker seg i buskas . Men her var det da altså en rakker som hadde satt seg gitt.. Etter at de har vært nærmest flåttfrie hele sommeren :D
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg plukket en flått på katta i desember. Det er første gang jeg har plukket flått da det har vært kuldegrader. Det er grenser for hvor lenge flåttene sitter på. Hvis de ikke fjernes, sitter de til de har sugd ferdig, da faller de av - mette og fornøyde. Tror det kan ta ca en uke.
Snibel Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2008 Ja, tror denne var ganske ny altså. Men ble bare så forbauset over å finne en flått i Desember etter at snøen har falt. Men nå er den fjernet så, håper jeg slipper fler :D
Gjest Gjest_Silmarill_* Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hei, Flåtten har blitt en helårsplage og jeg har fjernet mange flott på dyr på klinikken der jeg jobber siden tidlig sommer og desverre fram til nå! Se forøvrig en artikkel der en kommunelege uttaler seg om nettopp dette. http://www.firdaposten.no/lokalnytt/article3249895.ece Er enig med deg at det er litt rart med tanke på at dette er som oftest (og tidligere som regel) noe man helst opplever våren, sommeren og høsten - usj, flott er noen ekle innpåtrengende små snyltete skapniger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå