Gå til innhold

Cilis lille verden

cilipili

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei 28 år gammel jente fra Sandnes.

Er gift, har en sønn på snart fem og gravid i fjerde måned.

Jeg er vimsete blid og ganske snill. Sånn ca. :)

Er veldig opptatt av dyr, er vegetarianer, har vært politisk engasjert i mange år og studert kunst (men har ikke så mye tid til å praktisere dette for tida).

I tillegg driver jeg med tarot (bruker Alister Crowley Thoth Tarot), og er vel "normalt" opptatt av det overnaturlige.

Elsker storbyer og da særlig Paris og Roma.

Min mann og jeg skal til Praha om et par uker, helt alene!

Gleder meg. Tror det trengs før nr.to kommer.

Ellers er musikk en stor del av livet mitt. Det kommer nok naturlig siden mannen min er vokalist i et metal-band.

Vet ikke helt hva mer jeg skal si i kveld. Er litt trøtt, tror jeg

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Gratulerer med dagbok.

Tarot fant jeg spennende en gang også, men jeg er en rastløs sjel, og tok meg aldri tid til å sette meg ordentlig inn i det. Virker som vi har mange av de samme interessene i allefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg begynte å legge kort i seksten-års alderen, men slutta etter et par år. Vokste litt fra det, trodde jeg.

Men tok det opp igjen for et par år siden, og fant ut at jeg egentlig hadde vært for ung. Har iallefall litt mer livserfaring nå, og intuisjonen føles sterkere.

Ellers har jeg hatt en stille dag. Har hatt sønnen min hjemme. Vi har tegna krokodiller og dinosaurer :)

Skal til ei venninne i kveld. Gleder meg! Har vært så mye hjemme i det siste. Mye pga. kvalme og graviditet, men det ser ut som det snart er over. Håper jeg.

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få ut litt frustrasjon..

For noen år tilbake hadde jeg en veldig traumatisk opplevelse. Da trengte jeg foreldrene mine aller mest.

Men de stilte aldri opp for meg. De synes nok hendelsen er for vond å snakke om, men de burde bare bitt tenna sammen og ikke latt meg gå igjennom dette alene.

Det siste året har jeg stilt opp for dem når de trengte det. Ofte var dette tre-fire telefoner til dagen pga. en familiekrangel. Besøk hos dem tre ganger i uka for å høre på dette "forferdelige" de opplevde.

Moren min er litt sånn at hvis hun brekker en negl så har hun det verst av allleeeee! Faktisk alle i hele verden :)

Sist uke ringte jeg faren min for å spørre om jeg kunne komme ned for å snakke litt med dem. Det var ingen problem!

Jeg ville da fortelle om hvordan jeg følte det i forhold til at de ikke stilte opp den gangen jeg trengte det.

Kl. fire får jeg en melding på tlf. Der står det at de ikke vil diskutere noe. Jeg får bare ordne opp selv.

Da ringer jeg for å si litt hva jeg skal snakke om, og får komme ned alikevel.

De skal da sende meg en sms når de er hjemme.

Jeg venter, venter, venter.. Hører ingenting hele kvelden. Dagen etter konfrontrere jeg moren min med det jeg ville fortelle.

Hun forsvarer seg alt hun kan, men gir meg motvillig en unnskyldning. Og sier de glemte meg dagen før fordi broren hennes hadde sagt noe drit igjen. Så de måtte diskutere dette istedet.

Hører etter det ikke noe mer. Dagen etter konfronterer jeg moren min igjen.

Da sier jeg at jeg synes det er forferdelig at de bare glemte meg. Den ENE dagen jeg trengte å snakke med dem. Da blir hun dritsur, forsvarer seg osv..

Ringer henne litt senere og beklager for at jeg kanskje var litt hissig, men at jeg bare ville ha et ærlig unnskyld for at de glemte meg og i tillegg ikke ringte meg dagen etter.

Da legger hun på!

På fredag fikk jeg en melding der hun skrev at vi skulle ta oss en tur i parken på mandag. Hun skulle lage niste osv.. Og vi skulle få snakket om dette.

I dag er det visst tirsdag, og har ikke hørt NOE!!!

Faren min har ikke gitt lyd fra seg siden jeg spurte om jeg kunne snakke med dem..

Kjenner jeg dem rett er de sinte på meg og mener jeg krever for mye..

Dette er fem dager siden!

Tror jeg bare gir dem opp, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelillemeg

:vinke:

Kjekt med dagbok! Spennende å følge deg med familie og svangerskap! Svarte deg i den andre tråden om familien din, og håper du finner en måte å forholde deg til dem som fungerer for deg! Du er tross alt den viktigste personen i ditt liv, og du må ta hensyn til deg selv!

Kjekt å møte andre veggiser på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I like måte! Håper det er mange av oss :)

Takk igjen for svar. Tror nok jeg skal få den avstanden jeg trenger.

Det som gjør det litt vanskelig er at vi er naboer, så jeg ser dem jo konstant. Letter når en kan velge når en vil se dem.

Men heldigvis har jeg en fantastisk mann og svigerfamilie :)

Så der er jeg utrolig heldig! Har ei svigermor alltid er der. Hun er utrolig. Glad jeg kjenner slike gode mennesker som henne :)

Men nå skal jeg bare se frem mot ultralyd og Praha-tur.

Elsker å reise med mannen nin. Han blir alltid nyforelska når vi er på ferie, om vi er alene eller med barn og familie har ingenting å si.

Så jeg tror denne turen vil gjøre godt :)

Utrolig som det regner her i dag.. Liker det! Kos og sitte inne med en kopp kaffe og lege med lego med sønnen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser helt alene! For aller første gang!

Har funnet et par vegetarrestauranter i Praha som ser veldig bra ut. Bestilt bord også bare for å være sikker.

Har aldri prøvd en ren vegetarrestaurant før. Den ene med litt sånn fancy gourmetmat. Blir spennende.

Har du vært på en slik restaurant noen gang? Hvor lenge har du vært vegetarianer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker griseværet ute. Så utrolig koselig å være inne da. Og er et utpreget innemenneske.

Mannen min jobber overtid i dag. Er tømrer. Så han synes nok ikke dette været er like koselig.

Men skal fylle huset med stearinlys, og ha en øl klar når han kommer hjem.

Så skal jeg tvinge ham til å ligge på sofaen med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelillemeg

Synes det er utrolig deilig å reise til storbyer der en kan søke opp rene vegetarrestauranter og ha flere alternativ!! Fantastisk - det gir meg en følelse av valgfrihet som langt overgår den valgfriheten en har ved å gå på indisk restaurant (mange alternative vegetarretter!!!)... Har vel ikke vært på en gourmet restaurant som bare serverer vegetarretter, men har fått 7 retters vegetarmat på gourmetrestaurant!

Jeg har vært veggis i 12 år. Samboeren min har vært veggis i ulik grad (somme tider veganer somme tider pescetarianer) i 17-18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om den episoden med foreldrene dine, jeg hadde blitt veldig såret og sint hvis jeg måtte gjennom noe sånn, men jeg håper du får løst det på best mulig måte. Skjønner godt at det ikke er bare, bare når dere er nærmeste naboer.

Jeg er også veldig glad i regn, det er vanvittig koselig. :)

Hva slags vegetarianer er du da? Spiser du fisk for eksempel? Egg, melk og ost? Jeg var vegetarianer i syv år, men spiste litt fisk av og til, men ingen kjøtt produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Bustetroll :)

Jeg spiser ikke fisk eller kjøtt, men egg og melk. Mannen min har vært veggis i 12 år og jeg i 4 år. Skulle ønske jeg ikke hadde spist noe kjøtt når jeg var gravid sist, men sluttet jo tilslutt. Så må jo være fornøyd med det.

Hørtes så spennende ut med 7-retters vegetarmat!

Og du har så rett i den valgfrihetsfølelsen, Barelillemeg!

Der kan vi faktisk spise ALT, og det er sjelden. Er også veldig glad i indiske restauranter. Hadde vært mye mindre spennende å spist ute uten dem. Begrenset hvor spennede pizza er i lengden :)

Og i tillegg så vet en at en ikke risikerer å få i seg noe som helst kjøtt.

Hadde en kjip episode på Peppes en tid tilbake. Fant kjøttdeig på margeritaen!

Og det var etter vi hadde spist et stykke hver. Kan ikke huske sist jeg ble så kvalm.

Synd at vi aldri kan være helt sikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barelillemeg

Er aldri helt sikker, nei! Kjipt - men da -som kompensasjon- utrolig deilig å spise på egne vegetarrestauranter! Vi på en vegetarretaurant i Berlin i sommer, og bestilte noe fra den tyske menyen som jeg ikke helt hadde oversikt over hva var. Da jeg fikk retten så det ut som en viltgryte, og jeg ble med en gang litt skeptisk... Men det var en vegetarreataurant, så det var helt kjøttfritt!

Ellers skal jeg gifte meg snart, og vi er på utkikk etter en restaurant som vil sette sammen en 7 retters gourmet vegetarmeny for oss! Det blir sikkert i Bergen, men jeg skal legge ut hvilken restaurant vi ender med når det er klart - og tilbakemelding på om maten var god! Reiser til Bergen på fredag for sjekke ut litt!

Rapporter tilbake med nyheter fra Praha!

Endret av barelillemeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelillemeg

Bare et spørsmål (og med fare for å virke masete...) - hvordan opplever mannen din å være veggis? Ser at han har et typisk manneyrke - og tror (mulig fordommer spiller en rolle her) miljøet er litt mindre aksepterende overfor vi som spiser 'kaninmat'...

(Må inrømme at jeg føler meg litt snokete og fordomsfull her, noe jeg virkelig ikke burde være... men tror han sikkert blir hyppigere møtt med spørsmål enn jeg blir...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende! Det er fantastisk å gifte seg! Kunne gjort det flere ganger.

Skal dere servere vegetarmat til alle i bryllupet?

Mannen min sliter nok litt med alle de "morsomme" kommentarene. Men heldigvis har han en myye skarpere tunge enn alle han jobber med. så jeg tror han klarer seg.

Og du er ikke fordomsfull :) Har vært på julebord med jobben hans, og de jeg møtte der er veldig stereotype tømrere. VELDIG!

Og det er heldigvis ikke mannen min. Han er vel den rake motsetning.

"Synger" i metalband, har vært fakir, er vegetarianer, er på den mørkerøde siden av den politiske skalaen. Mens de han jobber med stemmer Frp, skriker etter damene, spiser sikkert bare kjøtt, er homofober, snakket bare om pupper og stramme damer på julebordet osv..

Nå høres sikkert jeg veldig fordomsfull ut, men de HAN jobber med er faktisk sånn :)

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest barelillemeg

:fnise: Godt vi dele fordommer... Bra han har en skarp tunge da - det trengs! Nå skal jeg syte litt, og si - 'jeg vil ha en veggetartømmermann neste gang noe skal fikses i mitt hus...' (ja, da teller ikke samboeren eller meg selv...). Håper da han trives med kollegaene, da... Samboerene min jobber i et 'Firma' - med store biler og kollegaer som tyter om dyr bensin og dårlige veier - og han blir utrolig lei av det maset... Han er riktignok verken fakir eller sanger i metalband, men han har hatt et litt mer alternativt liv enn de fleste kollegaene!

Vi er glade i mennene våre vi, ikke sant :hjerter_rundt: ?

Vi serverer forresten vegetarmat til alle 12 gjester!!! Samboeren min hadde aldri gått med på å betale for kjøttprodukter, uansett om det var 10 eller 50 gjester. Vi støtter ikke den industrien - punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe.. Klart du kan forlange det :)

Godt det finnes noen med et litt mer alternativt liv i sånne yrker. Og at de som har det livet holder ut med alle kommentarene.

Jeg hadde nok ikke klart det, tåler nok ikke så mye!

Ja, gjett om vi er glade i mennene våre! De skulle bare visst :blunke:

Så bra dere bare serverer vegetarmat! Det skulle jeg ønske vi også fikk gjort, men det var foreldrene våre som betalte bryllupet. Så der hadde vi ikke noe vi skulle ha sagt. Desverre. Men kjenner nå at jeg skulle stått litt mer på krava!

Når skal dere gifte dere? Og hvilke type sermoni skal dere ha?

Vi hadde en humanetisk vielse i en stor eplehage. Angrer iallefall ikke på det. Vigsleren var utrolig dyktig, og vi fikk en mye flottere sermoni enn jeg kunne håpet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelillemeg

Hørtes ut som en fin feiring!

Vi reiser til Bergen og gifter oss på Tinghuset. Tar med oss foreldre med partnere, i tillegg til samboere. Vi spanderer hotell og middagen, og håper på en koselig kveld! Samboeren min liker ikke masse oppmerksomhet, så en stor fest med taler og all fokus på oss/ham passe ikke oss...

Slår kanskje til med en vennefest hjemme etterpå! Da blir det et glass og en matbit i hånda, musikk og prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempeflott ut :)

Det viktigste er at en gjør det en selv vil, tror jeg.

Kan tenke meg du gleder deg!

Nå snakket jeg nettopp med moren min. Dere hadde rett!

De kommer aldri til å forandre seg. Hun snakket som om ingenting hadde skjedd, i et veldig høyt toneleie. Var veldig rart..

Men nok om det. Vi får snakke om naboens gardiner og sånn fremover :ler:

Nå er det bare en uke til ultralyd. Håper virkelig alt står bra til og at vi får vite kjønnet. Sønnen min er helt gira! Gleder seg så utrolig mye til å bli storebror, til å mate h*n, trille, synge for h*n. Hver dag legger han hodet inntil magen min og synger "Lykkeliten". Jeg griner litt hver gang!

Nå sitter han inne og leker sjørøver. Høyt! Har han hjemme fra barnehagen denne uka. Han har et stort atopisk eksem utbrudd. Så det blir ikke mye søvn. Og vil helst få roe det ned før han sendes ut i dette ustabile været igjen, da det bare gjør eksemen verre.

Men vi har heldigvis kost oss masse hjemme. Lekt med lego og tegnet dyr. Nå har vi en hel dyrehage med alt fra neshorn til katt til dinosaur.

Finner ut mens jeg skriver dette at den viktigste familien er sønnen min og mannen min. Alt det andre er det nok ikke noe poeng i å bruke tid, krefter og energi på. Med unntak av svigerfamilien min selvfølgelig!

Dette er en fin dag! Skal visst ikke så mye til, er fortsatt optimist ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...