Gå til innhold

Hjemme alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke rette plassen å legge dette under. Det kan være både på fam,barn og kjæledyr....

Trude Mostue uttaler (vg) i dag at det er egoistisk å ha hund hjemme alene hele dagen da du er på jobb. Ingen menneskerett å ha hund.

Selv uttaler hun at hun er tidvis hundeeier og halvt mamma.

Hun har så mye å gjøre at selv klesvasken kan bli en baug. Alene, tre barn, egen praksis, og som vi vet opptatt med tv.

Hun sier det er vondt for hunden å være alene. Sikkert mange som kunne hatt det bedre ja.....

Men så kommer hun med det glupe at hun er halvt mamma. Var det ikke bedre å jobbe mindre å være HEL mamma???

Hun mener at vi må begynne med gjenbruk av hund også. Henne er plassert rundt om der de kan ha hunden og de ønsker det. Tidvis hos henne selv.

Er det bar for hunden at den er rundt omkring, uten et fast hjem?

HUn sier bla: eierene sier de går turer to g pr.dag,men det er ikke nok.

Jeg tror de fleste hundeier er ansvarlige folk. Her får hunden en lang trimrunde om morran. IKke i bånd,men flying i skogen, så den er sliten. Den kan tusle rundt i huset om den vil. Den har leker til aktivitet. Senere på dagen har den også en lang løperunde i skogen+ en tisserunde på kveld.

Skulle alle som er i jobb ikke ha hund....

Hun anbefaler hundebarnehager...javel, finner man det i hver kommune?

Men den damen har jo alt å tjene på å holde trynet varmt i media.

Hun uttalte tidligere(før jul) at hun hadde vert helt opptatt med danseprogrammet på tv, så ungene hadde nesten ikke hatt mamma hjemme, så kom advendt med nytt interju. Da var det at hun var så opptatt med oppstarten med bedriften sin at hun hadde ikke fått julepynten frem,men observerte at naboene hadde.

Skal hun der fortelle en hundeier, som står så j i glasshus med egne barn som har en halv mor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har et godt poeng: Det er dobbeltmoraliistisk å tale varmt for dyrenes rett til omsorg og kjærlighet døgnet rundt, når ens egne barn ikke får halvparten av oppmerksomheten som dyrene får.

Skrevet

Helt enig jeg også...!

Ingen rett til å hakke på folk på den måten når hun ikke kan stille sine egene krav engang!

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hun sier det er vondt for hunden å være alene. Sikkert mange som kunne hatt det bedre ja.....

Men så kommer hun med det glupe at hun er halvt mamma. Var det ikke bedre å jobbe mindre å være HEL mamma???

Skal hun der fortelle en hundeier, som står så j i glasshus med egne barn som har en halv mor??

Følger ikke med på Trude Mostues gjøren og laden, men er ikke hun skilt? Da er hun gjerne halv mamma fordi barna er en del hos sin far, ikke fordi hun går halvhjertet inn for oppgaven når barna er hos henne?

Skrevet
Følger ikke med på Trude Mostues gjøren og laden, men er ikke hun skilt? Da er hun gjerne halv mamma fordi barna er en del hos sin far, ikke fordi hun går halvhjertet inn for oppgaven når barna er hos henne?

Bor ikke han igjen i England, da? Spørs hvor mye vanlig samvær han da får til...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Bor ikke han igjen i England, da? Spørs hvor mye vanlig samvær han da får til...

Ok, som sagt følger jeg ikke med ;)

Skrevet

Jeg synes det er litt lavmål å angripe henne som mor pga uttalelser om hundehold. Jeg tror heller at mange føler seg truffet av hennes kommentarer, og kanskje med rette? Det er ingen menneskerett å ha hund og jeg synes det er utrolig synd når folk skaffer seg hund uten å tenke på om hunden faktisk har et fullverdig liv eller ikke. Jeg vet om nok av eksempler på f.eks. byfolk som skaffer seg hunderaser som trenger mye stimuli og ville ha godt av betydelig mer uteliv enn en morgen- og kveldstur. Men det er nå en gang slik at man skaffer seg husdyr for sin egen skyld, og ikke for dyrets. Er et greit liv bra nok? Og hadde det nå vært så ille om det å være borte fra hjemmet 8 timer om dagen var uforenlig med å ha hund? Det er neppe noe tap for hundebestanden for å si det sånn.

Gjest Lilleulv
Skrevet

mine hunder er alene hjemme i 8 timer 5 dager pr uke. på denne tiden disponerer de hele huset og har hverandre, men de pleier å sove på dagtid uansett... :) på ettermiddag og kveld går vi turer og er sammen med hundene, jeg drar aldri noe sted uten hundene eller uten at sambo er hjemme med de.

jeg håper da virkelig det holder, ellers kunne jeg jo ikke hatt hund! måtte slutta å jobbe da. men det er vanskelig å få endene til å møtes tidsmessig når man er i full jobb. hundene får uansett mindre oppmerksomhet enn jeg ønsker at de skal få.

Skrevet
Jeg synes det er litt lavmål å angripe henne som mor pga uttalelser om hundehold. Jeg tror heller at mange føler seg truffet av hennes kommentarer, og kanskje med rette? Det er ingen menneskerett å ha hund og jeg synes det er utrolig synd når folk skaffer seg hund uten å tenke på om hunden faktisk har et fullverdig liv eller ikke. Jeg vet om nok av eksempler på f.eks. byfolk som skaffer seg hunderaser som trenger mye stimuli og ville ha godt av betydelig mer uteliv enn en morgen- og kveldstur. Men det er nå en gang slik at man skaffer seg husdyr for sin egen skyld, og ikke for dyrets. Er et greit liv bra nok? Og hadde det nå vært så ille om det å være borte fra hjemmet 8 timer om dagen var uforenlig med å ha hund? Det er neppe noe tap for hundebestanden for å si det sånn.

Jeg signerer her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...