Silje79 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Skal snart bestille bryllupskake og lurer på om det er noen som har gode erfaringer og fortelle om.... Vil ikke ha vanlig hvit dame, men kanskje sjokoladekake, med mousse eller vanlijekrem inni... Noen som har noen tips??
Scheherazade Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Lie Nielsen syns jeg har de beste kakene i Bergen. Gode råvarer, lekre kaker og spennende utvalg. Baker Brun sine er også gode. Begge steder er forholdsvis dyre, men jeg ville ikke valgt Solbrød en såpass spesiell dag. De har ikke like gode råvarer, de er ikke like forseggjorte, men ja, de er billige. Lie Nielsen har blant annet en sjokoladefromasjkake med hasselnøttkrem og sjokolademousse på nøttebunn, overtrukket med blank ganaché (sjokoladeglasur). Den er kjempegod og lekker. Såvidt jeg vet, har de ikke sjokoladekake med vaniljekrem, men det er mulig de kan lage om du spør. Fruktkaken deres er også veldig god, nøttebunn, kjempegod vaniljekrem og geléglaserte bær. Frisk og veldig populær blant folk som ikke er så glad i heftige sjokoladekaker. Ostekaken deres anbefales også, både den med bringebær og den med vanilje. Den hvite damen deres er faktisk god for å være hvit dame, den er ikke så søt som f.eks. Solbrøds. De bruker blant annet ordentlige rærte jordbær og ikke søtt syltetøy. Spesielt med nøttebunn er den god, mange forventer jo en hvit dame i bryllup. Du kan jo ha f.eks. ha 3-etasjers med 3 ulike kaker. Går du i disken tidlig en morgen, finnes mange av moussekakene som porsjonsmousse du kan smake. Den hvite damen er oftest i disk også, men ikke fruktkaken, den selges bare hel. (Ja, jeg har jobbet på Lie Nielsen i hin hårde dager, så jeg kjenner vareutvalget deres best)
Gjest Gjest_caja_* Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Skal snart bestille bryllupskake og lurer på om det er noen som har gode erfaringer og fortelle om.... Vil ikke ha vanlig hvit dame, men kanskje sjokoladekake, med mousse eller vanlijekrem inni... Noen som har noen tips?? Har hørt at Molier skal være veldig bra, tror de er litt dyrere, men de har veldig bra rykte både på smak og utseende på kaken. De fleste kokker jeg har snakket med, anbefaler Molier. Har tenkt å bestille min kake fra de
Titta Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Lie Nielsen vil jeg også anbefale. De lager utrolig flotte og smakfulle kaker. I både min og sambo sin familie bestilles det kaker derfra ved spesielle anledninger.
Lilywhite Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har ikke smakt spesiallagde kaker fra Moliere, men har hvertfall vært veldig godt fornøyd når jeg har spist sjokolademousse-kaken deres på selve konditoriet. Ellers er det mange fine/artige kaker på Din Kake, men kjenner ingen som har bestilt derfra, så er ikke helt sikker på hvordan smaken er...
Saeria Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har smakt på et par av konditorikakene til Moliere, og jeg har bare en ting å si...NAM!
Gjest Jean Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Skal snart bestille bryllupskake og lurer på om det er noen som har gode erfaringer og fortelle om.... Vil ikke ha vanlig hvit dame, men kanskje sjokoladekake, med mousse eller vanlijekrem inni... Noen som har noen tips?? Moliere har uten tvil de beste bryllupskakene i Bergen. De er ikke masseproduserte, men lages individuelt av en fantastisk konditormester. De holder til på Engen og du kan gå inn og smake... MÅ prøves!!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Visst du går inn på eventyrkaker.no (på Os) eller søker på drømmekaker (Kokstad) så finner du mange fine bryllupskaker i forskjellige varianter ;-) Lykke til. Jeg må også snart bestille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå